• BIST 9067.58
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 16 °C

Samsun-Rusya uçak seferleri başlıyor

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Ramazan Bayramı’ndan sonra Rusya’nın Krasnodar şehrine salı ve perşembe günü olmak üzere haftada 2 uçak seferi konulacağını açıkladı.

Samsun TSO temmuz ayı olağan meclis toplantısını Davut Altan Meclis Toplantı Salonu’nda, Sedat Demirci’nin başkanlığında yaptı. İlk olarak gündem dışı konuşmalar gerçekleştirildi. İlk söz alan Ticaret ve Sanayi Odası üyesi Mimar Murat Keskin, Samsun’da yaşanan sel felaketine değindi.

TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, “Geçtiğimiz günlerde Samsun’da sel felaketi yaşandı ve buralarda can kayıplarımız oldu. Selde ölen vatandaşlarımıza rahmet diliyorum. Selin ertesi sabahı sanayi sitelerinin de selden zarar gördüğünü bize bildirdiklerinde hemen sanayi sitesine intikal ettik. Orada gördük ki mağdur olan bizim üyelerimiz var. Ziyaret ettik, dertlerini dinledik ve oda olarak yapacak ney varsa yapacağımızı söyledik. Selden zarar gören esnafımız için, KOSGEB aracılığıyla hükümet tarafından en az 1 yıl gibi bir vadede kredi verilmesi için bir çaba gösteriyoruz. Selden dolayı evini kaybedenler için biz Ticaret Borsası ile bir araya gelerek kampanya düzenledik. Evinin eşyasını ve evini tamamen kaybetmiş insanlara Duruşehir’in yanındaki toplu konutlara yerleştirilen sel mağdurların ev eşyalarını temin ettik. Bu sellerden dolayı odamızın gelenek haline getirdiği iftar yemeğini de iptal ettik. İftar yemeğinde vereceğimiz parayı bu kampanyaya verdik. Selden zarar gören TSO üyeleri için de aidatlarımızı 2012 yıl sonuna kadar uzattık” diye konuştu.
Samsun - Rusya arası sefer başlatacaklarını ifade eden Murzioğlu, “Ramazan Bayramı’ndan sonra Rusya’nın Krasnodar şehrine salı ve perşembe günü olmak kaydıyla haftada 2 uçak sefer konulacak. Odamız adına bir gezi yapacağız. Üyelerimizi Rusya’ya götürme niyetimiz var. Buraya gitmek zorundayız. Çünkü Samsun İl Özel İdaresi, Samsun Valiliği, Samsun Büyükşehir Belediyesi ve odamızın bu uçuşu sübvanse ettiği 10 tane uçuş var. Uçuşun bir gidiş gelişinde 27 bin dolar gibi bir maliyet var. Eğer buraya bilet satılamazsa 27 bin doları bu kurumların vermek zorunluluğu var. Bunu vermemek ve asgariye indirmek için bütün kurumlardan isteğimiz buralara seferler düzenlemektir” şeklinde konuştu.

İSO’nun raporuna göre Türkiye’nin ilk 500 firması arasına giren 5 Samsunlu firmaları kutlayan Murzioğlu, “Biz onlarla gurur duyuyoruz. İnşallah bu 5 firmamız 15’lere 25’lere çıkar. İkinci 500’ü bekliyoruz. Tahminimize göre oda 6 - 7 tane olacak. Bunun da sayısının artacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından 2012 AB Öykü Yarışması’nda dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi. Samsun İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi’nden ‘Ademin Çocukları’ adlı öyküsüyle Türkiye ikinciliği ödülünü kazanan Beyzanur Kılıç, TED Samsun Koleji’nden ‘Sonsuzluğun Ezgisi’ adlı öyküsüyle Türkiye mansiyon ikincilik ödülünü kazanan Neslişah Aslan, Samsun İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi’nden ‘Çaputtan Düşer’ adlı öykünün yazarı Rabia Yılmaz’a ödüllerini Samsun TSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ve Meclis Başkanı Sedat Demirci verdi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.