• BIST 9079.97
  • Altın 2307.771
  • Dolar 32.3049
  • Euro 35.0354
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Renault, 2013’te rekor satış adedine ulaştı

Renault, 2013’te rekor satış adedine ulaştı
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2013 yılında 144 bin 700 adet araç satışı ve %17 pazar payı ile tarihinin en yüksek satış adedini gerçekleştirerek rekora imza attı.

Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2013 yılında toplam pazarda 144 bin 700 adet ile tarihinin en yüksek satış adedini gerçekleştirdi ve bir rekora imza attı. Bu satış rakamı ile binek + hafif ticari araç pazarından %17 (+1,2 puan) pazar payı elde etti.

Renault, 15. kez binek otomobil lideri

Renault markası, 15. kez binek otomobil pazarı liderliğini elde ediyor. 2013 yılında, gerçekleştirdiği 96 bin 761 adet binek satış adedi ile satışlarını %33 oranında arttırdı. Bu satış performansı ile binek otomobil pazarında payını 1,5 puan arttırarak %14,6 pay elde etti. Toplam pazarda ise gerçekleştirdiği 108 bin 311 adet satış ile, 2012 yılına göre satışlarını %21 arttıran marka %12,7 (+1,2) pazar payına ulaştı. Symbol yeni tasarımı ile Türkiye pazarındaki başarısını korudu ve 27 bin 988 adet satış gerçekleştirerek %49.3 pay ile segment lideri oldu.

Yeni modellerin başarısı, Yeni Clio ve Captur…

Yeni Clio, yepyeni tasarımı ile tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir beğeni kazandı. Clio HB ve Clio Sport Tourer, 28 bin 164 satış adedi ile HB + SW segmentinin en fazla satış yapan modeli oldu. Renault, yeni modeli Captur ile ilk kez girdiği segmentte büyük başarı elde etti. Yılın ikinci yarısında pazara sunulmasına ve tüm versiyonlarının henüz müşterilere tanıtılmamış olmasına rağmen Captur, segmentinde 2. sırada yer aldı.

Clio ile başlayan yeni tasarım yüzü artık tüm modellerde…

Renault Grubu 2013 yılında rekor 10 model lansmanı gerçekleştirdi. (Symbol, Fluence, Clio Sport Tourer, Scenic, Captur, Kangoo, Latitude, Lodgy, Dokker, Duster). Renault’nun tüm modellerinin tasarımına, Clio ile başlayan yeni marka kimliği yansıdı. 

Türkiye, global pazarda başarılı sonuçlar elde etti

Türkiye, 2013 yılında Renault Grubu’nun 5. büyük pazarı konumuna yükseldi. Euromed Bölgesi’nde toplamda ülke sıralamasında 1. sırada yer alırken Avrupa ülkeleri arasında Fransa ve Almanya’nın ardından 3. sırada yer aldı.

Renault, binek otomobil pazarı segmentlerinde başarılı sonuçlar elde etti…

2013 yılında Renault markasının modelleri segmentlerinde başarılı sonuçlar elde etti. Symbol 27 bin 988 adet satış gerçekleştirerek %49.3 pay ile segment lideri oldu. Fluence Orta Sınıf Sedan segmentinden elde ettiği %15 pay ile 2. sırada yer aldı. Clio HB ve Clio Sport Tourer, 28 bin 164 satış adedi ile HB + SW segmentinin en fazla satış yapan modeli oldu. Renault en fazla dizel otomobil satışı gerçekleştiren marka oldu.

Her 10 Renault modelinden 7’si yerli

Türkiye pazarında 15. kez binek otomobil lideri olan Renault markası yüksek yerlilik oranını koruyor. Markanın satışını gerçekleştirdiği 10 modelden 7’si Oyak Renault Fabrikaları’nda üretiliyor. Türkiye pazarı genelinde satılan 10 modelden sadece 2 model yerli.

Renault markası innovasyona yatırım yapmaya devam ediyor: R-Link

İlk kez Yeni Clio ile birlikte sunulan üstün teknolojik mültimedya sistemi olan R-Link, Renault’nun teknoloji ve innovasyon konusundaki öncülüğünü bir kez daha kanıtlıyor. R-Link 7” dokunmatik ekran, navigasyon, internet bağlantısı, ses tanıma, ekonomik sürüş yönlendirme sistemi ile kulanıcılarına benzersiz deneyimler sunuyor. e-mail alımı ve erişimi, twitter ve RSS besleme R-Link’in sunduğu diğer önemli teknolojik yenilikler.

Renault, bu sistem sayesinde trafik yoğunluğu bilgisini veren Türkiye pazarındaki ilk marka. Canlı trafik bilgisi sunan sistem, sürücüye yoğunluk olmayan alternatif yol önerilerinde bulunuyor. Şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Kocaeli olmak üzere 6 büyük şehirde mevcut. Üstelik Canlı Trafik Bilgisi internet bağlantısı gerektirmiyor, veriler sisteme radyo frekansı aracılığı ile sağanıyor.
Renault ve Dacia Müşteri Memnuniyetinde de ilk sırada

Müşteri memnuniyeti açısından da 2013 yılı başarılı bir yıl oldu. www.sikayetvar.com sitesinin şikayetendex sonuçlarına göre Renault, 3 yıldır üst üste otomotiv sektöründe şikayeti en iyi yöneten marka seçildi. Dacia da kendi kategorisinde Müşteri memnuniyeti konusunda liderliği elde etti.

Çok ödüllü sosyal sorumluluk projesi Sokakta İlk Adımlar

Türkiye’nin otomotiv alanında Türkiye’nin en uzun süreli, en yaygın yol güvenliği eğitim projesi, Sokakta İlk Adımlar 12. yılını kutluyor. Sokakta İlk Adımlar, 2012 Eğitim dönemi sonunda 41 ilde,1 milyon 200 bin öğrenciye ulaşmış oldu. ikinci 10 yılda hedef 5 milyon öğrenciye ulaşmak. Proje, 2013 yılında Kent ve Yaşam Ödülleri Sosyal Sorumluluk Ödülü aldı. SİA, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından ödüllendirilmiş ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği'nden de Altın Pusula Büyük Ödülü'nü almıştı. Renault’nun lise öğrencilerine yönelik diğer bir projesi olan “Sizin Fikriniz Sizin Projeniz” kapsamında ise gençler, trafik güvenliği ve çevreci ulaşım konusunda yaratıcılıklarını kullanarak projeler üretiyorlar.

Renault, EuroNCAP’tan 15. kez 5 yıldız elde etti

Renault, 2013 yılında 2 yeni modeli ile EuroNCAP’tan 5 yıldız elde etti. Bu sonuç önce ZOE, ardından Captur ile EuroNCAP’ın Ocak 2013 tarihinde daha da zorlaştırdığı derecelendirme prosedürüne rağmen elde edildi. Böylece Renault 15. kez EuroNCAP’tan 5 yıldız elde etmiş oldu. Bu sonuç ile Renault’nun pasif güvenlik konusundaki uzmanlığı bir kez daha kanıtlanmış oldu.

Renault, bol ödüllü bir yıl geçirdi

2013 yılını Autobest Design Best dalında en iyi tasarım ödülü ile açan Renault markası, Frankfurt Otomobil Faurı’nda Otomobil Markaları Yarışması’nda 3 ayrı dalda ödüllendirildi. ZOE, EuroNCAP tarafından yılın en iyi superminisi olmaya layık görüldü. Marka, ODD’den “Yılın En Çok Satan Otomobil Markası” ödülünü aldı. Renault’nun Sosyal Sorumluk Projesi Sokakta İlk Adımlar, Kent ve Yaşam Ödülleri Sosyal Sorumluluk Ödülü’nü elde etti. Pazarlama İletişimi alanında da bol ödüllü bir yıl oldu. ODD tarafından Captur radyo spotu “Yılın Radyo Uygulaması” seçildi.  Renault Satış Sonrası reklamı Basın Dalında Kristal Elma ve radyo spotu ile Yaratıcı Radyo Kullanımı Gümüş Elma’ya layık görüldü. Ayrıca Mediacat Felis tarafından 3 farklı kategoride, IAB Standard Mobile Rich Media Display Bronz Mixx ve A Awards Açıkhava ödülü elde etti.

Dacia markası ise ODD tarafından 2013 yılının “en hızlı büyüyen hafif ticari araç markası” seçildi. En çok akılda kalan reklam olan Dacia’nın Nurhayat reklam filmi serisi ise Effie tarafından Otomotiv dalında Bronz ödüle layık görüldü. Marka, ayrıca Autobest – “Smartbest 2012” (2012’nin en akılcı donanımı) ödülünü aldı.

2014 pazar tahmini

İbrahim Aybar “Makroekonomik dengeler nedeniyle her türlü vergi zammının doğal olarak sektörde belli bir daralmaya meydan vereceği bilinen bir gerçek. Zaten oldukça yüksek olduğu her vesileyle dile getirilen ve otomobilin tescili esnasında alınan ÖTV’nin daha da yükselmesinin 2014 otomotiv pazarında yeni bir daralmaya meydan vereceğini bilmemiz gerekiyor. 2013 yılının otomotiv satışlarından yüzde 10 kadar eksik olacağını tahmin ettiğimiz 2014 pazarının bu yeni vergi artışlarıyla 700 bin seviyelerini bulması bile iyimserlik olur.” dedi.

Oyak Renault, Türk Otomotiv Sanayisinin üretim ve ihracat lideri

Oyak Renault, 2013 yılında 331 bin 694 adet otomobil üretimi gerçekleştirerek hem üretim rekoru kırdı hem de Türk Otomotiv Sanayi binek otomobil üretiminde liderliğini sürdürdü.

2013 yılı Türk Otomotiv Sanayi toplam üretiminin yaklaşık üçte birini, otomobil üretimin ise yarısından fazlasını Oyak Renault gerçekleştirdi. Ayrıca Oyak Renault 2013 yılında 274 bin 327 motor ve bir rekora daha imza atarak 279 bin 656 adet vites kutusu üretimi gerçekleştirdi.

16 yıldır aralıksız olarak otomobil üretim ve ihracatının lideri Oyak Renault, 2013 yılının ilk çeyreğinde Renault’nun yeni tasarım kimliğinin ilk ürünü Yeni Clio’nun Sport Tourer versiyonun üretimine başlayarak yılsonuna dek 55 bin adet üretti. Oyak Renault yılın son çeyreğinde ise 4,5 milyonuncu otomobilini üreterek Japonya’daki müşterisine ihraç etti.

Sektörün ihracatının ağırlıklı olarak yapıldığı Avrupa pazarlarındaki daralmaya rağmen 2013 yılında Oyak Renault, 266 bin 508 adet otomobil ve 118 bini aşan motor ihracatıyla Türk Otomotiv Sanayisinde bir kez daha liderliği elde ederek Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasındaki konumunu sürdürdü. Türk Otomotiv Sanayisinin toplam ihracatının yaklaşık üçte birini, otomobil ihracatının ise yarısından fazlasını Oyak Renault gerçekleştirdi.

Yeni modeller ve projelerle 2014

Avrupa pazarlarında hareketlenmenin başlayacağı, Çin Pazarının önderliğinde uluslararası pazarlarda az da olsa büyümenin yaşanacağı 2014 yılında Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Clio’nun Sport Tourer versiyonunun üretiminin getirdiği dinamizmle, yeni marka kimliğiyle üreteceği Megane HB ve özel seri modellerinin getireceği ürün çeşitliliğiyle, motor ve mekanik projeleriyle, 3 vardiya olarak üretimini ve ihracatını sürdürmeyi hedefliyor.

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, bugün üçlü vardiyada 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunuyor.

Dacia “en hızlı büyüyen hafif ticari araç markası

Türkiye, Dacia’nın global satış adetlerinde dünya sıralamasında 4. sırada yer alıyor. Türkiye pazarında da Dacia hızlı yükselişine devam ediyor. 2013 yılının en hızlı büyüyen hafif ticari araç markası olan Dacia, Dokker modelinin lansmanı ile hafif ticari araç pazarındaki payını %0,6’dan %4’e yükseltti. 2012 yılını 10.sırada tamamlayan Dacia, toplam pazarda markalar sıralamasında 8. sıraya yükseldi. Marka, 2013 yılında 36 bin 395 adet satış ile %26 büyüyerek binek + hafif ticari araç pazarında payını %4,3’e yükseltti.

Lodgy ve Dokker modellerinin ürün gamına katılmasıyla markanın Binek ve Hafif Ticari ürün yelpazesi tamamlandı. Dokker, Dacia’nın hafif ticari araç pazarındaki hızlı yükselişinde önemli rol oynadı. Dacia bugün Avrupa’da olduğu gibi Türkiye pazarındaki en genç ürün gamına sahip marka. 2013 yılında lansmanı gerçekleştirilen yeni modeller ile, Dacia modellerin %70’i 1 yaşının altında oldu.

Dacia 4x4 satışlarında 3. marka olarak yer aldı. 2013 Aralık ayında yenilenen Duster, segmentinin en fazla satış gerçekleştiren 2. modeli oldu. Türkiye, dünyada en yüksek Dacia satış adedine sahip 4. ülke konumunda. Marka, 2013 yılında Lodgy ile yepyeni bir segmente giriş yaptı ve segmentten aldığı 42,7 pay ile lider konuma yerleşti. Dünyada Renault ve Dacia markaları ile satışa sunulan Duster, 376 bin 672 satış adedi ile Grup'un tüm dünyada en fazla satan modeli oldu.

Dacia 2013 yılnda yapılan araştırmalar sonucunda, Marka Bilinirliğini ve Satın Alma Eğilimini En Çok arttıran marka oldu. Ayrıca Dacia ‘’Nurhayat’’ Kampanyası Effie Awards Otomotiv dalında Bronz Ödül elde etti.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim