• BIST 9105.77
  • Altın 2325.525
  • Dolar 32.3798
  • Euro 35.0195
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

Stansted'e Ortadoğu sermayesi talip oldu

Stansted'e Ortadoğu sermayesi talip oldu
En işlek havalimanlarından Stansted’e Katar Holdoin’in başı çektiği Ortadoğu sermayesi ile Kanada Singupur ortaklığı Ferrovial şirketi talip oldu.
BAA Ltd, bir bölümü İspanya'ya ait olan ve İngiltere'de havaalanı işletmecisi Ferrovial SA, FER.MC İngiltere’nin en işlek havalimanlarından Londra İngiltere'de Rekabet Komisyonu Stansted’in Londra Heathrow Havaalanı yanında farklı pazarlara hizmet etmekte başarısız olduğuna inanıyor. Son dönemde yaşadıkları krizin satışta etken olduğunu belirten BAA tarafından Stansted'in diğer havalimanları karşısında yüzde 1,16 oranında azalan rekabet gücünün bulunduğu bildirildi. BAA, Gatwick ve Edinburgh, İngiltere ve İskoçya'nın Aberdeen ve Glasgow havaalanları güneyinde Southampton havalimanlarını satmıştı.

Rekabet Komisyonu’ndan Laura Carstensen uluslararası yolcu trafiği için dünyanın en işlek havaalanı Stansted’in satışı için "Biz yolcu ve havayolları açısından satış sonucu yeni sahibiyle havacılıkta artan rekabette daha iyi olacağını düşünüyoruz" dedi.

BAA sözcüsü ise satış sürecinin erken olduğunu ve bankaları zorladığını bildirdi. Sansted’in en son işletim performansına göre havaalanı trafiği yılın ilk yarısında sekiz milyon civarında yolcu ile yüzde 7 civarında gerçekleşti. Stansed’in satışı trafiğin zayıf olmasına rağmen İngiltere’de yatırım yapmak isteyenlerin ilgisini çekiyor. Stansed’in değerinin 1 milyar Sterlin ( yaklaşık 1.570 milyar dolar) olduğu belirtiliyor. BAA Gatwick’i Nisan ayında
000 £ için Nisan ayında LLC Edinburgh Airport’u 807 milyon 200 bin Sterlin’e Global Infrastructure Partners’a satmıştı. GIP 2009 yılında BAA’dan Gatwick’i 1.5 milyar Sterlin’e almıştı.

Stansed’e talip olan Katar Holding LLC, Ortadoğu ülkelerinin servet fonu ile BAA’nın hisselerinin yüzde 20’sini 900 milyon Sterlin’e almak için anlaştı.

Katar yatırımları yanında GIC ve Kanada'nın Caisse de dépôt et yerleştirme du Québec ve Singapur tarafından kontrol edilen Ferrovial şirketi, Britannia Airport Partners LP tarafından kontrol edilen BAA’nın yüzde 50’sini istiyor. Ancak hisse talebinde yüzde 39.37’ye düşebileceğini bildiriyor.

Investec Securities Analisti John Lawson, "Stansted’in satışı ve genellikle Londra havaalanları çevresindeki belirsizliğe rağmen, Katar nedeniyle nakit akışlarında uzun vadeli rant BAA tarafından çekici olacaktır” dedi.

John Lawson, Heathrow’un dünyanın en önemli ve işlek havaalanlarından biri olmaya devam ettiğini belirterek “Manchester Havaalanlarda Grup Stansted için olası bir alıcı olarak görülüyor. MAG Manchester, East Midlands, Humberside ve Bournemouth gibi havalimanlarıda bulunuyor.

MAG ise yeni sermaye yatarımı getirmenin kaliteli havaalanı eklemek için bir fırsat olduğunu belirterek “Grubun performansı ve gelecek beklentileri bir stratejik gözden geçirme sonrasında, MAG iki önemli öneriler izlemektedir" dedi.

Stansted’in satılma kararını olumlu karşıladığını belirten havalimanının ana taşıyıcısı olan Ryanair Chief Financial Officer Howard Millar Stansted’in bir hissesini satın almakla ilgilendiklerini bildirdi.

Stansted sözcüs Stephen McNamara " Stansted’in satışı daha fazla rekabet, daha düşük yolcu ücretleri, gelişmiş yolcu hizmetleri ve rekabetçi fiyatlarda havalimanının çok ihtiyaç duyulan trafik büyümesine yol açacaktır" dedi.sözcüsü Stephen McNamara dedi.
Stansted’in satışına üzülen havayolları yöneticileri BAA’nın kararının hükümetin hava taşımacılığı politikasında hayal kırıklığını yarattığını belirttiler. BAA’nın havaalanının kapasite sorunlarını çözmek için başarısız olduklarını, kazançlı rotalar için rekabette rakiplerinden geride kaldıklarını söylediler. Çin ve Brezilya gibi hızlı büyüyen pazarlardan geride kalındığını belirterek İngiltere’nin Ulaştırma Bakanlığı’nı suçladılar.

Ülkenin düşüş daha görürdünüz söyleyerek UK bakanları suçladı.

İngiltere hükümeti, 2010 yılında göreve geldiğinde Heathrow Havalimanı’nı genişletmek ve pist projesine el atmıştı. Ancak ekonomik kriz nedeniyle üçüncü bir pist 2015 yılında en azından bir sonraki seçime kadar ekarte edildi. Bu arada, Londra Gatwick’te ikinci pist yanı sıra, Stansted’inde büyütülmesi göz ardı edildi.
 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim