4 yılda 4 kat büyüyerek aylık 600-700 adetlik satışlara ulaşan bu sınıfın yeni modellerle birlikte kısa süre içinde 3-4 kat daha büyümesinin beklendiğini belirten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, marka olarak bu alanda öne çıkmayı hedeflediklerini söyledi. Yeni gelişen bu sınıfta önceliğin tasarımda olduğunu anlatan Aybar, Clio ve Megane modelleri arasında konumlanan Captur’da bir minivan fonksiyonelliği, SUV’nin güçlülüğü ile hatchback bir modelin şehir içi kullanım kolaylığının bir araya getirildiğini kaydetti. Fiyatlama konusunda modeller arasında geçişleri etkilemeyecek şekilde çalışıldığını ifade eden Aybar, yeni modelin 41 bin 990 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu dile getirdi.
Çok sayıda kombinasyona sahip çift tonlu gövde rengiyle dikkat çeken Captur, iç mekânda kızaklı arka koltuklar, 11 litrelik çekmece tipi torpido gözü ve fermuarları sayesinde sökülüp çamaşır makinesinde yıkanabilen ve tekrar yerine takılabilen koltuk kılıfları gibi birçok yenilikle yola çıkıyor. Aracın ön paneline entegre Renault R-Link multimedya tablet yepyeni bir bağlantı düzeyine erişimi mümkün kılıyor. Clio platformu üzerinde geliştirilen araç, yüksek sürüş pozisyonu ile birlikte daha güvenli bir sürüş hissi yaşatıyor. Captur’da tamamı turbodan oluşan motor yelpazesinde 3 silindirli 90 beygir gücünde 0,9 litrelik ve 120 beygir gücünde 1.2 litrelik benzinli, 90 beygir gücünde 1.5 dCi dizel seçenekler bulunuyor. EDC adı verilen çift kavramalı otomatik şanzıman 1,2 litrelik motorla birlikte alınırken yılın son çeyreğinden itibaren dizel motor da yer alacak. Dizel motorun 100 km’deki yakıt tüketimi 3,7 litreye kadar iniyor. Captur’un içinde bulunduğu sınıfta bu rakam en düşük değer anlamına geliyor. Captur, Renault’nun İspanya’daki Valladolid tesisinde üretiliyor.
www.UlasımOnline.com