• BIST 9524.59
  • Altın 2493.026
  • Dolar 32.5178
  • Euro 34.7154
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 20 °C

SKYLINE, Türkiye'de bir ilke imza atacak

SKYLINE, Türkiye'de bir ilke imza atacak
Türkiye’nin en büyük sivil helikopter filosu sahibi ve operatörü olan şirketi Skyline, hedeflerini açıkladı.

 

Türkiye’nin en büyük sivil helikopter filosu sahibi ve operatörü olan şirketi Skyline, hedeflerini açıkladı.
 
Türkiye’nin en büyük sivil helikopter filosuyla operasyonlarını sürdüren Koçoğlu grubu bünyesindeki Skyline Havacılık’ın pilotları Adnan Koç, Selçuk Önder ve Levent Parlar, helikopter işletmeciliğinin zorluklarını ve helikopterciliğin geleceğini AirportHaber Haber Koordinatörü Murat Herdem’le yaptıkları sohbette anlattılar.
 
Türkiye’de ticari helikopter pilot lisansı verme yetkisine sahip ilk şirket olacaklarını belirten Levent Parlar, “Bizden önce de helikopter pilotu lisansı veren şirketler vardı. Ancak onlar PPL (Private Pilot Licence) verme yetkisine sahipti. CPL (Commercial Pilot Licence) veren ilk şirket biz olacağız. Mevcut düzende ticari helikopter pilotu ihtiyacı silahlı kuvvetlerden ayrılan personelle karşılanıyor. Ancak bundan sonra Sağlık Bakanlığı ve Orman Bakanlığı’nın da oluşturduğu helikopter filolarıyla bu ihtiyacı Türk Silahlı Kuvvetleri karşılayamaz hale gelecek” dedi.
 
“İHTİYACA CEVAP VERMEK İSTİYORUZ”
 
Sayısal olarak önümüzdeki ilk 10 yıl içinde Polis, Orman Bakanlığı ve hava ambulans operasyonlarının bu artış hızıyla gitmesi durumunda en az 200 helikopter pilotuna daha ihtiyaç duyulacağını ifade eden Skyline pilotu Selçuk Önder, “Helikopter alımlarıyla birlikte helikopter pilotu ihtiyacı artıyor. Ancak pilot kaynağı tek bir kurum Silahlı Kuvvetler’deki eğitim birimleri olduğu için bu ihtiyaca cevap hale gelecek. Aslında bu ihtiyacı önceden görerek, ihtiyaca cevap veren bir yapı oluşturmak istiyoruz. Asıl hedefimiz budur”  şeklinde konuştu.
 
Önder, “Silahlı Kuvvetler’den aldığımız bilgiye göre Gürcistan, Sudan, Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Libya gibi ülkelerin Silahlı Kuvvetler’den pilot yetiştirme talebi oldu. Ancak bu ihtiyacı karşılayamayacağımız için gelen talepler reddedildi. Bu nedenle de talepler Avrupa’ya kaydı. Biz bu kayan talepleri geri toplamayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Önder, İkili ilişkilerin gelişmesinin de avantajlarını kullanmak istediklerini dile getirdi.
 
EĞİTİMLER BU AY BAŞLIYOR
 
Türkiye’nin en büyük helikopter filosuna sahip olan Skyline’da pilot olarak görev yapan Adnan Koç, mevcut kadro ve tesislere ek katkı yapmaksızın yıllık minimum 20 pilot yetiştirme kapasitesine sahip olduklarını bu kapasitenin talebe orantılı olarak artırılabileceğini aktardı.
 
Yabancı helikopter pilotlarının yeteneklerinin Türk pilotlardan daha yetenekli olmadığını söyleyen Adnan Koç, hem Koçoğlu grubundan hem de Skyline yönetimden büyük destek aldıklarını belirtti.
 
Milli Eğitim Bakanlığı’ndan ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden gerekli eğitim yetkilerini alan Skyline, 21 Ekim tarihi itibariyle eğitimlere resmen başlayacak. ilk aşamada 30 kontenjanlı bir eğitim verecek.
 
HELİKOPTER PİLOTLARININ MAAŞI NE KADAR?
 
Helikopter pilotlarının aldıkları maaşlar hakkında da konuşan Adnan Koç, “Koç ya da Sabancı gibi büyük holdinglerin helikopterlerini uçuran pilotlar kaptan pilot seviyesinde bir maaş alıyor. Onun dışında kalan pilotlardan da 8 bin TL’nin altında maaş alan olduğunu düşünmüyorum” dedi.
 
Helikopterlerin işletme maliyetlerinin uçak işletmeciliğinden daha yüksek olduğu söyleyen pilot Levent Parlar, “Bu işletme maliyetinden dolayı bir kısmı personel ücretlerine de yansıyor. Şirketler ayakta durabilmek için bir yerlerden kısmak zorunda kalıyor” ifadelerini kullandı.
 
“Helikopter sahibi olmak isteyen iş adamlarının ekstra masraflar nedeniyle helikopter sahibi olmaktan kaçındığını duyuyoruz” diyen Selçuk Önder, “Biz de şunu iddia ediyoruz. Türk Hava Yolları nasıl kendi pilotlarını yetiştiren bir marka haline geldiyse biz de kendi çapımızda kendi pilotumuzu yetiştirmek için tüm yetkilerimiz mevcut... Bu konuda hem Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün hem de üst yönetimimizin bize destek verdiğini görmek bizi daha da heyecanlandırıyor” şeklinde konuştu.
 
HELİKOPTER KAZASI 10 YIL GERİYE GÖTÜRDÜ
 
Helikopterle ilgili yatırımın yalnızca işadamlarından beklenemeyeceğini söyleyen Selçuk Önder, “Geçtiğimiz yıllarda bir siyasi büyüğümüzü kaybettiğimiz helikopter kazası, Türkiye’de helikopter kullanımını belki de 10 yıl geriye götürdü. Bu kaygı yaratıyor tabii ki... Ama bunun üç boyutlu olduğunu düşünüyoruz. Hem DHMİ hem de işletmeciler heliportlarla ilgili bir tedbir alır ve ağ genişletilirse bu büyük katı anlamına gelecektir” dedi.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim