2013 yılı başından bu yana, grubunun SUV modeli Duster'ın satışları yüzde 59 oranında artış kaydetti. Renault, Duster'ın bu başarısı sayesinde, uluslararası piyasalardaki varlığını önemli ölçüde güçlendirdi.
Duster'ın performansı oldukça farklı. Renault'nun düşük fiyatlı 4x4'ü ilk günden bu yana çok sayıda insanın tercih ettiği bir model oldu. 2013 yılının ilk beş ayında, 155 bin Duster satışı gerçekleşti. Aynı dönemdeki Clio 4 satışı ise 133 bin oldu.
Duster'ın yıllık satışının 360 bine ulaşacağı ve Renault'nun toplam cirosuna tek başına 500 milyon euro katkı sağlayacağı tahmin ediliyor.
Duster'ı üreten ve Avrupa'da satan Dacia, yüzde yüz Renault grubuna ait. Hindistan, Rusya, Brezilya gibi gelişmekte olan ülkelerde, Duster, Renault markası altında satılıyor. Dolayısıyla, dünyada satılan her dört Duster'ın üçünde Renault logosu bulunuyor.
Les Echos gazetesi Duster'ın başarısının nedenleri masaya yatırıyor:
Duster 2010 yılında piyasaya sürüldü. Yani doğru zamanda, doğru ürün! Öncelikli olarak, mükemmel bir fiyat-kalite dengesine sahip. Temel özelliklere sahip ve oldukça sağlam bir 4x4'ü 13 bin euroya satın alabiliyorsunuz.
Kriz sürecinde olan batı ekonomileri için, Duster gerçekten çok iyi bir ürün. Çok büyük bir para ödemeden 4x4'e sahip olmak isteyenler için, çok iyi bir fırsat. Duster, otomobil satın alma gücüne yeni ulaşan ve çok fazla para harcamak istemeyen bir toplumun ihtiyaçlarına cevap veren bir model olma özelliğine sahip. Hindistan ve Brezilya'da ilk otomobilini satın alanlar, hem bu otomobilin fonksiyonel olmasını istiyorlar, hem de güzel görünmesini. Duster da işte bu talebi son derece başarılı bir şekilde karşılıyor.
Avrupa'nın zor günler yaşadığı bir dönemde, Duster ve "Entry" adı verilen modeller, Renault için bir tür altın yumurtlayan tavuk olarak nitelendirilebilir. Bunun başlıca nedeni, "Entry" gamında yer alan Duster, Logan, Lodgy, Dokker ve Sandero'nun geliştirmesi daha bazit modeller olması. Bu otomobiller geliştirilirken, diğer modeller için tasarlanan parçalar kullanılıyor. Parçalar paylaştırılıyor ve önemli ölçüde tasarruf sağlanıyor. Bunun sonucunda, otomobiller ucuza satılsa da, kar marjı oldukça yüksek oluyor. Duster ise, grubun en karlı otomobili.