• BIST 89.113
  • Altın 146,730
  • Dolar 3,6439
  • Euro 3,9308
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C

Sürücüler elektrikli otomobile mesafeli

Sürücüler elektrikli otomobile mesafeli
Otomotiv şirketleri, hibrit, elektrikli ve hidrojenle çalışan araçların üretimine ağırlık veriyor. Ancak sürücüler temkinle yaklaşıyor.

SÜRÜCÜLER ELEKTRİKLİ OTOYA MESAFELİ

Otomotiv şirketleri, hibrit, elektrikli ve hidrojenle çalışan araçların üretimine ağırlık veriyor. Ancak sürücüler temkinle yaklaşıyor.

Ancak yapılan bir araştırma, sürücülerin yeni teknoloji ürünü bu araçlara temkinli yaklaştığını ortaya koydu. İstanbul'da 8 Aralık'ta düzenlenecek 3. Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi automotivİST'in tanıtımı için yapılan basın toplantısında verilen bilgiler, bu konuyla ilgili ilginç sonuçları gözler önüne serdi. Dünkü toplantıda, GfK'nın geçen pazar sona eren Autoshow Fuarı'nda yaptığı araştırmanın ön sonuçları açıklandı. Buna göre, katılımcılar, otomobilin çevre kirliliği meydana getirdiği konusunda hemfikir. 'Otomobil' ve 'çevre' denince ilk akla gelen üç başlık, yüzde 22 ile çevre kirliliği, yüzde 13 emisyon, yüzde 12,5 egzoz sebebiyle oluşan hava kirliliği olarak sıralanıyor. Çevreci bir otomobilin diğer otomobillerden farkının yakıt türü olduğu bilinmezken, bir otomobilin çevreci olması araç tercihinde öncelikli tercih edilen bir konu değil. Otomobil tercih ederken dikkat edilenler, yüzde 15,9 yakıt ekonomisi, yüzde 10,3 markası, yüzde 10,1 dizaynı, yüzde 8,9 fiyatı olurken, yeni nesil yakıtların farkındalığı mevcut. Hibrit otomobil Toyota ve Honda, elektrikli otomobil Renault ve Toyota ile özdeşleşmiş iken, otomobil kullanıcıları, yeni nesil yakıt kullanan araçlara temkinli yaklaşıyor.

Dün, 'Otomotivde Enerji Dönüşümü ve Emisyon' temalı 3. Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi'nin tanıtımı toplantısında, otomotiv üst yöneticileri, elektrikli araçlar ve çevreye duyarlı teknolojiler konusundaki görüşlerini dile getirdi. Doğuş Otomotiv CEO'su Emir Ali Bilaloğlu, otomotiv üreticilerinin sera gazı salınımı konusunda teknolojiler geliştirdiğini söyledi. Bilaloğlu, "Hal böyleyken, yeni teknolojilerin, tüketicilerin ekonomik, ekolojik ve performans beklentilerini şu anda karşılamadığından benim kongreden beklentim; burada sadece aracın ticari ömrü sırasında salgıladığı emisyonları ve çevre kirliliğini göz önünde bulundurmamak." dedi. Toyota Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt da, elektrikli araçların gelecek 10 yılda dünya araç trafiğinin yüzde 1'ine ulaşmayacağını kaydetti. Bozkurt, bu araçların birçok ülkede vergi teşvikiyle ödüllendirilirken, Türkiye'de çevreye verdiği zararla değil, motor hacmiyle değerlendirilen vergi sistemi olduğunu kaydetti. Toplantıya katılmayan Peugeot Otomotiv Pazarlama Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, basın bülteninde yer alan mesajında, enerji dönüşümü ve emisyon konularında üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye devam edeceklerini açıkladı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni nesil Citroen C-Elysee Türkiye'de27 Mart 2017 Pazartesi 11:49
  • ABD'ye ihracatta Tofaş birinci25 Mart 2017 Cumartesi 17:05
  • Takside yeni sorun: Yuvarlama25 Mart 2017 Cumartesi 16:51
  • İkinci elde yeni dönem geliyor25 Mart 2017 Cumartesi 09:32
  • Türkiye, Avrupa'da 2 basamak geriledi24 Mart 2017 Cuma 16:51
  • Fiat 500 Riva Türkiye'de görücüye çıktı24 Mart 2017 Cuma 12:16
  • MotoGP'de sezon başlıyor24 Mart 2017 Cuma 12:01
  • Traktörde bu yıl da rekor bekleniyor23 Mart 2017 Perşembe 12:01
  • Chery'den Mercedes'e 'EQ' şikayeti23 Mart 2017 Perşembe 11:32
  • "EMEA bölgesinde 60 binden fazla Egea Sedan satıldı"22 Mart 2017 Çarşamba 16:51
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim