• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 11 °C

Tarihi yolcu gemisi yat olarak hizmette

Tarihi yolcu gemisi yat olarak hizmette
İtalya Trieste’de bulunan yeniden yat inşa uzmanı Quaiat Tersanesi, tarihi yolcu gemisi Ambriabella’yı bilinenlerin dışında bir motorlu yata dönüştürmeye hazırlanıyor.

İtalya Trieste’de bulunan yeniden yat inşa uzmanı Quaiat Tersanesi, tarihi yolcu gemisi Ambriabella’yı bilinenlerin dışında bir motorlu yata dönüştürmeye hazırlanıyor.

Trieste’de bulunan Felszegi Tersaneleri’nden 1962 yılında kardeş gemisi Dionea ile birlikte suya indirilen 52 metrelik Ambriabella Trieste Körfezi’nde turizmi geliştirmek amacı ile inşa edilmişti. Trieste ve Grado’nun limanlarını yıllarca gezen Ammbriabelle zaman içerisinde Adriyatik kuzey sahilinin ikonik gemisi haline geldi. Zaman içerisinde Yunanlı bir şirkete satılan gemi, yeni bin yılın gelişine kadar Ege adalarını yolcularına gezdirdi. Yeni milenyumun gelmesiyle gemi sırra kadem bastı.

Quaiat ve ortakları tarafından yapılan 9 yıllık t araştırmaların sonunda Ambriabella Pire’nin 40 km öte bir mesafede Yunanistan’da bulundu. Geminin tasarımı ve bahri mimarisinden sorumlu olan Meccano Mühendislik ile birlikte, tersane gemiyi eski kudretine geri getirmeyi planlıyor, ancak bu sefer gemiyi sahibine özel ve rahatlıklarına sahip klasik bir yat haline getirerek.

Quaiat Tersanesi’nin Genel Müdürü Marino Quaiat; “Ambriabella, bizim bölgemizin insanları için bir dönemin işaretidir. Onu eve, Trieste’ye geri getirerek, ona yeni bir yaşam ve yeni bir ihtişam verme nedenlerimiz çok fazla. Nedenlerimizin ilki tabii ki geminin yarattığı duygu, gemi burada Trieste’de inşa edildiği için altmışların başı eşsiz çizgileriyle İtalyan tasarımının altın çağının en önemli göstergesi. İkinci nedenimiz ise sektörde çalışan bir çok İtalyan girişimci gibi bizim de projenin oluşturduğu potansiyele hayran kalmış olmamız. Ambriabella’nın kardeş gemisi Dionea’nın sularda bütün görkemi ile gezdiğini gördüğümüzde istemsiz olarak ilhamımızı aldık” dedi.

Tadilat işlemlerinde, bir seri yan ve alt gövde sacı değişecek, iç kompartmanlar değiştirilirken geminin ana gövdesine ve bölmelerine dokunulmayacak. Günümüz modern yat yaşam türüne eşlik edebilmesi için gemiye hareket ettirilebilir bir kıç kumsal platformu ve talipleri için bir vinç eklenecek.

Meccano Mühendisliğin Yönetim Kurulu Başkanı Stefano Reggente geminin içi hakkında konuşurken “tam bir boşluk” var dedi, geminin içerisi için henüz bir ayarlama yada yerleştirme yapılmadığını söyledi. Ancak yeni Ambriabella’nın altı büyük süit ile 12 misafire ev  sahipliği yapacağını ve 9 mürettebatla çalışacağını söyledi.

Reggente, “itiş gücü son derece özel bir odak noktası haline geldi, yatın potansiyel sahibine son derece modern tercihler sunacağız, Geleneksel shaft hattı ile dizel motorlar; başbaka bir navigasyon profili için ideal olan dizel elektrik itiş gücü ve ekolojik çözüm olan hibrit iti gücünden oluşan üç alternatif  itiş gücü sistemi önerildi” dedi.Tersane yatın yeniden inşa edilmesinin ve düzenlenmesinin iki yıl içerisinde tamamlanmasının planladığını bildirdi.

Quaiat konuyla ilgili açıklamasında “Tamamen baştan yapıyoruz” dedi ve bu sayede yatın yeni sahibinin kendine ait bir dokunuşu olacağını ve kendileri için yeni bir tarih yazabileceklerini ifade etti.

ambriabella.jpg

ambriabella-yacht.jpg

ambriabella-yacht-model1.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim