Asya – Avrupa oranları yüzde 114 arttı ve bu oranda bir süre kalmalı.
Londra merkezli Drewry Denizcilik Danışmanları yeni raporlarında, pazarda devam eden aşırı kapasiteye rağmen taşımacılık şirketlerinin yüksek oranda başarı sağladığını şu anda taşımacılık oranının yüzde 114 artış gösterdiğini bildirdi.
Dünya Konteyner Endeksi’nin Şanghay’dan Rotterdam’a giden rotasını ölçen altbileşeni 40-foot container başına 1,276 dolardan bir haftada 2,732 dolara çıktı.
Dünyanın en büyük taşıyıcısı olan A.P. Moller Maersk’in de dahil olduğu taşımacılık şirketleri yaptıkları açıklamada, navlun oranlarını arttırarak kar oranını yeniden çıkaracaklarını ve geçen yıl endüstrinin kaybedilen kazançlarını geri getireceklerin bildirdiler. Kopenhag merkezli Maersk, 2011 yılında 521 milyon dolar kaybettikten sonra, geçtiğimiz ay Asya – Avrupa hattında yüzde dokuz oranında kapasite kesimine gitti ve böylelikle navlun oranlarında artışa sebep oldu.
Drewry Yöneticilerinden biri olan Philip Damas, açıklamasında, “Bakalım bu oran yükselmesi zamanla birlikte eriyip gidecek mi yoksa dayanacak mı bunu izleyecegiz. Drewry olarak bizler önümüzde ki hafta spot oranlarında bir gerileme bekliyoruz, ancak konteyner taşımacılık şirketleri Asya – Avrupa pazarında yeterince kapasite azalttıklarına da inanıyoruz, bu kapasite durumu belli bir süre boyunca sabit bir oran artışını destekleyecektir.” dedi.
Deniz Haber Ajansı- Ahmet ÖZDÜZGÜN