• BIST 9079.97
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 17 °C

Singapur Hava Yolları'ndan İstanbul hamlesi

Singapur Havayolları Avrupa Bölge Müdürü Subhas Menon, 3. havalimanı ile birlikte İstanbul'a A380 ile gelebileceklerini belirtti.

Singapur Havayolları Avrupa Bölge Müdürü Subhas Menon, yapımı devam eden 3’üncü havalimanına Singapur Hava Yolları’nın A380’le gelebileceğini belirterek, “Yeni havalimanıyla İstanbul Avrupa’daki uçuşların merkezi haline gelirse o zaman İstanbul ilk tercihimiz olur. Hem buraya çok yolcu getiririz, hem de çok transit yolcu taşırız” dedi.

Singapur Havayolları Avrupa Bölge Müdürü Subhas Menon, Singapur Hava Yolları’nın Türkiye’deki yeni hedeflerini, THY ile olan ortak uçuşlarının sonuçları ve 3’üncü havalimanıyla ilgili planları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

“İLERİDE SABİHA GÖKÇEN’E UÇMAYI DÜŞÜNÜYORUZ”

Haziran ayında İstanbul’a haftada 6 olan sefer sayısını haftada 7’ye çıkaracaklarını söyleyen Subhas Menon, “İstanbul’a olan uçuşlarımız ilk yıllarda önce haftada bir günle başladı. Talebe göre, seferlerimizi haftada 3’e sonra da 5 ve 6’ya çıkardık. Şu anda İstanbul’a haftanın 6 günü uçuyoruz. Haziran’da haftanın her günü uçuş yaparak sefer sayımızı 7’ye çıkaracağız. Bizim çok fazla uçuşumuz olmadığı için Atatürk Havalimanı’nın yoğunluğundan çok etkilenmedik. Ama ileride Sabiha Gökçen’e uçmayı da düşünebiliriz. Çünkü Atatürk Havalimanı çok büyüdü. Şu anda Sabiha Gökçen uçuşlarını değerlendiriyoruz. Singapur Hava Yolları 1987’den beri İstanbul’a uçuyor. İstanbul bizin için çok önemli bir market. Daha önceden İstanbul’a Dubai aktarmalı olarak uçuyorduk. 2012 yılında Singapur-İstanbul direkt uçuşlarına başladık. 2013 yılında bir ara İstanbul-Atina-Singapur bağlantılı seferler yaptık ama sonradan bundan da vazgeçtik ve tüm uçuşlarımızı direkt olarak icra ettik” dedi.

“ATATÜRK HAVALİMANI’NDA UÇUŞ TRAFİĞİ ÇOK YOĞUN”

“Türkiye’de uçuş operasyonlarımızı sürdürmekten çok memnunuz” diyen Subhas Menon, “Atatürk Havalimanı yolcu ve uçak trafiği açısından çok yoğun bir hale geldi. Ama burada hizmet aldığımız birimler bize çok destek oluyor. DHMİ, TAV ve HAVAŞ operasyonumuzu başarıyla sürdürebilmemiz için ellerinden gelen tüm desteği veriyor. Özellikle havalimanı işletmecisi TAV’ın hizmetlerinden çok memnunuz. TAV’ın hizmet birimleri, havalimanı çok kalabalık olsa bile yolcularımıza en iyi hizmeti verebilmemiz için ellerinden geleni yapıyorlar” şeklinde konuştu.

“3. HAVALİMANI KARARI ÇOK CESUR BİR ADIM”

3’üncü havalimanının yapılması karırının çok cesur bir karar olduğunu söyleyen Menon, “Bu çok güzel bir adım. Ülkenizin bunu yapması gerçekten çok cesurca atılmış bir adım. Çünkü İstanbul ve Türkiye hem havacılık hem de ekonomi olarak çok büyüyor. Devletiniz bu konuda çok iyi bir öngörüyle hareket ediyor. Eğer Türkiye devleti yeni havalimanın 2017 sonunda biteceğini söylüyorsa biz buna inanıyoruz. Çünkü verdikleri bu sözü yerine getireceklerini biliyoruz. Devletler ve otoriteler böyle güzel öngörülerle hava yolu şirketlerinin büyümesine de yardımcı oluyorlar. Onlar yeni havalimanları açarsa, hava yolu şirketleri de daha çok sefer gerçekleştirebilir. Biz yeni dönemde ortak uçuşlar yaptığımız THY’yi de yakından takip edeceğiz” şeklinde konuştu.

3’üncü havalimanında da uçabileceklerini kaydeden Menon, “Yeni havalimanı THY nasıl kullanırsa biz de bunu değerlendirip 3’üncü havalimanından uçacağız. Avrupa’daki bütün transit ana destinasyonlara uçmaya çalışıyoruz. THY ile anlaşmamız bu uçuşlarımızı daha da güçlendiriyor. THY ile Star Aliance ortaklığımızdan sayesinde birçok noktaya rahatlıkla bağlantı verebiliyoruz. THY’nin de Singapur’a uçmasından çok memnunuz. THY’de Asya’daki en iyi merkez olan Singapur’u çok iyi kullanarak, diğer noktalara uçuş gerçekleştiriyorlar. Bu ortaklık hem bize hem de THY’ye kazandırıyor” dedi.

“BİZİM YOLCULARIMIZ A 380 İLE UÇMAYI ÇOK SEVİYOR”

Singapur Havayolları’nın yolcularının A380 ile uçmayı çok sevdiğini söyleyen Menon, “Bizim yolcularımız da A380’le uçmayı çok seviyor. Yaptığımız araştırmalarda, yolcularımızın beklentisi tüm A380’lerde hizmetin aynı standartlarda devam etmesi. Bir uçağın iyi diğer uçağın hizmet bakımında kötü olmasını istemiyorlar. Örneğin bizim Boeing 777-300 ER tipi uçaklarımızın first class koltukları, business koltukları dünyanın en geniş koltukları. Ekonomi koltuklarımız da kendi sınıfında dünyanın en rahat koltukları. A380’lerde ise first class uygulamamız yok, suitimiz var. Bu first class’ın bir üst kategorisi oluyor. Ağustos ayında da Premium Economy Class koltuklarını hizmete sunacağız. Bu da ekonomi ile business arasında yeni bir kotluk olacak. A380’i dünyada filosun ilk katan ve duyuran havayolu unvanına sahibiz. Şu anda filomuzda 19 adet Airbus A380 tipi uçağımız var. 5 tane daha yeni sipariş verdik. Mevcut 19 uçağımızın uçtuğu noktalar belli. Yeni gelecek 5 uçağımızın da sefer yapacağı destinasyonlar belli. Biz A380’lerle yolcu yoğunluğunun çok yüksek olduğu noktalara uçuyoruz. Biz sonuçta havayolu şirketiyiz ve kar marjına göre operasyon yapıyoruz” ifadesini kullandı.

“3’ÜNCÜ HAVALİMANINA A380’LE UÇABİLİRİZ”

“Şu anda kesin olarak İstanbul yeni havalimanına A380’lerle geleceğiz diyemiyoruz” diyen Menon, “Şimdi evet ya da hayır demesek de, pazar hızla gelişirse, İstanbul’da yolcu trafiği ve talebi artarsa neden uçmayalım? Ama şu andaki planlamamızda A380’le İstanbul’a gelme planımız yok. Çünkü sahip olduğumuz uçak sayısı ve bunların uçacağı noktalar bellidir. Ancak ileride her şey değişebilir. Mesela şu anda bizim Avrupa’daki uçuş merkezimiz Frankfurt Havalimanı. Yeni havalimanıyla İstanbul Avrupa’daki uçuşların merkezi haline gelirse o zaman İstanbul ilk tercihimiz olur. Çünkü hem buraya çok yolcu getiririz, hem de çok transit yolcu taşırız” diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.