• BIST 108.941
  • Altın 144,739
  • Dolar 3,4983
  • Euro 4,1221
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 22 °C

SHGM, 2011 hedeflerini açıkladı

SHGM, 2011 hedeflerini açıkladı
Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, düzenlendiği basın toplantısı ile 2010 yılında sivil havacılık alanında yaşanan gelişmeleri açıkladı.

Sivil Havacılık Genel Müdürü Dr. Ali Arıduru, düzenlendiği basın toplantısı ile 2010 yılında sivil havacılık alanında yaşanan gelişmeleri açıkladı.

Genel Müdür ARIDURU, Sivil havacılığın geçmişteki durumunu, aradan geçen zamanda neler yaptıldığını, bugün gelinen noktayı ve son olarak bu gelişmeler sonunda uluslararası ölçekte Türkiye'nin geldiği konumu ortaya koyan bir değerlendirme yaptı.

Türk sivil havacılığının 2010 yılında irtifa kazandığını belirten Genel Müdür ARIDURU, sivil havacılık sektöründeki gelişmelere ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

Türkiye'yi uçuran harita…

2002 yılında iç hatlarda tek işletmeci 2 Merkezden 25 noktaya uçuş gerçekleştiriyordu. Bugün uçuş ağımıza iç hatlarda 21 yeni nokta ekledik. Bugün 7 havayolu şirketi 7 merkezden 46 noktaya uçuyor… İç hatlarda Avrupa'nın en hızlı büyüyen yıldızı durumundayız.

Gökyüzünde menzili uzattık…İnsanları, milletleri ve kıtaları bağladık… 2002 yılında yurt dışında 60 noktaya uçuyorken, Uçuş ağımıza dış hatlarda 97 yeni nokta ekledik. Bugün yurt dışında 157 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz… Uçuş gerçekleştirilen nokta sayısı itibariyle dünyada ilk 10 ülkenin içindeyiz.

Uçuş ağımız üç kat büyüdü… Türkiye, Dünya'nın en iyi take off yapan ülkesi… 2002 yılında iç ve dış hatlarda toplam 85 noktaya uçuyorduk, Uçuş ağımıza iç ve dış hatlarda 118 yeni nokta ekledik. Bugün uçuş ağımız üç kat büyüyerek toplamda 203 noktaya ulaştı…. Dünya genelinde uçuş ağını en fazla geliştiren ülkeyiz.

Gökyüzünde yeni köprüler inşa ettik…

2002 yılında 81 ülkeyle ikili hava ulaştırma anlaşmamız vardı. Eski anlaşmaları günün koşullarına göre revize ettik. 30 ülkeyle yeni anlaşma imzaladık. Bugün ikili hava ulaştırma anlaşmamız olan ülke sayımız 111'e ulaştı. Son beş yılda ikili anlaşmalarda rekor kırdık, uçuş ağını en hızlı geliştiren ülke olduk.

Türk sivil havacılığı şaha kalktı…

2002'de iç hatlarda 8,5 milyon olan yolcu sayımız, 6'ya katlandı. 2010 yılsonunda iç hatlarda 50,5 milyon yolcuya ulaştık. Yüzde 400'lük büyüme ile iç hatlarda taşınan yolcu sayısını en fazla arttıran ülkeyiz. Küresel Pazar Araştırmaları raporuna göre; Türkiye iç hatlarda gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olarak gösteriliyor.

Dış hatlara kanatlandık, yolcu sayısını ikiye katladık… 2002 yılında dış hatlarda 25 milyon olan yolcu sayımız ikiye katlandı. 2010 yılsonunda dış hatlarda 52 milyon yolcuya ulaştık. Dış hat yolcu sayını en çok arttıran dünyadaki ilk üç ülkenin içindeyiz.

Dünya sivil havacılığında Türk Rüzgarı Esiyor…

İç ve dış hatlarda 2009 yılında 85.5 milyon olan yolcu sayımız, bir yılda yüzde 20 artarak 2010 sonunda toplamda 102 milyon 706 bine yükseldi.

Küresel Pazar Araştırma Raporu, 2028 yılına kadar, Türkiye'nin iç hatlarda yüzde 10,1 büyüme ile gelecek20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını belirtiyor. Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9.4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin'in takip edeceği öngörülüyor.

Asya-Avrupa Koridorunda her üç transit yolcudan biri Türkiye üzerinden uçuyor. 2002 yılında transit uçak trafiğimiz 155 bin iken, 2010 sonu itibariyle transit uçak trafiğimiz 295 bine ulaşmıştır. Türkiye, Asya-Avrupa koridorunda yolculuk yapan 51 milyon uluslararası yolcunun 20 milyonu taşıyarak transit yolcu sayısını en fazla arttıran ülke oldu.

Ticaretin Kapıları Açıldı...

2002 yılında 1 milyon tonu bile bulmayan yük trafiğimiz 2010 yılı sonunda 2,5 kat artarak 2 milyon tonu geçti.
Kargo taşımacılığında havayolunun payını her geçen gün artırdık, iç hatlarda 3 kat, dış hatlarda 2 kat artış sağladık.

Uçak filomuzu sekiz yılda üçe katladık….

2002 yılında büyük gövdeli uçak sayımız 110 idi. Sekiz yıl içinde filomuza toplam 222 uçak ekledik. Ortalama iki haftada bir uçak aldık. 2010 yılı sonu itibariyle havayolu işletmelerimizdeki uçak sayısı 332'ye ulaştı.

İş jeti sayımız 100'e, Toplam hava aracı sayımız bine ulaştı…

2002 yılında 39 olan iş jeti sayımız, bugün 98'e ulaştı. Hava taksi işletmelerindeki 244, Genel Havacılık İşletmelerindeki 217, Balon işletmelerindeki 106, Zirai İşletmelerdeki 69 hava aracı olmak üzere Türk tesciline kayıtlı hava aracı sayısı 1066'ya ulaşıyor. 2002 yılında 588 olan hava aracı sayımız sekiz yılda ikiye katlandı.

Denetimlerimiz 10 kat arttı…

2002 yılında sivil havacılık sektörüne yapılan denetim sayıları toplamı 528 idi. … 2010 yıl sonu sivil havacılığın tüm alanlarında yapılan toplam denetim 5221'e ulaştı. Hava araçlarına yapılan emniyet denetimlerinde Türkiye, 44 üyesi bulunan Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) içinde Fransa ve Almanya'dan sonra en çok hava aracı emniyet denetimi yapan 3. ülkedir.

Sektör Cirosu 12 Milyar Dolar…

2002 yılında sayıları 14 olan hava taşıma işletmelerinin cirosu 2.2 Milyar Dolar iken, Bugün 16 havayolu işletmesinin toplam cirosu yaklaşık 12 milyar dolara ulaştı. Mali olarak son derece güçlü bir yapıya kavuşan havacılık işletmelerimiz, dünya çapındaki ortaklıkları ile küresel işletmeler haline dönüştü.

Bölgesel İşbirliği Projesi ile Yeni Pazarlara Yelken Açtık…

SHGM tarafından Akdeniz, Afrika, Asya, Ortadoğu, Balkanlar ve Karadeniz coğrafyasındaki ülkelerle sivil havacılıkta işbirliğini içeren 8 ayrı bölgesel işbirliği toplantısı düzenlenerek 87 ülke ile çoklu işbirliği anlaşması yaptık. Türkiye'nin bölgesinde uçak bakım ve eğitim merkezi olma hedefinin gerçekleştirilerek ülke ekonomisine katkı sağlanmasının yanısıra bulunduğumuz coğrafyadaki ülkelerle ilişkileri geliştirilerek Türk sivil havacılığının yeni pazarlara açılması ve sektörümüzün yurt dışındaki yatırım imkanlarının önü açılmıştır.

13 ülkede 10 milyar dolarlık yatırım…

Bölgesel işbirliği toplantılarımız, anlaşma sağlanan ülkelerle sivil havacılık ile ilgili her konuda işbirliğini içermesi ve havacılık sektörümüzün katılımı sağlanarak işbirliği için zemin oluşturma bakımından ülkemize çok önemli fırsatlar sunmuştur. Havayolu ve terminal işleticilerimiz ile yer hizmetleri kuruluşlarımız Bölgesel İşbirliği Projesi çerçevesinde 13 ülkede 10 milyar dolar yatırım yapmıştır.

BOY sektörü BOY Attı…

Uçak Bakım, Onarım ve Yenileme (BOY) Sektöründeki kuruluş sayımız 19'dan 34'e yükseldi. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansından (EASA) Uçak Bakım Akreditasyonu aldık. Türkiye, sadece 12 AB üyesi ülkenin sahip olduğu bakım kuruluşlarını yetkilendirme akreditasyonuna sahiptir. (Avusturya, Danimarka, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, Hollanda, İspanya, İsviçre, Türkiye, İngiltere)

Uçak Bakımından 1 Milyar Dolar Kazanç…

Yerli uçakların yanı sıra yabancı uçakların bakımını da yapmaya başladık. Bölgesel işbirliği anlaşmalarımız çerçevesinde bu akreditasyona sahip olmayan ülkelerden yaklaşık 400 uçağın bakımını Türkiye'de yaptık.

Ülke ekonomisine uçak bakımından 1 Milyar Dolar Katkı Sağladık…

Türkiye, artık kararları uygulayan değil belirleyen bir ülke… Türkiye uluslararası örgütlerin karar alma mekanizmalarında en üst düzeyde görev almaya başlamıştır. Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) Başkan Yardımcılığı, Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) Koordinasyon Kurulu üyeliği ve Eğitim Başkanlığı bunlardan sadece bazılarıdır. D-8 Ülkeleri Sivil Havacılık Grubu, Türkiye- Ortadoğu (T-MAG) Havacılık Grubu ve Bölgesel Emniyet Gözetim Örgütü RSOO'nun Başkanlığı olmak üzere 15 ülkenin sivil havacılık liderliğini yürütmekteyiz.

Türk Sivil Havacılığı Projeleri ile diğer ülkelere örnek gösteriliyor…

Ekonomik Havaalanları, Engelsiz Havaalanları, Yeşil Havaalanları, Open Sky Projesi, Türkiye'nin Bakım ve Eğitim Merkezi Olması, Türkiye'nin Transit Havacılık Merkezi Olması, Hava Ambulans Projesi gibi çok sayıda yeni projeyi hayata geçirdik.

Bölgesel İşbirliği Projesi, Dünya Sivil Havacılık Örgütü'nden tam not aldı. 190 ülkenin katıldığı 2010 ICAO Genel Kurul Toplantısı'nda Bölgesel işbirliği projemiz küresel havacılık sisteminin gelişimine hizmet eden sürdürülebilir çok yönlü bir proje olarak diğer üye ülkelere örnek gösterildi.

SHGM tarafından 3 yılda 20 kitap yayımlandı…

Genel Müdürlüğümüz gelişen sivil havacılık sektörünün ihtiyaç ve beklentileri çerçevesinde uluslar arası standartların en üst düzeyde uygulanması amacıyla mevzuat çalışmalarını da tüm hızıyla sürdürmektedir. Ayrıca, uluslar arası dokümanların çevirileri de dahil olmak üzere 2007 yılından itibaren toplam 20 kitap yayımlanmıştır.

Genel Müdür ARIDURU; Küresel Pazar Araştırma Raporu'na göre 2028 yılına kadar, Türkiye'nin iç hatlarda yüzde 10,1 büyüme ile gelecek 20 yıl içinde en hızlı büyüyecek pazar olacağını, Türkiye'yi yüzde 10'luk büyüme ile Hindistan, yüzde 9.4'lük büyüme ile Kuzey Afrika ve Çin'in takip edeceğini söyledi.

Türk sivil havacılığının 2010 yılında iç ve dış hatlarda 102 milyona ulaşan yolcu sayısı ile bir önceki yıla göre yüzde 20 büyüme gösterdiğini kaydeden Genel Müdür, "2010 yılında Yanardağ patlamasının diğer Avrupa ülkeleri kadar olmasa da Türk sivil havacılığını dış hat yolcu sayısı açısından etkilediğini söyleyebiliriz. Buna rağmen yüzde 20 büyüme ile Avrupa'nın yolcu sayısında büyük patlamayı biz yaptık. Avrupa yolcu sayısında yaşanan yüzde 7 artışa en fazla katkı yapan ülke Türkiye. Bu büyüme artarak devam edecek." şeklinde konuştu.

Genel Müdür Arıduru, 2011 hedeflerini ise şu şekilde sıraladı:

- Havacılık sektörümüzde yeni uçak alımlarının artarak devam etmesi ve uçak sayımızın 400'e ulaşması

- Yurt dışı uçuş ağımıza en az 30 nokta eklenmesi

-İç ve dış hatlarda yolcu sayımızın ortalama yüzde 15 artışla 120 milyon yolcuya ulaşması

-Yolcu hakları ile ilgili düzenlemenin hayata geçirilmesi

-Havacılık işletmelerinin bünyesinde güvenlik yapılanması kurulması

-Havacılık sektöründeki 110 bin personelin kendi alanları ile ilgili Güvenlik eğitiminden geçirilmesi

-Yeşil Havaalanı çalışmasının yaygınlaştırılması

-Bölgesel İşbirliği Toplantıları çerçevesinde, Uçak Bakım, Eğitim, Yer Hizmetleri, Havaalanı Yapım ve İşletmeciliği hususları başta olmak üzere havacılık sektörümüzün yurt dışındaki yatırım ve ortaklıklarının artırılması

-Türk Sivil havacılık Sektörünün yurtdışındaki önemli kuruluşlarla işbirliklerinin desteklenmesi

- Bakım yapılan uçak sayısının 500'e ulaşması

-Bölgesel İşbirliği Projesi çerçevesinde 8 ayrı bölgesel işbirliği anlaşması yaptığımız 87 ülkeyi bir araya toplayacak bir toplantı gerçekleştirilmesi

- Avrupa'nın eğitim politikasını belirleme çalışmalarımızın sonuçlandırılması ve Türkiye olarak yeni ülkelerle de eğitim anlaşması imzalanması

-e-shgm uygulamalarının yaygınlaştırılması

2011 hedeflerinin yanı sıra "10. Ulaştırma Şurası"nda alınan kararlar çerçevesinde 2023 yılı sivil havacılık hedeflerine de değinen Genel Müdür Dr. Ali ARIDURU, bu hedefler çerçevesinde de çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.

- Bölgemizde gelecek 10 yıl içinde oluşması beklenen 5000 uçaklık dev bir filoya bakım merkezleri ile ev sahipliği yapması,

- Hava Ulaştırma Araştırma Enstitüsünün Kurulması

- Havacılık faaliyetlerinde uluslararası standartlara tam uyumu sağlamak

-İkili hava ulaştırma anlaşması sayısının 190 ICAO üyesi ülkeyi de kapsayacak şekilde genişletilmesi ve bu sayede bugün 157 olan dış hat uçuş nokta sayısının 500'leri aşması

- SHGM ve DHMİ Genel Müdürlüğü'nün yeniden yapılandırılması

- Ülkemizde, 60 milyon yolcu kapasiteli 1, 30 milyon kapasiteli 2, 15 milyon kapasiteli 3 havaalanı yapılması

- Helikopter taşımacılığı sisteminin kurulup desteklenmesi

-Yerli imalat olarak en az 2 tip uçak üretiminin gerçekleştirmesi

- Hava aracı ve/veya parçasının sertifikasyonunun Türkiye tarafından sağlanabilir hale getirilmesi

- Türk Sivil Hava taşımacılığı filo yapısının 2023 yılında; 100 geniş gövde, 450 dar gövde, 200 bölgesel uçak olacak şekilde 750 uçaklık bir yapıya ulaşması ve toplam 350 milyonluk yolcu kapasitesine ulaşılması,

Genel Müdür ARIDURU konuşmasının sonunda 2010 yılında sivil havacılık sektörüne yönelik 5 binin üzerinde denetleme yaptıklarını hatırlatarak, uçuş emniyeti ve havacılık güvenliğinden ödün vermeden, mevcut havacılık standartlarının geliştirilmesi için denetim ve düzenleme faaliyetlerini aralıksız sürdüreceklerini ifade etti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim