• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara 0 °C

Sani Şener dev ihale için iddialı konuştu

Sani Şener dev ihale için iddialı konuştu
TAV’ın CEO’su Sani Şener, önümüzdeki cuma günü yapılacak olan 3'üncü havalimanı ihalesi öncesi iddialı konuştu.

 

Cuma günü yapılacak 3'üncü havalimanı ihalesi, Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalelerinden biri olacak. İhalede iddialı olan TAV’ın CEO’su Sani Şener, “ Biz TAV’da uluslararası 17 danışman firma ve bu işe odaklanmış, 70 kişilik personelimiz ile çalıştık. Maliyetler konusunda şimdi gerçeği biliyoruz. Bilek güreşine artık hazırız” dedi.
 
Önümüzdeki cuma günü gerçekleştirilecek ihalede deyim yerindeyse “milyar dolarlar” uçuşacak ve İstanbul’a yapılacak dünyanın en büyük havalimanı için ilk adım atılacak. İhale öncesi TAV CEO'su Sadi Şener, Hürriyet'ten Sefer Levent'e konuştu.
 
Şener şunları söyledi: 
 
"Türkiye gelişmekte olan bir ülke. Gelişmekte olan ülkelerde 10-20 yıl sonrasını düşünmek gerekiyor. Böyle bakınca 3'üncü havalimanı doğru bir karardır. 2020 Olimpiyatları alınırsa daha da doğru bir karar olur. Türk Hava Yolları ve diğer hava yolları çok ciddi büyüme planları yapıyor.  Onun için Atatürk Havalimanı’nda yatırım 7 yıl boyunca durmayacaktır. Biz özel sektör olarak yatırım yapıyoruz, devlet de pistlerde ve apronda yatırıma devam edecek." 
 
'BİLEK GÜREŞİNE HAZIRIZ'
 
"3'üncü havalimanı projesinde ciddi mühendislik işi var. Böyle bir jeolojik yapısı olan havalimanında oranın toprak harareklerinin finansmanına bankaların para vereceğini zannetmiyorum.  Bankalar olaya sıfır kotuna çıktıktan sonra bakacaktır. Bu yüzden çok ciddi bir sermaye ile o toprak hareketleri yapılacak, ondan sonra finansmanın geri kalanı rahatlıkla yapılabilir. Finansmanın en zor yanı da bu toprak hareketi olacaktır. Operasyonel olarak havalimanı diğer yol, eneji, köprü özelleştirmelerinden çok farklı. Çünkü havalimanı özelleştirmelerinde işletme kabiliyeti çok önemli. Çünkü işin içinde yolcu ve uçuş güvenliği var."
 
"Uluslararası standartlar söz konusu. 3'üncü havalimanında eğer planlamanızı eksik yapmışsanız çok büyük riskler altında kalırsınız. Eğer planlamanızı fazla yaptıysanız da o zaman çok yüksek maliyetler öngörür işi alamazsınız. İstanbul’da kara ulaşımı da düşünüldüğünde başka yer bulunamadığını söylüyorlar. Haklılar da başka yer yok. Orada başka bir şehir düşünülüyor. Yanından kanal geçiyor. O alan İstanbul’a kazandırılıyor. Öyle düşünmek gerekiyor. Finasmanla ilgili bir diğer unsur da çevre. Çevre ile ilgili tedbirler alınmadan hiçbir finansal kuruluş buraya finansman vermez. Onun için Ulaştırma Bakanlığı Devlet Hava Meydanları ÇED raporunda çok titiz davrandı. ÇED raporu yayınlandı. Biz uluslararası bir çevre danışmanı tuttuk kendimize, çevreye zarar vermeden oraya o havalimanını yapmalıyız. İhaleye bu yönde de bir hazırlık yaptık."
 
'YATIRIM BEDELİ 10 MİLYAR DOLARDAN FAZLA'
 
"TAV Havalimanları’nın organizyon yapısı bu tür ihalelere tam yanıtı verebilecek yapıda. Bizim Duty Free, yiyecek-içecek, yer hizmeti, işletme, inşaat şirketlerimiz var.  A-Z’ye havalimanının tüm unsurlarına yönelik yapılanmamız var. Şu anda 4 havalimanı inşaa ediyoruz. Dünyada bu işi en iyi bilen danışmanlarla çalıştık.  Gelecekteki hava trafik senaryosunu da düşünüp onu da ele aldık. 17 danışman firma ile TAV’da bu işe odaklanmış 70 kişilik kadro ile çalıştık. Bu işin ne kadar açık artırma olursa olsun, bu işin şakası yok. Bizim burayı yanlış bir rakamla alma lüksümüz yok. Önce kendi doğru rakamımızı bulmak için çalıştık."
 
"Biz rakiplerimizin nasıl bakacağını tabii ki tahmin etmeye çalışıyoruz. Ama asıl konu bizim gerçeği bilmemiz. Biz şimdi gerçeği biliyoruz, bilek güreşine artık hazırız. Ortağımız Aeroports de Paris Group’un desteğiyle finansal modeli çıkardık. Buna bakıp ona göre adım atacağız. Eğer hayırlıysa olsun.10 milyar dolarlık bir yatırım öngörüsü var. Ancak havalimanı yapanlar bu rakamın 10 milyar doları aşacağını rahatlıkla görüyor."
 
"İhaleye ayrılan süre üç ay. Bu çok yeterli bir süre. Çünkü bu işi bilen insan bunu üç ayda hazırlar. Eğer bu işi bilmiyor ve üç ayda hazırlanamıyorsa zaten kesinlikle bu ihaleye talip olmaması lazım. İkincisi yeterlikle ilgili değişiklikleri inanın biz hiç takip etmedik. Bizim yeterliliğimiz vardı.  Rekabeti artırmak için bir takım değişiklikler oldu. Fakat baktığınızda ben sorumluluğu firmanın kendisinde görüyorum. Kendisini bu işe yeterli görüyor, ben burayı yaparım, daha sonra işletip 10 milyar doların üstündeki borcu geri öderim diyorsa, herkes buyursun girsin zaten. 'Ya ben bir gireyim, bakayım, sonra bir takım şeyleri yolda hallederim' derseniz, bu öyle bir proje değil."  
 

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim