Apple ve Samsung gibi yükselişe geçen rakipleri nedeniyle bir hayli gölgede kalan Japonyalı teknoloji devi Sony, 2011 yılında resmen bir çöküntü içerisine girdi. 2011 yılında yaşanan mali yıkım sonrasında kendisini toparlamak için yeni atılımlar gerçekleştiren Sony, bu kötü dönemden ayakta çıkmayı başardı. 67 yıllık dev şirket, tarihinde ilk kez bu kadar büyük bir mali çöküntü içerisine girmişti. 2012 yılında şirketin CEO'su olarak atanan Kaz Hirai, kısa sürede yaptığı değişlikler sayesinde şirketi içerisine girmiş olduğu kötü süreçten çıkarmayı başardı.
Geçtiğimiz yıl CEO değiştiren ve bu Radikal kararla kötü gidişatını da değiştirme fırsatı bulmuş olan Sony, 2013 yılına da Xperia Z serisi ile damgasını vurdu. Toza ve suya dayanıklı akıllı telefonunu satışa sunan Sony, kısa sürede akılı kitlesini de arttırdı. 9.6 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştiren Sony, 35 milyon dolar kâr elde ederek eski güçlü dönemlerine yeniden dönmeyi başardı. Üzerine çeken kara bulutları akıllı telefonlardaki başarısı sayesinde dağıtan Sony, 2013 yılının ilk çeyreğine ait raporlar incelendiğinde, en çok satanlar arasında yer alarak da herkesi şaşırttı.