• BIST 109.330
  • Altın 156,133
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara -3 °C

Renault'tan kamyona 2 milyar euro

Renault'tan kamyona 2 milyar euro
Önümüzdeki yıldan itibaren Volvo çatısı altında güçlerini birleştirmeye hazırlanan Volvo ve Renault Trucks, rekabette ayakta kalabilmek için önemli bir yatırım yaptı.
Kamyon modellerinin yenileme sürecinde 2 milyar euroluk yatırım yapan Renault Trucks, müşterilerini ‘duygusal’ pazarlama ile çekmeyi hedefliyor. 2014 yılından itibaren Türkiye’de Renault Trucks ve Volvo Trucks’ın yeni bir yapılanma ile hizmet ağlarını birleştirerek kamyon pazarında önemli bir sinerji yaratacağını söyleyen EMEA Volvo Group Trucks Türkiye’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Mete Büyükakıncı, “90’lı yıllarda müşterilerimiz kendisini yollarda bırakmayacak araçlar ararlardı. Şimdilerde özellikle Avrupa menşeili araçların kalitesi birbirine yaklaştıkça, satışta duygusal pazarlama ile satış sonrasında güçlü ve yaygın teşkilatlar önem kazandı” dedi.
 
Bu doğrultuda satış kanalları ve konumlamaları farklı olan Renault Trucks ve Volvo Trucks için 1 Ocak 2014’ten itibaren hizmet ağlarının tamamen birleştirileceğini belirten Mete Büyükakıncı: “Her iki markanın kullanıcılarına en az 25 merkezde sürekli, sürdürülebilir, kaliteli ve hızlı servis almalarını sağlayacağız. Bu yeni yapı ve ürün gamları, Türk pazarında güçlü bir seçenek oluşturacak. Bu birleşme süreciyle birlikte Türkiye’deki pazar payımızı yüzde 12’nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
 
3 Trucks Center geliyor
 
Renault Trucks’ın15 yıldır Türkiye’de olduğunu anımsatan Mete Büyükakıncı, birleşme sürecinde üç önemli yatırım yapmakta olduklarını söyledi. Volvo Grup Trucks Türkiye olarak bu değişimi en başından yakalamak ve her iki markaya da hizmet verebilmek için biri Hadımköy’de, diğer ikisi Orhanlı’da olmak üzere üç büyük “Trucks Center” yatırımını yılın son çeyreğinde devreye alacaklarını ifade eden Büyükakıncı, “İkinci el pazarı için de çeşitli girişimlerimiz ve planlarımız var. Her iki marka için de sahip olduğumuz ve başarıyla uyguladığımız bir de Volvo Finans sistemimiz mevcut. Ancak şu sıralar çok önemli bir kilometre taşını geçiyoruz. Yaklaşık 2 milyar euro harcanarak tüm kamyon modelleri baştan sona yenilendi” dedi.
 
Türkiye ayrıcalıklı ülke
 
Bütünleşme sürecinde, Türkiye’nin tek başına büyük bir pazar ve ekonomisi güçlü bir ülke konumunda olduğunu belirten Mete Büyükakıncı, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin taşımacılıktaki tercihinde, % 93 oranla karayolları ilk sırayı alıyor. Bu gerçekten hareketle, yaklaşık 40.000 adet kamyon satışının yapıldığı Türkiye, Avrupa’da Almanya ve Fransa’dan sonra en büyük 3. pazar konumuna yükselmeye aday durumuna geldi. Son 10 yılda ekonomimizde yakalanan başarılı büyüme trendi ve yükselen GSMH, önce tüketimi arttırdı. Hemen sonrasında bu olumlu tablo nakliyeye yansıdı. Öte yandan, Türkiye’nin gerçekleştireceği başta İstanbul’daki olmak üzere yeni Havaalanları ve 3. Köprü gibi büyük projeler ile birlikte inşaat sektörünün büyüyen hacmi, geleceğe çok daha umutla bakmamızı ve yeni ürün gamıyla birlikte bu yükselen pazardan daha fazla pay alacağımıza işaret ediyor.”
 
Kaynak: Dünya
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim