• BIST 89.282
  • Altın 145,897
  • Dolar 3,6363
  • Euro 3,8917
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 12 °C

Tatile çıkmadan yaz lastiğinizi takın

Tatile çıkmadan yaz lastiğinizi takın
Yaz aylarının gelmesi ve okulların tatile girmesiyle araçlarıyla uzun mesafe yolculuğa çıkanların sayısı da artış gösteriyor.


Türk Pirelli, trafikte güvenliğinin en önemli noktalarından biri olan lastik güvenliği konusunda araç sahiplerini uyarıyor. Havaların ısınmaya başlamasıyla birlikte, güvenliği ve performansı artırmanın önemine dikkat çeken Pirelli Türkiye, yakıt tüketimi ve çevreye olan olumsuz etkileri azaltmak ve güvenlik için mevsime uygun lastik kullanılmasını öneriyor.
 
Türk Pirelli’de lastik güvenliği konusunda çalışma yapan mühendis ve teknisyenlere göre, yaz aylarında aşırı sıcaklar nedeniyle, yol şartları da diğer mevsimlere göre farklılık gösteriyor. Mevsiminde kullanılmayan veya kullanım ömrünü tamamlamış lastikler, aracın çekiş gücü kayıplarına, yol tutuşu özelliklerini kaybetmesine ve fren mesafesinin uzamasına yol açabiliyor. Ayrıca bu lastiklerde yağmurlu havalarda su tahliye özelliği en aza indiği için araçlar, su birikintilerinde savrulabiliyor. Pirelli Türkiye, yakıt tüketimi ve çevreye olan olumsuz etkileri azaltmak ve güvenlik için tüm sürücüleri ve tatil için yola çıkacakları mevsimine göre lastik kullanılması ve lastik bakımı konusunda uyarıyor.

Bir avuç içi güvenlik

Aracın cinsi ne olursa olsun, yola temasının avuç içi hacminde dört lastik olduğunu söyleyen Türk Pirelli uzmanları, özellikle seyahat öncesi lastiklerin diş derinliğinin kontrol edilmesini, hava basınçlarının aracın yüküne ve tipine göre ayarlanmasını ve kullanım ömrünü tamamlamış lastiklerle kesinlikle yola çıkılmaması konusunda uyarıyor.

Doğru lastik kullanımı yakıt tüketiminde büyük rol oynuyor

Yaz lastikleri, artı 7 derecenin üstündeki sıcak hava koşullarında, kuru ve ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi sağlıyor. Özellikle sıcak havalarda ABS ile frenlemede yaz ve kış lastikleri karşılaştırmasına göre yaz lastikleri, kış lastiklerine göre yüzde 40’lara varan oranlarda daha kısa mesafede duruyor.

Yaz aylarında kullanılan kış lastiği yakıt tüketimini artırıyor. Yaz lastiklerinin dönme direnci kış lastiklerine oranla daha düşüktür.  Böylelikle yazın, yaz lastikleri daha az yakıt harcar ve daha az aşınır. Havalar ısındığında yaz lastiğine geçmek binek otomobillerde yüzde 20, ağır vasıtalarda ise yüzde 35 oranında yakıt tüketimine etki ediyor.  

Yakıt ekonomisinin yanı sıra kontrollü hızlanma ve ani frenlemenin de sürüş güvenliği için önemli olduğuna dikkat çeken Pirelli, sürücülere araç bakımlarının da düzenli olarak yapılması gerektiğini hatırlatıyor. Pirelli aynı zamanda yumuşak bir sürüş tarzı benimsemenin önemli olduğunu vurgularken, ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınma, araç klimasını dikkatli kullanma ve gerekmedikçe elektrikle çalışan cihazların kapatılması konusunda da uyarılarda bulunuyor.

Yaz lastikleri üzerinde bloklar daha kısa ve kalın olup uzunlamasına kanallar bulunmaktadır. Ortalama yaz sıcaklığında en iyi tutunmayı sergileyecek kauçuk bileşeni  kullanılmıştır. Yaz lastiklerinin güvenlik ve performans3 sağlayabilmesi için diş derinliğinin 3 mm altına düşmemesi gerekir. Derinliğin azalmasıyla orantılı olarak özellikle ıslak zeminde, su yeterince tahliye edilemediğinden lastik performansında da azalma olur.

Uzun yolculuklara çıkmadan önce yapmanız gerekenler:

- Kış lastiklerini halen değiştirmemiş olan kullanıcılarımızın vakit kaybetmeden lastiklerini yaz lastikleri ile değiştirmelerini hatırlatmak isteriz. Çünkü yüksek sıcaklıklarda kullanılan kış lastikleri, yaz lastikleri gibi performans vermeyeceği gibi aşınması da hızlı olacak ve kullanım ömrünü azaltacaktır.
 
- Lastik hava basıncınızı mutlaka kontrol edin ve aracınızın yük durumuna göre basınçlarını ayarlayın ve stepnenin basıncını da kontrol etmeyi unutmayın. Bu kontrol ve ayar işlemi, lastikler soğukken yapılmalıdır.
 
- Lastik diş derinliği binek, karavan ve ağır vasıta araçlar için yasal alt sınır olan 1,6mm’nin altına düşmemelidir. Güvenli sürüş ve performans icin yaz lastiğinin 3 mm ve kış lastiğinin 4 mm diş derinliği kaldığı durumlarda lastiğinizi yenilemenizi tavsiye ediyoruz.
 
- Kaldırıma, kasislere ve diğer engellere çarpamalar veya sürtünmeler, lastiklerin iç tarafına gözle görülmeyen hasarlar verebilir. Bu gibi durumlardan kaygılandığınızda lastiği bir uzmana kontrol ettiriniz. Lastik yapısında oluşan hasarlar (lastiğin yanağında belirgin bir çıkıntı, yükseklik ya da balon gibi) sürüş güvenliği açısından uygun olmayıp lastiğin değiştirilmesini gerektirir.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Karsan ve Bozankaya’dan yerli elektrikli otobüs atağı27 Mart 2017 Pazartesi 12:32
  • Hyundai, SUV üretimi için kararı son çeyrekte verecek27 Mart 2017 Pazartesi 12:16
  • Yeni nesil Citroen C-Elysee Türkiye'de27 Mart 2017 Pazartesi 11:49
  • ABD'ye ihracatta Tofaş birinci25 Mart 2017 Cumartesi 17:05
  • Takside yeni sorun: Yuvarlama25 Mart 2017 Cumartesi 16:51
  • İkinci elde yeni dönem geliyor25 Mart 2017 Cumartesi 09:32
  • Türkiye, Avrupa'da 2 basamak geriledi24 Mart 2017 Cuma 16:51
  • Fiat 500 Riva Türkiye'de görücüye çıktı24 Mart 2017 Cuma 12:16
  • MotoGP'de sezon başlıyor24 Mart 2017 Cuma 12:01
  • Traktörde bu yıl da rekor bekleniyor23 Mart 2017 Perşembe 12:01
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim