• BIST 89.109
  • Altın 146,701
  • Dolar 3,6410
  • Euro 3,9269
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 11 °C

Rekabette tedarik zincirinde başarı önemli

Rekabette tedarik zincirinde başarı önemli
“Ulaştırma Sektöründe Serbestleştirme, Rekabet Ve Rekabet Hukuku Sempozyumu” Gümrük Ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımlarıyla DEÜ Denizcilik Fakültesi'nde gerçekleştiri

Açılış konuşmalarını, Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Füzün, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’nın yaptığı sempozyumda Kara Ulaştırması ve Karayolları, Sivil Havacılık, Demiryolları ve Denizcilik ve Gemi İnşa Sanayii Oturumları gerçekleştirildi.

Sempozyumun  Kara Ulaştırma ve Karayolları oturumunun Başkanlığını  Bilkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Osman Berat Gürzumar’ın yaptığı Kara Ulaştırması ve Karayolları Oturumu kapsamında sunum yapan Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Okan Tuna rekabette tedarik zincirinin önemli bir kavram olduğunu ifade etti. Üretim, satın alma, ulaştırma, stoklama maliyeti gibi terimlerinde rekabet üstünlüğünü belirleyen parametreler olduğunu belirten Prof. Dr. Tuna yeni stratejik değişimlerle beraber uygulanan çekme sistemlerinin stok seviyelerini azalttığını söyledi ve karayolu ulaştırmasının karşı karşıya olduğu tehlikelere karşı yeni stratejilerin uygulanmasının gerekliliğini vurguladı.

Oturum kapsamında sunum yapan Karayolları Genel Müdürlüğü 2. Bölge Müdürü Erol Altun ulaşım sektörünün sanayi, ticaret ve tarımı doğrudan etkilediğini belirtti. Karayolu taşımacılığının diğerlerine göre daha bağımsız olduğunu ifade eden Altun ülkemizdeki yük ve yolcu taşımacılığının %90’ının karayoluyla gerçekleştiğini söyledi. Karayolu ulaşımının gelişiminin eğitim ve sağlık hizmetleri gibi konular içinde önemli olduğunu vurgulayan Altun yapılan iyileştirme çalışmalarıyla kaza oranlarının gerilediğini, hedefin bu oranları AB seviyesine çekmek olduğunu ifade etti. Altun, karayollarında taşıt sayısının gelecekte artacağı öngörüsüyle yeni yolların yapılacağını, mevcut yollarda standartların yükseltilmekte olduğunu sonuç olarak, tedarik zincirinde karayolu ulaşımının önemini ve iyileştirilmesinin gerekliliğini vurguladı.

kapanisoturumu-2.jpg

Oturum kapsamında sunum yapan Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ulaştırma hizmetleri konusunda iki ana görevlerinin olduğunu, bunlardan birisinin ulaştırma altyapılarının kurulumu ve işletmesi diğerinin ise ulaştırma faaliyetlerinin düzenlenmesi ve yönetilmesi olduğunu söyledi. Aydın ulaştırmanın her alanında gerekli altyapıların kurulduğunu ve işletilmekte olduğunu belirterek belirli ilkelere bağlı kalarak piyasa düzenlemelerinin yapıldığını ve bu düzenlemeler sonucunda ulaştırma politikası yaratmak, işletmelerin oluşumuna katkı sağlamak, taşıma araçlarının teknik muayenelerinin yapılması ve ülkeyi uluslararası ölçekte bir lojistik merkezi yapmak gibi hedeflere ulaşmak istediklerini vurguladı. Yol kenarı düzenlemeleri, etkin çalışan araç muayene istasyonları, eski model ticari taşıtların tavsiyesi gibi uygulamalarla sektörün yeniden yapılandırıldığını ve  teşebbüslerin yetki belgesi alabilmesi için gerekli şartları açıklayan Aydın, bunları mali yeterlilik, mesleki yeterlilik ve mesleki saygınlık olarak tanımladı.

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mehmet Erdoğan konuşmasında, karayolunun ana taşıma sistemi olduğunu, Türkiye’de demiryolu taşımacılığına verilmeyen gerekli önem yüzünden karayolu taşımacılığının kendini geliştirmek zorunda kaldığını ve bu sebepten karayolu taşımacılığının şu anda ülkemizdeki ana taşıma sistemi olduğunu belirtti. Karayolu taşımacılığının bir kanuna ve yönetmeliğe yeni kavuştuğunu bundan önce böyle bir kanunun bulunmadığını vurgulayan  Erdoğan, bazı istatistikler vererek, karayolu taşımacılığının içinde bulunduğu sorunlara açıklık getirdi. Erdoğan, artan akaryakıt maliyetini, havayolu ile rekabeti, karayolu bilet fiyatlarının artmamasını ve maliyet artışlarını karayolu taşımacılığının birer sorunu olarak tanımladı, buna karşın havayolunu rakip değil tamamlayıcı bir taşıma modu olarak gördüklerini sözlerine ekledi.

salondan-4.jpg

Daha sonra söz alan, Rekabet Uzmanı Recep Gündüz, karayolu taşımacılığını en fazla rekabetin olduğu alan olarak tanımladı ve bu alandaki rekabet algısına dikkat çekti. Bu alandaki rekabetin, fiyat düşürücü bir rekabet olduğunu belirten Gündüz, karayolu taşımacılığında en yoğun rekabetin olduğu alan olarak yolcu taşımacılığını gösterdi. Sektörün sorunları olarak, arz talep dengesizliği, kayıt dışılık ve mevzuatın yetersizliğini gösteren Gündüz, çözüm önerilerini ise, kurumsallaşma, işbirliği, büyük ölçekli taşımacılığın teşvik edilmesi, sektör temsilcileri ile farkındalık yaratacak rekabet savunuculuğu olarak sıraladı.

Oturum kapsamında sunum yapan Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ruhi Engin Özmen ulaştırma filosunun yapısından bahsetti. Özmen karayolu eşya taşımacılık sektörünün ve filosunun AB uyum normlarına en uygun sektör olduğunu, filo araçlarının % 95’in çevre standartlarına uygun bir teknik donanıma sahip olduğunu söyledi. Son zamanlarda kotaların getirdiği ek maliyetlerle maliyet baskısının her zamankinden daha fazla hissedildiğini söyleyen Ruhi Engin Özmen kazanılmış haklarımızın son 30 yılda erozyona uğradığını ifade etti. 1980’li yıllardan itibaren AB ülkelerinin Türkiye’ye uyguladığı bir takım kısıtlamaların Gümrük Birliği ruhuna aykırı olduğunu, bu kısıtlamaların ülkemizin AB ülkeleriyle yapılan ticaret hacmini potansiyelin altına düşürdüğünü ve ifade etti ve güncel şartlar içerisinde Gümrük Birliği kararlarının revize edilmesinin gerekliliğini vurguladı.

salondan.20111017005807.jpg

 

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim