• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C

Sakarya, lojistik üssü olmak istiyor

Sakarya, lojistik üssü olmak istiyor
Kösemusul, lojistik sektörünün Sakarya için daha da önemli olacağını belirterek, “Karasu Limanı, taşımacılık amaçlı demir yolu, boğaz köprüsü ile bağlantılı yolların kesiştiği Sakarya, bu ekonomide gittikçe büyüyen miktarda yerini alacaktır” dedi.

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kösemusul, lojistik sektörünün Sakarya için daha da önemli olacağını belirterek, “Karasu Limanı, taşımacılık amaçlı demir yolu, boğaz köprüsü ile bağlantılı yolların kesiştiği Sakarya, bu ekonomide gittikçe büyüyen miktarda yerini alacaktır” dedi.

Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri (ABİGEM) iş birliğiyle nakliyeciler ve lojistik sektöründen temsilcilerin katılımıyla SATSO’da düzenlenen programda konuşan Kösemusul, valilik, Sakarya Üniversitesi, Sakarya Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kuruluşlarla Sakarya’nın lojistik sektöründeki payını büyütmek adına çalışacaklarını ve eğitim programları düzenleyeceklerini söyledi. “Lojistik, Sakarya için daha da önemli olacak” diyen Kösemusul, “Karasu Limanı, taşımacılık amaçlı demir yolu, boğaz köprüsü ile bağlantılı yolların kesiştiği Sakarya, bu ekonomide gittikçe büyüyen miktarda yerini alacaktır” ifadesini kullandı. Maltepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetim Bölümü Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş da son yıllarda Türkiye’de “taşımacılık” olarak bilinen sektörden lojistik sektörüne doğru değişim programı izlendiğini dile getirdi.

“LOJİSTİK KARAYOLUNDAN İBARET DEĞİL”
Türkiye’de 732 bin kamyon, 150 bin tır ve 60 bin uluslararası tır bulunduğuna dikkati çeken Tanyaş, verdiği rakamların sadece karayolu taşımacılığından ibaret olduğunu vurguladı. Tanyaş, “Lojistik sektöründe ise karayolları taşımacılığının yanı sıra hava ve deniz yoluyla taşımacılık da büyük önem kazanıyor” diyerek, sözlerini şöyle tamamladı: “Lojistik yönetiminde karayolları, deniz ve hava yolları ile güçlü entegrasyonu beraberinde getirir. Tedarik zincirinde müşterinin talebine göre çeşitlendirmek önemlidir. Çeşitlendiremezseniz ya müşteri kaybı ya da taşeronluğa girersiniz. Sadece taşımacılık değil, depo, antrepo çalışmaları da yürütmeli, ürünün taşımacılığı ve dağıtımının yanında uluslararası boyutta ürün temini konusunda da hizmet vermek, müşterinin kurumsal tek firmayla iletişim kurmasını sağlamak adına önemlidir. Müşterinin tüm taleplerini kendinizde toplayabilmelisiniz. Lojistik burada başlar. Yani müşteriye ‘paneli getir, kapıyı götür’ anlayışı. İşin özü ürünü tanımaktan geçer. Hangi ürünü, hangi koşullarda, ne kadar zamanda taşıyıp ulaştırabileceğinizi ve nasıl koruyacağınızı iyi analiz etmelisiniz.”

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim