Mercedes-Benz Türk firması Pazar şartları ve ihtiyaçları doğrultusunda yaptığı hamlelerle sektörün daralma yaşadığı 2012 yılından en karlı çıkan otomotiv firmalarından biri oldu. 46 yıllık Türkiye macerasında 750 milyon euroluk yatırım yapan firma 2012’yi de 40 milyon euroluk yatırımla kapattı. Değerlendirme toplantılarının 6.sı olan 2012 yılı toplantısında konuşan Mercedes-Benz Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurz ve Türkiye Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün basının sorularını yanıtladılar.
SATILAN KAMYONLARIN YARISI MERCEDESTİ
2012’de Mercedes-Benz Türk’ün en çok öne çıkan ürün segmenti ağır vasıta kamyonlar oldu. 2012’deki bu alandaki pazar payını % 45’e çıkaran firma 16 bin 781 adetlik satış gerçekleştirdi. Bin 874 adet kamyonu da ihraç eden firma 11. Kez peşpeşe kamyon pazarının lideri oldu. Hafif ticari araçlarda 9 bin 234 adet araç satan Mercedes bu alandaki payını da % 12.5’e yükseltti. Şşhirler arası ve şehir içi otobüs satışlarında toplam bin 107 adetlik satış yaşanırken bir önceki yıla göre % 16lık artış gerçekleşti. Mercedes-Benz Türk bu alanda da % 65’lik Pazar payına ulaşarak neredeyse sektörün 3’te 2’sini elinde tuttu. 2 bin 230 adet otobüs de yurtdışına ihraç edildi. Mercedes-Benz Türk’ün, 2009 yılı içinde 2. el pazarında hizmet vermek üzere “Mercedes-Benz Taşıt Ticaret ve Servis A.Ş.”adı altında kurduğu şirket de 2012 yılını başarıyla kapattı. Öncelikle ticari araç olmak üzere otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobil ürün gruplarında 2.el hizmeti veren bu şirket, 2012 yılında toplamda 2.874 adetlik araç satışı gerçekleştirdi. Mercedes-Benz Türk sadece otomobilde düşüş yaşarken bu alanda bir önceki yıla göre % 1.3’lük bir düşüşle karşılaştı.
2013 DAHA ZOR GEÇECEK
Basın toplantısında konuşan Wolf Dieter Kurz, 2013’ün otomotiv sektöründe daha zor bir yıl olacağını, ancak önlerine koydukları yeni hedeflerle bu yıl da büyümeyi amaçladıklarını söyledi. ÖTV’deki artışların bu büyümenin önündeki en büyük engel olduğunu söyleyen Kurz şöyle konuştu: “2011’in Kasım ayında yaşanan ÖTV artışlarından otomobil satışları çok etkilenmişti. Bu yüksek vergiler devam ettiği sürece satışlarda da ciddi bir sıçrama bekleyemeyiz. Biz bu 2012’ün de satış hacmi açısından büyüyeceğimiz bir yıl olacağını düşünüyoruz; çünkü Mercedes olarak maliyet ve fiyatı kıyasladığınızda oldukça iyi bir noktadayız.”
VOLVO RENAULT EVLİLİĞİ BİZİ ETKİLEYEBİLİR
Mercedes-Benz Türk Türkiye Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün de sorulan bir soru üzerine Volvo ve Renault’un ağır vasıta araçlarından gerçekleştirdikleri birleşmenin sektöre farklı bir rekabet getireceğini belirterek, “Sonuçta bu markalar arası güçlü bir rekabet getirecektir. İlla ki bunun bize de etkileri olacaktır. Umarım çok fazla etkilemez. Bütün dünyada ağır vasıta pazarı 2012’de geriye gitti; ama bizde yükseliş oldu.” dedi. Mercedes’i ünlü Rus Atlet Sergei Bubka’ya benzeten Sülün “Tıpkı Bubka gibi biz de her yıl 1’er adım daha iyiye giderek yavaş yavaş ve istikrarlı şekilde büyüyoruz.” şeklinde konuştu. Öte yandan Mercedes-Benz Türk 2012 içinde İETT’ye 265 araç teslim ederken, Ankara Büyükşehir Belediyesi’yle de anlaşmasını yaptığı 250 aracın 51 adedini teslim etti. 11 filoya 100 adet ve üzeri 20 filoya da 50 adet ve üzeri satış gerçekleştirdi. Mercedes, Türkiye’deki satışlarıyla Avrupa’da Almanya’dan sonra ikinci, dünyada da Almanya ve Brezilya’nın ardından 3. oldu.
Haber ve Fotoğraflar: Ulaş KIROĞLU