Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Beton, Agrega, İnşaat Teknolojileri ve Ekipmanları Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlıyor. Fuarda standı bulunan firmalardan Scania, inşaat sektörüne hitap eden ürünlerini sergiliyor. Scania’nın standında gerçekleştirilen ve Scania Bölge Müdürü Arders Schultz, Scaina Satış Müdürü Harun Göktaş, Scania Tüketici Finansmanı Genel Müdürü Pierre de Bantel ve Sacania Pazarlama Müdürü Suna Türk’ün katıldığı toplantıda Anders Shultz Scania’nın inşaat segmentindeki ürünleri hakkında bilgiler verdi.
Scania Bölge Müdürü Arders Schultz, inşaat ürünlerinden ve bu alanda Türkiye’nin öneminden bahsederek şunları söyledi: “Son 10 yılda hem ekonomik olarak inşaat sektöründeki gelişmeleri değerlendiriyoruz. Türkiye BRIC ülkeleri arasında anahtar ülkelerden biri. Scania bu yüzden Türkiye’yi göz önünde bulunduruyor ve takip ediyor. Türkiye’nin ürün geliştirme ve üstyapılarıyla Orta Doğu pazarında çok önemli bir yerde görüyoruz. Scania çekici markası olarak çok güçlü. Başarımızın ana faktörlerinden biri Doğuş Otomotiv ile sağladığımız işbirliği ve Doğuş Otomotiv’in Türkiye’de sahip olduğu güçlü satış ve satış sonrası hizmetleri bu başarıyı dahada ileri götürüyor”
Scania’nın inşaat sektöründeki en önemli artısı doğru işi doğru ürünle yapması olarak açıklayan Shultz, “Dayanıklılığı, düşük yakıt tüketimi, işletme maliyetinin düşük olması ve bunlara ek olarak güçlü satış ve satış sonrası hizmetleri. İşletme maliyetleri olarak değerlendirdiğinizde en düşük ürünlerden birilerin görüyorsunuz. Meiller ile birlikte bu fuarda yer almamızda bizlere ayrıca güç veriyor” şeklinde konuştu.
Scaina Satış Müdürü Harun Göktaş da, karayolu taşımacılığında yakaladıkları başarıyı inşaat sektöründe de devam ettirmeyi düşündüklerini söyledi. Göktaş, “İnşaat sektöründe hazır beton çok önemli yer tutuyor. Türkiye’de kişi başına düşen hazır beton üretimi Avrupa ile kıyaslandığında onların çok ilerisinde. Gerek tesis sayısı, kullanım artığı süreci hazır beton sektöründe rekabeti de arttırıyor. Bizler de müşterilerimize rekabette avantaj sağlayacak hem ürünün hızlı ekonomik taşınması amaçlı ürünleri müşterilerle buluşturmaya sağlıyoruz. Bunun yanında araçların operasyonda kalma süresi önemli. Taşıdığı mamülün değeri yüksek. İnşaat sektörüne yabancı bir marka değiliz. Türkiye’de sattığımız çekicilerin yüzde 40’ı yine inşaat sektörüyle bağlantılı şirketler tarafından kullanılıyor” ifadesinde bulundu.
2011 yılının ilk 9 ayında 16 ton ve üzeri araçlarda 2010 yılının satış adetleri yakalanmış durumda olduklarını anlatan Göktaş, bu yılın ilk 9 ayında 27.422 adetlik satış gerçekleştiğini söyledi. göktaş, “Bunun 5 bin adedi inşaat sektörüne yönelik çift çeker araçlar. İnşaat sektörünün geçen seneye göre ciddi bir büyüme gösterdiğine işaret ediyor. Yıl sonunda 7 bin çift çeker satılacağını öngörüyoruz. Bu da yüzde 20’ninüzerinde bir büyüme demek. Ağır vasıta pazarında 35 bin ile biteceğini düşünüyoruz. İlk 9 ayda 2450 adet Scania satıldı. Bunlardan 100 adedi inşaat kamyonu oldu. Dövizdeki dalgalanma bütün markalar etkilendi. 2008’deki kriz gibi müşteri bulma sorunu yok ama müşteri doğu anı bekliyor. Bu da taleplerin neticelendirilmesini geciktiriyor” diye anlattı.
Scania Tüketici Finansmanı Genel Müdürü Pierre de Bantel de, 5 yıl önce Türkiye’de finans hizmetine başladıklerını ve şu ana kadar 3 bin aracı finanse ettiklerini söyledi. Bantel, “Bunlardan 1000 adedi inşaat sektörüne yönelikti. Euro’daki belirsizlerden hepimiz haberdarız. İnşaat sektörümüzde dönem itibariyle durgunluğa geçtiği bir dönem. Ama Scania olarak bizler optimist kalıyoruz. Bu nedenle kampanyayı başlatıyoruz. Bu mevsimsellik nedeniyle sektörün hareketleneceğini düşünüyoruz. Satıştaki arkadaşlarımızın müşterilerine hangi mevsimlerde işlerinin düşük hangi mevsimlerde işlerinin yükseldiğini sormasını istiyoruz. Kampanyamızda her müşterinin istediği döneme göre ödemlerini ayarlayabilecek. Türk ekonomisine olan desteğimiz finans gücümüzle de sürecek” diye konuştu.
Haber ve Fotoğraflar: Cengiz TEPEBAŞ
İSTANBUL HABER AJANSI