• BIST 9812.78
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 24 °C

Rusların tekne ve yat aşkı dikkat çekiyor

Rusların tekne ve yat aşkı dikkat çekiyor
İlk anda inanması zor ya da abartılı bir rakam olarak görünse de Rusya’da neredeyse her 100 kişiye bir yat ya da tekne düşüyor.

Rusların tekne ve yat aşkı dikkat çekiyor

İlk anda inanması zor ya da abartılı bir rakam olarak görünse de Rusya’da neredeyse her 100 kişiye bir yat ya da tekne düşüyor.

Rusya Olağanüstü Durumlar Bakanlığı yetkilisi Nikolay Kryuçek, 2005 yılında ülkede bir milyon “düşük tonaj”lı kapsamına giren yat-tekne tekne bulunduğunu, bu yıl sayının 1,5 milyona yükseldiğini, yani yüzde 50 oranında arttığını açıkladı. BBC Rusça Servisi’nin haberine göre Kryuçek, “İnsanlar artık basit motorlu küçük tekneler yerine yat benzeri kullanması özel bir yetenek ve bilgi gerektiren gemiler alıyor” dedi. Bu durumda, 143 milyon nüfuslu Rusya’da yaklaşık olarak her 100 kişiden birinin tekne ya da yatı sahibi olduğu anlaşılıyor ki, Rusların bu yoğun ilgisine tekne üreticisi ülkeler de kayıtsız değil.  Ülkemizde de geçtiğimiz günlerde bu kapsamda bir toplantı gerçekleşti. T.C. Ekonomi Bakanlığı Anlaşmalar Genel Müdürü Hüsnü Dilemre, Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Bayrak, Başkan Yardımcıları Yusuf Turhan Soyaslan ile Devrim Orkun Kalkavan, İİB Genel Sekreteri Yasemin Demirdağ, Türkiye’nin Moskova Ticaret Müşaviri Murat Nesimoğlu ile St. Petersburg Ticaret Ateşesi Remziye Köse, Rusya Bölgesel Kalkınma Bakan Yardımcısı Asistanı A.R Fathullin (Rus-Türk Karma Ekonomik Komisyonu Ticaret, Hukuki Altyapı ve Bölgesel İşbirliği Çalışma Grubu üyesi), St Petersburg Su Boru Hatları Devlet Üniversitesi Bilimsel Çalışmalar yetkilisi Barısnikov Sergel, Rusya Motorbot Federasyonu Genel Sekreteri P.A Pılayev ve Rus firmaları temsilen Marine Technics firması toplantıda hazır bulundular.

Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Bayrak ile Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği’ni (GİSBİR) temsilen Devrim Orkun Kalkavan toplantıda sektörün Türkiye’deki durumu hakkında İngilizce sunum yaptı. Yuvarlak masa toplantısında Türkiye’nin gemi ile yat ihracatı, sektör tarihi, Rusya ile ilişkiler, dizayn, Türkiye’de gemi ile onarım sanayisinin durumu, Türkiye’nin sektördeki avantajları, Rusya’nın sektördeki durumu ve ikili iş birliği konuları gündeme geldi. Toplantının somut sonuçlarının, 11-14 Ekim 2011 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek olan KEK toplantısında da görülebileceği bildirildi.

Bilindiği gibi Rusya’nın süper elitleri milyon dolarlık jetler ve koleksiyon otomobillerinin yanı sıra Türkiye’de imal edilen el yapımı yatlara da büyük ilgi gösteriyor. Bir dönem komünist rüyanın merkezi olan Moskova’da 20 dolar milyarderi var. Dünyada daha fazla milyarder 34 kişiyle New York’ta. Moskova’nın elitleri için Güney Fransa açıklarında eğlenme amaçlı bir yat sahibi olmak neredeyse gereklilik halini aldı. Rus müşterilerin birçoğu yatlarını alıp Sardunya, Monte Carlo ve diğer egzotik sularda gezmeyi amaçlıyor. Türkiye’de her yıl 25 metrenin üstünde 30-40 civarında yat üretiliyor. 40 metrelik bir yatın baz fiyatı 15 milyon dolara doğru gidiyor. Süper yat sınıfındaki 28 metrelik bir yatın fiyatı 3 milyon dolardan, 36 metre üç katlı bir teknenin fiyatı ise 12 milyon dolardan başlıyor. Yatın uzunluğu arttıkça sahibinin zenginlik göstergesinin de artması söz konusu. Son dönemde Rus dolar milyonerleri, Türkiye’nin gelişen motor yat yapım işinde Araplarla birlikte en ciddi alıcı konumuna gelmiş durumdalar. Rusların artan ilgisine cevap verebilmek amacıyla girişimler de hızlanmış gibi görünüyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim