• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 27 °C

Sirkeci - Harem vapuruna fahiş zam

Sirkeci - Harem vapuruna fahiş zam
CHP'li Meclis üyesi Bayraktar, Sirkeci - Harem arabalı vapur hattına doruk saatlerde yapılan yüzde 30 ile yüzde 130'luk zammı Başkan Kadir Topbaş’a sordu.

CHP İBB Meclis Üyesi Serdar Bayraktar hazırladığı yazılı soru önergesi ile İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) almış olduğu karar doğrultusunda İDO’ ya ait “Sirkeci-Harem” arabalı vapur hattının tarifesine doruk saatlerde uygulanan fiyatların yüzde 30 ile yüzde 130 arasında arttırılmasını İBB Meclis gündemine getirerek Başkan Kadir Topbaş’ı İstanbulluların hakkını korumaya davet ederek şu soruları sordu:

“Doruk saatlerde farklı fiyat uygulaması sizce Anayasamızın sosyal devlet ilkesi ile uyuşmakta mıdır? Hizmette hiçbir değişiklik olmadan firmanın hâsılatında en az yüzde 25 artışa neden olacak yolculukların büyük bölümünün gerçekleştiği doruk saatlerdeki fiyat artışının gerekçesi nedir? Artış oranı akaryakıt fiyatlarındaki artışa ya da enflasyon oranlarına paralel midir? Doruk saatlerde farklı fiyat uygulamasının diğer ulaşım biçimleri içinde (metro, minibüs, otobüs, taksi vb.) yapılmasına yönelik girişimler var mıdır?

“Sirkeci-Harem” arabalı vapur hattına yapılan zam, Başkan Topbaş’a soruldu

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisin 2012 yılı Nisan ayı toplantılarında CHP İBB Meclis Üyeleri; Serdar Bayraktar, Dr. Hakkı Sağlam ve Dr. Av. Tuncer Özyavuz imzaları ile İBB Meclis Başkanlığına sunulan ve Başkan Kadir Topbaş’ın cevaplaması isteği ile oy birliği ile havale edilen yazılı soru önergesinde şunlara değinildi; “İstanbul UKOME 27 Kasım 2011 tarihinde aldığı 2011/8-Ek3 sayılı kararla İDO’ya ait “Sirkeci-Harem” arabalı vapur hattının tarifesini değiştirmiş ve doruk saatlerde (sabah 06:00-08:00 arası ve akşam 16:00-20:00 saatleri arası) uygulanan fiyatların yüzde 30 ile yüzde 130 arasında arttırılmasını kabul etmiştir. Bu kapsamda;

1. Doruk saatlerde farklı fiyat uygulaması sizce Anayasamızın sosyal devlet ilkesi ile uyuşmakta mıdır?

2. Hizmette hiçbir değişiklik olmadan firmanın hâsılatında en az %25 artışa neden olacak yolculukların büyük bölümünün gerçekleştiği doruk saatlerdeki fiyat artışının gerekçesi nedir? Bu fiyat artışına hangi maliyet artışı ne oranlarda etkili olmuştur? Artış oranı, akaryakıt fiyatlarındaki artışa ya da enflasyon oranlarına paralel midir?

3.Jeep ile kamyon ve 2500 kg dan fazla taşıma kapasiteli kamyonetler için doruk saatlerde TUHİM önerisinin çok üzerinde tarife fiyatlarının belirlenmesinin gerekçesi nedir?

4. Doruk saatlerde bu hattı kullanan araç oranı veya saatler bazında geçen araç yüzdeleri nedir?

5. Doruk saatlerde farklı fiyat uygulamasının diğer ulaşım biçimleri içinde (metro, minibüs, otobüs, taksi vb.) yapılmasına yönelik girişimler var mıdır?

6. Kent trafiğinin rahatlaması için deniz ulaşımından faydalanma oranının arttırılması konusunda yapılan çalışma var mıdır? Varsa ayrıntıları nedir?”

Kaynak: Gerçek Gündem

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim