• BIST 9674.32
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

Sivil havacılıkta sertifika dönemi başlıyor

Sivil havacılıkta sertifika dönemi başlıyor
Sivil hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşların, Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlama Sertifikası almak için gerekli hazırlıkları tamamlayarak en geç bir yıl içerisinde SHGM'ye başvuru yapmaları gerekecek
Sivil hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşların, Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlama Sertifikası almak için gerekli hazırlıkları tamamlayarak en geç bir yıl içerisinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) başvuruda bulunması gerekecek.
 
SHGM tarafından hazırlanan "Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlayıcılarının Sertifikalandırılmalarına İlişkin Yönetmelik (SHY-Seyrüsefer)" Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi. Türk hava sahasında ve havaalanlarında hava trafiğinin emniyetli, verimli, düzenli ve hızlı akışını sağlamak üzere hizmet veren sivil hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşların uymaları gereken temel hükümleri içeren yönetmelik, sertifikasyon ve denetlenmelere ilişkin esasları da düzenliyor.
 
Yönetmeliğe göre, Havacılık Bilgi Hizmetleri (AIS), Hava Trafik Hizmetleri (ATS) ve Haberleşme, Seyrüsefer Gözetim (CNS) hizmeti sağlayan hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşların uyum sağlamaları gereken temel hükümler çerçevesinde hizmet sağlayıcılar sertifikalandırılacak. Hizmetlerin emniyet seviyesinin sürdürülebilir olarak artırılması ve tüm hava alanlarında standardizasyon sağlanması hedeflenen yönetmeliğe göre, hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşlardan gerekli şartları taşıyanlar başvuru üzerine SHGM tarafından sertifikalandırılacak. 
 
Kuruluşlar, hizmetlerinin çeşitliliğine ve işletme büyüklüğüne göre her bir havaalanı için veya tüm birimleri için toplu olarak sertifikasyon talebinde bulunabilecek. Kuruluşların hizmet verdikleri alana göre uymak zorunda oldukları özel gereklilikler SHGM tarafından belirlenerek yazılı olarak bildirilecek ve SHGM'nin internet sayfasında ilan edilecek. Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlama Sertifikası talepleri, değerlendirme komisyonunca incelenecek.
 
Sertifika alacak kuruluş, sağladığı hizmetlerin emniyet seviyelerini yönetmek amacıyla bir emniyet yönetim sistemi kuracak, yürütmekte olduğu faaliyetlere ilişkin SHGM'ye yıllık raporlar sunacak. 
 
Hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluşlar, Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlama Sertifikası alınması için gerekli hazırlıkları tamamlayarak en geç bir yıl içerisinde SHGM'ye başvuru yapacak. Kuruluşlar, faaliyetlerini ilgili mevzuat, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO), Avrupa Sivil Havacılık Konferansı (ECAC) ve Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) tarafından belirlenen uluslararası standartlarda yürütmek üzere her türlü tedbiri alma konusunda SHGM'ye karşı sorumlu olacak.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim