• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 12 °C

Scania geleceğin teknolojilerini sunuyor

Scania geleceğin teknolojilerini sunuyor
Ağır ticari araç üreticisi Scania, yarının teknolojilerini bugünden kullanıcılarına sunuyor.

Scania geleceğin teknolojilerini sunuyor

Ağır ticari araç üreticisi Scania, yarının teknolojilerini bugünden kullanıcılarına sunuyor.

Scania, ağır ticari araç sektöründeki yenilikleriyle geleceğin teknolojilerini bugünden sunarken, sağladığı konfor ve güvenlik donanımları ile kullanıcısına verdiği değeri ortaya koyuyor; “Şerit Takip Sistemi” özelliği ile istem dışı şerit değiştirildiğini farkederek sürücüsünü ikaz eden araç, “Ayarlanabilir Hız Kontrolü” ile öndeki araçla ani mesafe düşüşlerinde sürücüsünü uyarıyor, “Alcolock” ile sürücü alkollüyken aracı çalıştırmıyor, ESP ile dengeli sürüş desteği sağlıyor.

SCANİA SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMİ, GÜVENLİK VE EKONOMİ SAĞLIYOR

Scania, kullanıcılarına günlük yol seyirlerinde yüksek konfor sağlamanın yanı sıra yaya, yolcu ve yük güvenliğini desteklemek için çeşitli sürücü destek sistemleri sunuyor.

SCANİA SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMİ– SCANİA DRİVER SUPPORT

“Scania Sürücü Destek Sistemi”, sürücüye yolculuk esnasında sürüş tekniğine yönelik gerçek zamanlı geribildirim ve ipuçları sağlayarak rehberlik eden bir sistem. Scania uzun yol araçlarında retarder, EBS ve GRS-buçuklu şanzıman ile birlikte standart olarak sunulan sistem, özellikle güvenlik ve yakıt ekonomisine odaklanıyor. Scania Sürücü Destek Sistemi, sürüş performansını artırmak için araç üzerindeki sensörlerden sürekli olarak bilgi toplayarak analiz ediyor. Sistem tarafından sürücüye sunulan ipuçları ve puanlamalar, öngörülü kullanım, rampada kullanım, doğru fren kullanımı ve vites seçimi olarak dört kategoride gösteriliyor.

ŞERİT TAKİP SİSTEMİ – LDW, LANE DEPARTURE WARNİNG

Scania Şerit Takip Sistemi, sürücü davranışı ve olumsuz hava şartlarını gözönüne alan bir güvenlik sistemidir. Bu akıllı sistem, aracın istem dışı şerit dışına hareket etmesi durumunda sürücüyü uyarıyor. Ayrıca sistem, dikkatsizlik nedeniyle tekerleklerin yön değiştirdiğini tespit edebiliyor.

AYARLANABİLİR HIZ KONTROL SİSTEMİ – ACC, ADAPTİVE CRUİSE CONTROL

Scania Ayarlanabilir Hız Kontrol Sistemi, sürüş halindeyken aracın öndeki araç ile sabit bir mesafeyi korumasına olanak sağlıyor ve sürücüyü ani mesafe düşüşlerinde uyarıyor. Scania Ayarlanabilir Hız Kontrol Sistemi yol hızını, motordan gelen bilgiyi, Scania retarder ve lastik frenlemesini analiz ediyor ve bu bilgiler doğrultusunda zaman mesafesini ayarlıyor. Öndeki araç ile mesafe ani olarak azaldığı durumda sistem sürücüyü uyarıyor ancak hiçbir zaman kontrolü devralmıyor.

KAMERA SİSTEMİ

Ön cama yerleştirilen kamera sistemi, 30km/saat hızın altına inildiğinde otomatik olarak açılıyor ve yakın mesafenin daha görünür olması sağlanıyor. Tam görünürlüğü sağlayabilmek için araçlara arka kamera donanımı da eklenebiliyor. Her iki durumda da görüntü monitörleri sürücünün hemen önünde yer alıyor. Kamera sistemi sayesinde daha geniş bir görüntü alanı sağlanırken kör nokta alanları yok oluyor ve sürücü konforu sağlanıyor.

ELEKTRONİK DENGE PROGRAMI – ESP, ELECTRONİC STABİLİTY PROGRAM

Acil durumlar ya da aşırı hız bazı durumlarda aracın dengeli seyrini etkileyebilir. Bu durum özellikle çekici-yarı römork kombinasyonlarında daha da tehlikeli olabilmektedir, sürücünün bir anlık kontrol kaybı felaketle sonuçlanabilir. Scania ESP, sürücüyü devrilme, kayma gibi riskli durumlarda destekliyor, temel denge parametrelerinin otomatik kontrolü ile sürüş güvenliğini artırıyor. Bu sistem tüm 4X2 çekicilerde elektronik kontrollü disk frenleri ile birlikte bulunuyor.

ALCOLOCK “ALKOL VARSA SÜRÜŞ YOK”

Sürücü, yaya ve yük güvenliği için sunulan sistemlerden “Alcolock” cihazı sayesinde, araç çalıştırılmadan önce sürücünün alkol kontrolü sağlanıyor. Alcolock cihazlı olan araçlarda, sürücülerin motoru çalıştırabilmeleri için öncelikle bu cihazı üfleyerek alkol ölçümü yapmaları gerekiyor. Cihaza gelen havada alkol tespit edilmesi durumunda motor otomatik olarak kapanarak sürücünün yola bu durumda devam etmesi engelleniyor. Ayarları, kullanılacak ülkenin kanunları çerçevesinde değiştirilebilen Alcolock cihazları ile, trafikte sosyal sorumluluk adına çok büyük bir destek sağlanıyor.

SCANİA ULAŞTIRMA LABORATUVARI

Scania’nın merkezinin bulunduğu Södertalje’de yer alan Ulaştırma Laboratuvarında, bir taşımacılık firmasının günlük operasyonları canlandırılarak, Scania ürün geliştirme çalışmalarına yapılabilecek katkılar değerlendiriliyor. Bir nakliye firmasının en önemli masraf kalemleri arasında ilk sırada yer alan yakıt tüketimini asgariye indirmek için yapılan çalışmalarda, ağır ticari araç sektöründe hayal bile edilemeyecek seviyelere inildiği gözlemleniyor. Uzun yol ağır ticari araçlarda yakıt tüketiminin yüzde 20 oranında düşürülebileceğini gözlemleyen yetkililer uygun araç seçimi, sürücünün uygun kullanım şekli ve bilgisayar kaynaklı Scania Sürücü Destek Sistemi ile yakıt tüketiminin en düşük seviyelere indirilebileceğine dikkat çekiyorlar. 65 sürücü, 20 çekici ve 100 yarı römork ile sadece bu operasyon içerisinde görev yapan Ulaştırma Laboratuvarı, İsveç ve Hollanda’da bulunan Zwolle fabrikası arasında günde 13, yıllık ortalama araç başına toplam 450 bin kilometre yol katediyor ve bu seferler sırasında araçlar ortalama 34 ton yük taşıyorlar. Bu seyahatlerde imkansız olarak görülen 18.2 litre/ 100 kilometre yakıt tüketimine ulaşılmıştır. Gerçek operasyonlardaki karşılaştırmaları yapabilmek için araç filosunda rakip marka ticari araçlara da yer veriliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim