• BIST 9079.97
  • Altın 2325.64
  • Dolar 32.34
  • Euro 34.8326
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

Rötarların nedeni, lodos değil havaalanı

Rötarların nedeni, lodos değil havaalanı
Atatürk Havalimanı’nda normal şartlarda saatlik iniş kalkış kapasitesi 55, güney rüzgârları estiğinde ise en fazla 42 imiş.

Normal şartlarda Atatürk Havaalanı’na iç hatlarda sefer yapan uçaklar günde 291, dış hatlarda sefer yapan uçaklar günde 592 iniş kalkış yaparlarmış. Toplam günlük iniş kalkış sayısı ortalama 883 imiş.
Atatürk Havaalanı’na iniş kalkış yapan ve iç hatlarda uçuş yapan uçakların yüzde 75’i, dış hatlarda iniş kalkış yapan uçakların yüzde 69’u THY uçakları.

Bu nedenle Atatürk Havalimanı’nın “iyi işletilmesi” her havayolu işletmesi için önemli ama THY için daha da önemli...

İyi işletme ne demek? İniş kalkış pisti iyi olacak. Taksi yolları iyi olacak. Park yerleri iyi olacak, kontrol kulesi iyi çalışacak. Bütün bunların sorumlusu DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi)

Açık anlatımıyla yerli yabancı uçak havalanamıyor, havaalanına ulaştıktan sonra saatlerce havada kalıyor ise sorunlusu havayolu işletmecileri değil DHMİ.

Gecikmeler havayolları işletmelerini büyük zarara sokuyor. Hele hele petrol pahalılığı karşısında gecikmeler şirketlere yıkım oluyor.

Kapasite artırılmalı

THY’den Dr. Ali Genç diyor ki, “Bir günlük gecikmenin hasarını iki üç günde toplamak mümkün olabilir. Çünkü personel düzeni, birbiri ile bağlantılı uçuşlar nedeniyle uçuş proğramı altüst oluyor.”
Netice: “Derdimiz bağcıyı döğmek değil, üzüm yemek. “İstanbul önemli bir transfer merkezi. İç ve dış hat uçuşları artacak. Artmalı da. Yeni bir havaalanı hayali ile vakit geçirmek yanlış olur.
DHMİ Atatürk Havalimanı kapasitesini artırmak, trafik kontrol hizmetlerini iyileştirmek, düzeltmek zorundadır.

- Askerlerden uçuş pisti yanındaki arazinin alımı yılan hikâyesine döndü. Askerlerin boşaltacağı alanda, kısa sürede ek bir pist inşa edilmesi zorunluluğu var.

- Meydanın ortasındaki “Teneke Mahallesi”ndeki hangarların yıkılarak park alanının ve taksi yollarının ıslahı gerekiyor. Trafiği hızlandıracak olan bu işi kısa sürede yapmak at ile deve değil.

- Yeni bir havaalanı için yola çıkmadan, Yeşilköy cephesindeki yolu ve yol kenarından havaalanı pistinin yanına kadar sokulan binaları istimlak ederek, bir ek pist daha inşa etmek mümkün.

Bütün bunları yapacak olan DHMİ’dir. Ama DHMİ bir şey yapmıyor. “Lodos esince”, rotarlar artınca. Atatürk Havalimanı sorunu birden hatırlanıyor. Günde 151 iç hatta, 40 dış hatta 191 noktaya uçuş yapan THY Atatürk Havaalanı’nı en fazla kullanan havayolu olduğu için de THY yolcuları gecikmeden en fazla yakınan yolcular oluyor.

www.UlasimOnline.Com 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim