ankara escort, ankara escort, escort bursa,
  • BIST 106.239
  • Altın 161,321
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 7 °C

Su ürünleri tüketimi ve ihracatı artıyor

Su ürünleri tüketimi ve ihracatı artıyor
Türkiye’de 2000’li yılların başında kişi başı 4 kilogram olan balık tüketimi 2010 yılı sonunda 8 kilograma çıktı. Aynı dönem içersinde 59 milyon dolar seviyesinde olan ihracat rakamı ise 352 milyon doları aştı.

SU ÜRÜNLERİ TÜKETİMİ VE İHRACATI ARTIYOR

Türkiye’de 2000’li yılların başında kişi başı 4 kilogram olan balık tüketimi 2010 yılı sonunda 8 kilograma çıktı. Aynı dönem içersinde 59 milyon dolar seviyesinde olan ihracat rakamı ise 352 milyon doları aştı.

Türkiye’nin su ürünleri ihracatını arttırmak için dünyanın dört bir tarafında düzenlenen gıda fuarlarına katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 2011 yılında Rusya’dan Dubai’ye, Hong Kong’tan Belçika’ya, İran’dan Çin’e, Irak’tan Ukrayna’ya kadar 9 ülkede düzenlenen gıda fuarında Türk levreğini, çipurasını, alabalığını ve orkinosunu tanıttı. Sektörün yeni hedefi 2023 yılında 1.2 milyar dolar ihracata imza atmak.

Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun yaptığı tanıtım çalışmaları sayesinde Türkiye’nin su ürünleri ihracatının 2011 yılı Ocak – Temmuz döneminde yüzde 29’luk artışla 200 milyon dolardan 257 milyon 484 bin dolara çıktığını anlatan Su Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, 2011 yılı sonunda döviz kurlarındaki olumlu gelişmelerin etkisiyle 500 milyon dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Türk su ürünleri sektöründe son yıllarda önemli yatırımlar yapıldığını ve üretim kapasitesinde Avrupa’da Yunanistan’ı da geçerek ikinci ülke konumuna geldiklerini belirten İşliel, “Su ürünleri sektörünün yaptığı yatırımların meyvesini toplaması için ciddi bir tanıtım gerekiyordu. Su Ürünleri Tanıtım Grubu bu ihtiyaca göre politikalar üretti ve sektör bugün altın çağını yaşıyor. 2011 yılında 9 uluslar arası fuara katıldık, 2012 yılında da dünyanın önemli gıda fuarlarına katılarak Türk su ürünlerini tanıtacağız. 2023 yılında 1.2 milyar dolar hedefine kolaylıkla ulaşacağız” diye konuştu.

İÇ TANITIMDA KESİNTİSİZ SÜRÜYOR

Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun dış tanıtım ile paralel Türkiye’de su ürünleri tanıtımını da yürüttüğü anlatan İşliel şöyle konuştu; “Ülkemizdeki balık tüketiminin azlığına dikkat çekmek, balığın besin değerinin önemini vurgulamak, ilköğretim öğrencilerimizin balığı sevmesini sağlamak amacıyla 2011 yılında her ay bir ilköğretim okulunda balık-ekmek şenliği düzenledik ve ilköğretim çağındaki 10 bin civarında çocuğumuza ücretsiz balık-ekmek dağıttık, balığın faydalarını anlattık, broşürler, balıklı yemek tarifleri, yapbozlar dağıttık. Türkiye’de kültür balıkçılığının gelişmesi ile birlikte Türk halkı bol protein kaynağı balığa daha ucuza ulaşabilir hale geldi ve son 10 yılda Türkiye’de balık tüketimi kişi başı 4 kilogramdan, 8 kilograma çıktı. Hedefimiz gelişmiş ülkelerdeki kişibaşı 15 kg. seviyesi ulaşmak” diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim