• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -1 °C

‘RMK Marine’in tankeri denize indi

‘RMK Marine’in tankeri denize indi
RMK Marine’in inşa ettiği ‘tekne yapısından bağımsız kargo tanklarına sahip dünyada üretilen en büyük asfalt tankeri’ ünvanını taşıyan iki tankerden ilki T. ESRA, 24 Ocak 2014 Cuma günü denize indirildi.

DÜNYANIN EN BÜYÜK ASFALT TANKERLERİNDEN BİRİ: T.ESRA

RMK Marine tarafından inşa edilen ‘dünyanın en büyük 2 asfalt tankerinden’ ilki ‘T. ESRA’ denize indirildi.

Koç Holding’in ticari ve askeri gemi ile süperyat sektöründe faaliyet gösteren şirketi RMK Marine’in inşa ettiği ‘tekne yapısından bağımsız kargo tanklarına sahip dünyada üretilen en büyük asfalt tankeri’ ünvanını taşıyan iki tankerden ilki...

T. ESRA, 24 Ocak 2014 Cuma günü denize indirildi. RMK Marine’in Tuzla’daki tersanesinde düzenlenen törene Koç Holding, RMK Marine ve Ditaş’ın üst düzey yöneticileri katıldı.

Koç Holding’in önde gelen şirketlerinden RMK Marine’in Ditaş için ürettiği 19,000 DWT’luk iki adet asfalt tankerinden ilki T. ESRA, diğeri T. AYLİN adını taşıyor. Gemiler on iki tankta, 18.000 m3 petrol ürünlerive 250 OC sıcaklıkta asfalt yüklerini taşıyabilmektedir. 156,5 m. boyundaki T.ESRA ve T.AYLİN, tek uskurlu sevk sistemine sahip olup güçlerini iki zamanlı, 5600 kW makineden almaktadır

Gemi indirme töreninde konuşan RMK Marine Genel Müdürü Can Öztürk, T.ESRA ve T.AYLİN gemilerinin, tekne yapısından bağımsız kargo tankları ile dünyada üretilmiş en büyük asfalt tankerleri olduğunu vurgulayarak, bundan RMK Marine olarak gurur duyduklarını belitti.

ASFALT TANKERİNİN ÖZELLİKLERİ

Tek pervaneli sevk sistemine sahip asfalt ve petrol ürünleri tankeri olarak dizayn edilmiş olan gemi, servis hızında kesintisiz 27 gün sefer yapabilecek şekilde tasarlandı. Gemi, tekne yapısından bağımsız 150mm ısı izolasyonu yapılmış tanklarında petrol ürünleri (parlama sıcaklığı 60 OC üzeri), ve 250oCasfalt yüklerini taşıyabiliyor. Geminin kargo bölgesi balast tankı olarak kullanılan çift dip ve çift cidar, kesintisiz ana güverte, tekneden bağımsız kargo tankları ve iki (2) adet kargo pompa dairesinden oluşuyor. Kargo tankları dahil bütün tekne yapısı sonlu elemanlar yöntemi (FEM) ile analiz edilerek tekne ağırlığı, güvenliği konusunda optimizasyon yapıldı. Tekne formu hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) ile optimize edilmiş ve en düşük direnç ile ekonomik hızda en düşük yakıt sarfiyatı sağlamak üzere tasarlandı. Geminin genel tasarımı çevreci, maliyet açısından verimli, güvenilir ve esnek bir ürün elde etmeyi mümkün kılıyor.

Tam Boy                :        156.50 m

Kaimeler arası boy   :        149.95 m

Kalıp Genişliği          :        25.00 m

Kalıp Yüksekliği        :        14.60 m

Azami Su Çekimi (Draftı):    9.5 m

Azami Deplasman    :        28,880 t

Gross Ton              :        15,500

Kargo Kapasitesi      :        18,000 m3

Ballast Kapasitesi     :        9,800 m3

Yakıt Kapasitesi       :        845 m3

Hızı                       :        14.0 knots

Seyir Sığası             :        9,000 nm

Ana Makina             :        1 x 5,640 kW

Pervane                  :        1 x 5,650 mm FP

Jeneratör                :        3 x 1,000 kW

Emercensi Jeneratör:        1 x 150 kW

Yaşam Mahalleri       :        Yaşam mahalli on dokuz (19) personel idamesi için donatılmıştır.

Kabiliyetleri:

- Kargo Taşıma sıcaklığı 250 oC ye kadar

- 1500m3/h kargo operasyonu.

rmk1.jpg

rmk2.jpg

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim