• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 16 °C

Shell, global madeni yağ pazarında lider

Shell, global madeni yağ pazarında lider
Bağımsız danışmanlık ve araştırma şirketi Kline & Company’nin yaptığı araştırmada Shell, globalde üst üste dördüncü yılda da 1 numaralı madeni yağ tedarikçisi olarak belirlendi.

MADENİ YAĞ PAZARINDA SON DÖRT YILDIR DÜNYANIN TERCİHİ SHELL

Bağımsız danışmanlık ve araştırma şirketi Kline & Company’nin yaptığı araştırmada Shell, globalde üst üste dördüncü yılda da 1 numaralı madeni yağ tedarikçisi olarak belirlendi.

Shell, dünyadaki ekonomik durgunluğa rağmen müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı çalışma ilkesi sayesinde pazar payını artırarak madeni yağ pazarındaki liderliğini pekiştirdi. Shell madeni yağlar globalde 2009 yılını büyük bir başarıyla tamamlayarak 2008’de yüzde 12.7 olan pazar payını 2009’da yüzde 13.4’e çıkardı. Aynı zamanda en yakın rakibiyle arasındaki farkı da yüzde 1.6’dan yüzde 2.5’e yükseltti.

2009’da dünya çapında madeni yağ talebinin bir önceki yıla göre %8.4’lük bir düşüşle 35 milyon tona gerilediği bir ortamda; Shell’in elde ettiği bu başarı daha da büyük bir önem kazanıyor.

Shell B2B ve Shell Madeni Yağlar Sorumlu Başkan Vekili Chong-Meng Tan konuyla ilgili şu görüşleri dile getirdi: “Kline’ın araştırması, son derece zorlu pazar koşullarına rağmen Shell’in genel madeni yağlar pazarının da üstünde bir performans sergilemeye devam ettiğini ve global lider pozisyonunu koruduğunu gösteriyor. Bunun, tümüyle müşterilerimize odaklı stratejimizin ve onlara katma değer sağlayacak üstün özellikli ürün ve hizmetler sunmamızı sağlayan teknoloji liderliğimizin bir sonucu olduğuna inanıyorum.”

Shell & Turcas Madeni Yağlar Genel Müdürü Burçin Toktamış ise Türkiye madeni yağ pazarı ile ilgili yaptığı açıklamada; Shell Madeni Yağlar’ın yüzde 27.3 (PETDER 2009 yıl sonu verilerine göre) ile Türkiye’de son 3 yılda pazar lideri olduğunu belirtti. Toktamış , sözlerine şöyle devam etti: “Shell’in globalde gösterdiği başarıyı biz de Türkiye’de sürdürüyoruz. Bu başarıya, Shell global ile aramızdaki sinerjinin katkısı çok büyük. Madeni yağ pazarındaki liderliğimizi özellikle, değer ve marka odaklı müşteri gruplarına sunduğumuz dünyanın en güvenilir ürün portföyümüze ve sektörlere göre spesifik olarak hazırlanmış olan hizmet ve çözüm paketlerimize borçluyuz.”

Shell Madeni Yağlar, Türkiye’nin yanı sıra Çin ve en büyük madeni yağ tüketici pazarı olan ABD’ de de pazar liderliğini elden bırakmıyor.

Kline’ın Değerlendirmesi

Kline verileri, satış hacmi açısından en istikrarlı büyümeyi gösteren Asya-Pasifik bölgesinde global durgunluğun etkisinin daha az yıkıcı olduğunu gösteriyor. Sektördeki genel rekabet durumuna ilişkin olarak da madeni yağ tedarikçileri için, teknolojik uzmanlığın bugün olduğu gibi gelecekte de rekabet üstünlüğü açısından giderek daha da fazla belirleyici bir rol oynayacağına dikkat çekiyor. Teknolojik uzmanlık ise Shell’in en güçlü olduğu alanlar arasında yer alıyor. Shell’in teknoloji uzmanlığı; yenilikçilik alandaki 70 yıllık geçmişine, AR-GE’ye yaptığı yatırımlara ve şu anda piyasadaki en gelişmiş madeni yağ ürünlerini yaratan dünya çapındaki bir numaralı bilim insanlarıyla çalışma ilkesine dayanıyor. Shell daha geçtiğimiz günlerde Çin’de Zhuhai’de inşa edilecek teknik hizmetler merkezinin temelini atmış bulunuyor. 2011 yılında faaliyete geçtiğinde merkez; Çin’de otomobil, taşımacılık ve enerji sektöründeki müşterilerine geniş kapsamlı madeni yağ çözümleri sunmaya başlayacak. Shell ayrıca ürünlerinin en zorlayıcı koşullarda denenebilmesini sağlamak üzere önde gelen orijinal ekipman imalatçıları, müşterileri ve kuruluşlarıyla da ortak projeler yürütüyor.

Müşteri odaklı çalışma ilkesiyle Shell, birçok sektördeki pazar liderinin güvenini kazanmış durumda. Bu yılın başında Shell ile Hyundai Motor Company, aralarındaki global madeni yağ anlaşmasını yenilediklerini duyurdular. Böylece Shell yeni bir beş yıllık süre için daha Hyundai Motor Company’nin tercih ettiği madeni yağ tedarikçisi konumunu sürdürecek. Son 12 ay için de Anglo American gibi uluslararası madencilik şirketleri de Shell ile olan sözleşmelerinin sürelerini uzattılar.

Shell & Hyundai hakkında

2005 yılından bu yana Shell ile Hyundai arasında, Shell’e Hyundai’ın tercih ettiği madeni yağ tedarikçisi konumunu sağlayan bir işbirliği yürürlükte.

Shell Lubricants hakkında

1. “Shell Lubricants”, madeni yağlar sektöründe faaliyet gösteren Shell Grup şirketleri için kullanılan kolektif bir isimdir. Shell Lubricants – Madeni Yağlar şirketleri, bireysel tüketicilerden madenciliğe, enerji üretiminden ticari taşımacılığa kadar çok çeşitli uygulama alanlarında kullanılan ürünlerin imalatını ve harmanlamasını gerçekleştirmektedir Shell’in madeni yağ marka portföyünde, Pennzoil®, Quaker State®, Shell Rotella T, Shell Helix, Shell Rimula, Shell Tellus, Monarch, araç bakım ürünleri ve Jiffy Lube® yer alıyor. Shell’in ayrıca Almanya, Japonya (Showa Shell Ortak Girişimi), İngiltere ve ABD’de madeni yağlar araştırma merkezleri bulunuyor.

2. Ürünlerimiz, bütün diğer madeni yağ tedarikçilerinden daha fazla ülkede üretiliyor ve pazarlanıyor. Bu sayede Shell olarak en geniş müşteri tabanına ulaşma olanağına sahip bulunuyoruz. Bir yandan merkez pazarlarda büyümek için çaba harcarken, bir yandan da büyümekte olan pazarlarda hızla faaliyet alanımızı genişletiyoruz.

3. Shell 2002’e Pennzoil-Quaker State Şirketi’ni satın alarak ABD’de 1 numaralı madeni yağ tedarikçisi konumuna yükseldi. Pennzoil, 1985 yılından bu yana ABD’nin lider motor yağı markası olarak tanınıyordu.

4. Shell 2006’da, Çin’in lider konumundaki bağımsız madeni yağ üreticisi Tongyi’nin %75 hissesini satın aldı. Bugün Shell Çin’deki lider madeni yağ tedarikçisi durumunda ve hızla büyüyen Çin pazarında üçüncü en büyük pazar payına sahip.

5. Kasım 2009’da Çin’de, Guangdong Eyaleti’ndeki Shuhai kentinde altıncı madeni yağ harmanlama tesisismizi açtık. Yılda 200 milyon litre seviyesinde olan ve zaman içinde yılda 400 milyona çıkma potansiyeli taşıyan üretim kapasitesiyle bu yeni kompleks, Shell’in üretim hacmi olarak dünyanın en büyük üçüncü madeni yağ harmanlama tesisi olmaya aday.

6. En çok önem verdiğimiz nokta, hem üstün koruma, hem de yüksek verimlilik sağlayan ürün ve hizmetler sunmaktır.

Güncel haberler için AksiyonHaber'i takip edin.

www.AksiyonHaber.com

İSTANBULHABER AJANSI

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim