Yaşı 25-31 arası olanların daha çok siyasi mesaj attığının belirlendiği araştırmaya göre katılımcıların yüzde 38'i de okuduğu siyasi içeriklerden etkileniyor.
Günümüzde medya ve siyaset ilişkisine sosyal medya güçlü bir aktör olarak müdahil oldu. Öfkeler, tartışmalar, karşıt görüşler veya hemfikir olunan konular sosyal medyada duyuruluyor. Hatta gündemi değiştiren siyasi açıklamalar da artık sosyal medya üzerinden yapılır hale geldi. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Mustafa Bostancı'nın yaptığı araştırma da bunları doğruluyor. Bostancı, 18 yaş üzeri vatandaşların, sosyal medyayı siyasal içerikli kullanımla ilgili durumu ortaya koymak için bir çalışma yaptı. 410 sosyal medya kullanıcısının katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, katılımcıların, siyasi parti üyesi olmasalar dahi sosyal medya üzerinden siyasi paylaşımlarda bulundukları ve bu paylaşımlardan etkilendikleri sonucuna ulaşıldı.
Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların büyük çoğunluğu (yüzde 89) siyasi bir parti üyeliği ya da bağlantısı bulunmuyor. Ancak katılımcıların yüzde 67'si sosyal medyada paylaşım, beğeni, yorum, tweet, retweet gibi yöntemlerle bir şekilde siyasete temas ediyor. Erkek katılımcıların yüzde 69,1'i, kadın katılımcıların ise yüzde 62,1'i sosyal medyada siyasi paylaşımda bulunuyor. Katılımcıların yaş itibariyle siyasal paylaşımlarda bulunma durumlarına bakıldığında ise 25-31 yaş aralığındaki kullanıcılar yüzde 72,2 oranla daha çok siyasi paylaşımda bulunuyor. Facebook kullanıcılarının yüzde 66'sı, Twitter kullanıcılarının yüzde 75,9'u ve Google+ kullanıcılarının yüzde 61,7'si siyasi içerikler paylaşıyor. Buna karşılık ankete katılanların sadece yüzde 11'i bir siyasi partiye üye olduğunu ifade ediyor.
Araştırma, siyasi paylaşımda bulunan kişi sayısının, kullanıcıların sosyal medyada geçirdikleri süreyle de doğru orantılı arttığını ortaya koydu. Günlük ortalama 1 saatten az sosyal medyada bulunanların yüzde 54'ü, 6 saatten fazla, kullanıcıların ise yüzde 80,8'i siyasi paylaşımlarda bulunuyor. Katılımcıların yüzde 38'i sosyal medyada karşılaştıkları siyasi içeriklerin siyasi tercihlerini etkilediğini ifade ediyor. Kadın kullanıcılar, yüzde 41'le erkeklere oranla (yüzde 35,3) daha fazla etkileniyor. Katılımcıların yüzde 70 gibi büyük bir çoğunluğu ise sosyal medya üzerinden siyasi aktörleri takip ediyor. Özellikle Twitter kullanıcılarının yüzde 84,8'i en az bir siyasi aktörü takip ediyor.
Araştırmayı yapan Öğr. Gör. Mustafa Bostancı, çalışma sonuçlarının kişilerin geleneksel yollarla temas kuramadıkları siyaset alanına sosyal medya ile katıldıklarını ortaya koyduğunu söyledi. Sosyal medyanın çok sesliliği arttırdığını dile getiren Bostancı, "Kişiler kendilerini sosyal medyada daha cesur hissediyor. Ulaşım kolay olduğu için bu alanı kendini ifade etme zemini olarak görüyor. Bu da çok sesliliği artırıyor." şeklinde konuştu.
Sosyal medya insanı siyasallaştırıyor
Araştırma sonucuna göre, sosyal medya kullanıcılarının büyük bölümü, hiçbir siyasi parti bağlantısı olmadığı halde en çok siyasi paylaşımlarda bulunuyor.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Vodafone'un 'hediye çarkı' uçtan uca yenilendiVodafone, bireysel müşterilerine her hafta internet ve sürpriz hediyeler kazanma şansı sunduğu “Hediye Çarkı” platformunu yeniledi. Vodafone Yanımda uygulaması üzerinden erişilen platformda, çeşitli hediyeler sunulacak.
Kriz dönemlerinde kullanılacak iletişim yöntemleri rehberi hazırlandıİçişleri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri Dairesi Başkanlığınca kriz durumlarının iletişim yönetim sürecine ilişkin genel bir model oluşturmak üzere "Kriz İletişim Yönetimi Rehberi" hazırlandı.
Deprem bölgesinde 23 mobil baz istasyonu görev yapıyorUlaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 23 mobil baz istasyonu ve 2 acil iletişim aracının deprem bölgesinde görev yaptığını bildirdi.
PTT AŞ'den 'Millî egemenliğin 100. yılı' konulu anma puluPTT AŞ tarafından, “Millî Egemenliğin 100. Yılı” konulu ay yıldız perforajlı tek değerli blok pul, ay yıldız perforajlı ve lak uygulamalı seri numaralı blok pul ile ilk gün zarfı 28 Ocak 2020 tarihinde tedavüle sunuldu.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim