• BIST 97.713
  • Altın 145,018
  • Dolar 3,5685
  • Euro 3,9995
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C

Tanker geçişleri kontrol altında olacak

Tanker geçişleri kontrol altında olacak
Boğaz’ın altına yerleştirilecek sensörler sayesinde tanker geçişleri kontrol altına alınıyor. Akıntı hızı ve deniz suyu sıcaklığı dahil en detaylı bilgiler anlık olarak paylaşılacak ve olası kazaların önüne geçilecek

AKINTI ÖLÇÜLECEK

TÜBİTAK'ın geliştirdiği projeye göre Boğaz'ın altına yerleştirilen sensörler Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi'ne entegre edilerek veri aktarımı sağlanacak. Alt ve üst akıntı hızları, bölgesel değişiklikler ölçülerek gemilere yön verilecek. Kaza riski sıfıra indirilecek.

ANLIK VERİ

Kazalar özellikle, gemilerin tonajları nedeniyle motor güçlerinin Boğaz'ın bazı bölgelerinde akıntıyla baş edememesi nedeniyle yaşanıyor. Yeni sistemle gemilerin kapasiteleri ve akıntı hızları anlık veriler ile değerlendirilerek, ya geçiş izni verilecek ya da bekletilecek.

Kurulan sistemle akıntılar ses dalgalarıyla saptanacak, durum gemilere bildirilecek.

TÜBİTAK Marmara Araştırmaları Merkezi tarafından geliştirilen Akustik Doppler Akıntı Algılayıcı Sistemi, İstanbul Boğazı'nda işletilecek. Su altına kurulan sensörler sayesinde ses dalgaları kullanılarak deniz tabanında ve yüzeyindeki akıntı şiddeti bölgesel farklılıklar ve diğer etkenler de hesaba katılarak ölçülebilecek. Veriler deniz tabanına serilen kablolar vasıtasıyla Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne bağlı Gemi Trafik Hizmetleri Sistemine aktarılacak. Sistemin kurulumu için sensörlerin Boğaz'a yerleştirilmesi işi 25 Ocak'ta başladı. Özel bir şirkete ait iki gemi Boğaz'da akıntı algılayıcı sensörler yerleştirme başlandı.

İki gemi sensörlerin veri aktarımı için kabloların deniz tabanına serilimi işini de üstleniyor. Sensörlerin ve kabloların serimi için çalışmaların 15 Şubat'a kadar devam edeceği tahmin ediliyor. Sistem ile İstanbul Boğazı'nda sık sık yaşanan kuru yük gemilerinin Boğazdaki bir yalıya çarpma görüntüleri ve dümeninin kilitlenerek sürüklenmesi görüntülerinin de geçilmeye çalışılıyor. Kazalarda bazı gemilerin tonajları nedeniyle motor güçlerinin boğazın bazı bölgelerinde akıntıyla baş edememesi yaşandığı biliniyor. Yeni sistem ile gemilerin kapasiteleri ve akıntı hızları anlık veriler ile değerlendirilerek gemilere geçiş izni verilecek ya da geçiş için akıntı hızının düşmesi beklenecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim