• BIST 107.693
  • Altın 143,291
  • Dolar 3,5369
  • Euro 4,1404
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 26 °C

Tarihin en büyük metrosu açılıyor!

Tarihin en büyük metrosu açılıyor!
Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı olan Kadıköy-Kartal mertosu, yarın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla ulaşıma açılacak.

 

Kadıköy-Kartal arasındaki ulaşım süresini 32 dakikaya düşürecek hatta, günde 700 bin kişi seyahat edebilecek.
 
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bugün yayımlanan ulusal gazetelerin birinci ve arka sayfalarına verdiği ilanla, Kadıköy-Kartal metrosunun yarın Kadıköy Meydanı'nda saat 15.30'da düzenlenecek törenle İstanbullular'ın hizmetine açılacağını duyurdu.
 
Topbaş verdiği ilanda, Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımı olan Kartal-Kadıköy metrosunu hayata geçirdiklerini, bununla da yetinmeyerek İstanbul'u ve İstanbullu'yu, trafiğin çileye dönüşmediği bir geleceğe taşımakta kararlı olduklarını belirtti.
 
Bir yandan başlattıkları projeleri tamamladıklarını, diğer yandan yeni hazırlıklar planladıklarını ifade eden Topbaş, daha kolay ve daha hızlı ulaşımın, göreve geldikleri ilk günden beri öncelikleri olduğunu vurguladı.
 
''Metrolara bu dönemde yaklaşık 10 milyar lira harcadık''
 
İstanbul'da ulaşımın toplu taşımayla rahatlayacağına, toplu taşımanın en önemli ayağının da raylı sistemler olduğuna hep inandıklarını belirten Topbaş'ın ilanında şu ifadeler yer aldı: 
 
''Dünyanın en pahalı ve en ağır ilerleyen çalışması olmasına rağmen, metro yatırımlarına hız ve ağırlık verdik. Belediye olarak metrolara bu dönemde yaklaşık 10 milyar lira harcadık. Daha geçen ay Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun temelini attık. 
 
Taksim'i, Haliç üzerinden Yenikapı'ya bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün inşaatı hız kesmeden devam ediyor. Başakşehir-Bağcılar-Yenikapı metrosu ise son aşamasında. Metro ağlarını, dönemimizde yüzde 128 artırmayı başardık. İstanbul'un ilk metrobüsünü de aynı anlayışla hizmete aldık. Metrobüs hattımızı bu ay içinde Beylikdüzü'ne kadar getirdik.''
 
''Marmaray, 2013 yılında İstanbul Metrosu ile kenetleniyor''
 
Daha büyük yenilikler, daha köklü değişimler için durmadan, dinlenmeden çalıştıklarını bildiren Topbaş, şunları kaydetti:
 
''Marmaray, 2013 yılında İstanbul Metrosu ile kenetleniyor. İki kıta, Kartal'dan Avcılar'a, Çekmeköy'den Maslak'a, Ümraniye'den Topkapı'ya, Kadıköy'den Beylikdüzü'ne, Üsküdar'dan Bağcılar'a metro ve metrobüs ağlarıyla bağlanıyor. 2014 yılı hedefimiz, 230 kilometrelik raylı sistemle 5 milyon yolcu taşımak, 2016'da ise günlük 7 milyon yolcuya ulaşmak. Belediye başkanı olarak en büyük ödülüm, çok yakın bir zamanda şehrimizin her yerine toplu taşıma araçlarının hız ve konforuyla İstanbullular'ın yolculuk yapması olacak.''
 
Topbaş, açılışı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla yarın yapılacak olan Kadıköy-Kartal Metro Hattı'nın İstanbul'a hayırlı olmasını diledi.
 
Kadıköy-Kartal 32 dakika
 
Anadolu yakasının ilk metrosu olan Kadıköy-Kartal metrosunun hizmete açılmasıyla, bu hat arasındaki ulaşım süresi 32 dakikaya düşecek. 22 kilometrelik Kadıköy-Kartal metrosu 16 istasyondan oluşuyor.
 
Günlük yolcu kapasitesi 700 bin olan 48,572 kilometre ray uzunluğuna sahip hattın maliyeti 1,6 milyar dolar. Hattın Kaynarca'ya kadar uzatılması ile hat uzunluğu 24,5 kilometreye ulaşacak, maliyet 1,9 milyar dolar olacak.
 
Şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışmasıyla metro hattında günde 150 metreyi bulan rekor tünel kazıları yapıldı. Anadolu yakasının ilk metro hattı için 144 vagon alındı. Hatta kullanılacak tüm araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine sahip. Bu sayede geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz olarak yapılabilecek. Bu durum, hem işletme ekonomisine hem de hareket kabiliyetine fayda sağlayacak. 
 
Kadıköy-Kartal metro hattında kullanılacak vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları da bulunuyor. Ayrıca yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı da mümkün olacak. 
 
Isıtma, soğutma ve havalandırma gibi özelliklere de sahip olan vagonlar, araç içi ve dışı, kapalı devre kamera sistemiyle izlenecek. Vagonlardaki Dinamik Yol Haritası ile yolculara, aracın hangi istasyona doğru gittiği, hangi istasyonları geride bıraktığı ve diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktaları hakkında bilgi verilecek.
 
Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) bulunacak. Metro hattında kullanılacak vagonlarda, yolcu ile makinist arasında aktif iletişimi sağlayacak sistem de bulunuyor. Konforlu bir yolculuk için, titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri de vagonların diğer özellikleri arasında yer alıyor.
 
2013'te tam entegrasyon
 
2013 yılında Marmaray'ın, Yenikapı'da metro, metrobüs, tramvay, deniz otobüsü ile buluşması ve Haliç Metro Geçiş Köprüsü'nün tamamlanmasıyla tam entegrasyon gerçekleşecek. Böylece İstanbul'un her yerine dakikalar sürecek yolculuk başlayacak. 
 
Tam entegrasyonla 2013 yılında Kartal-Topkapı 55 dakika, Kartal-Atatürk Havalimanı 81 dakika, Üsküdar-Yenikapı 9 dakika, Başakşehir-Üsküdar 54 dakika, Üsküdar-Atatürk Havalimanı 45 dakika, Taksim-Atatürk Havalimanı 43,5 dakika, Kartal-4. Levent 66 dakika, Yenikapı-Hacıosman 33 dakika olacak. 
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim