• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 13 °C

TAV, 3 kıtada 22 havaalanında hizmet veriyor

TAV, 3 kıtada 22 havaalanında hizmet veriyor
TAV Bilişim Hizmetleri, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Suudi Arabistan ve Katar'daki 22 havalimanında hizmet veriyor.

TAV Bilişim Hizmetleri Genel Müdürü Binnur Güleryüz Onaran, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Suudi Arabistan ve Katar'daki 22 havalimanında hizmet verdiklerini belirterek, "Tüm datanın toplandığı ana üssümüz İstanbul Atatürk Havalimanı. Üç kıtada yer alan 22 havalimanının data yönetimi ile 20 farklı şirkete sunduğumuz bilişim çözümleri Atatürk Havalimanı'ndan yapılıyor" dedi.  

Havacılık sektöründe yerel ve global havalimanı hizmetlerinin yanı sıra yazılımsal çözümler üreten TAV Bilişim Hizmetleri, 3 kıtadaki 22 havalimanında yeni nesil teknolojiler kullanarak hizmet veriyor. 

"Hizmet sunduğumuz havalimanları yılda 120 milyon yolcuya hizmet veriyor"

Onaran, yaptığı açıklamada, Türkiye, Gürcistan, Makedonya, Tunus, Suudi Arabistan ve Katar'da 22 havalimanında faaliyet gösterdiklerini söyledi. 

Yönettikleri en büyük havalimanının Atatürk Havalimanı olduğunu dile getiren Onaran, "Gitgide de bu sayıyı artırıyoruz. Şu anda hizmet sunduğumuz havalimanları yılda 120 milyon yolcuya hizmet veriyor" diye konuştu. 

"Merkez Atatürk Havalimanı" 

Havalimanlarında sahada destek veren ekipler ile yönetim merkezlerinin olduğunu dile getiren Onaran, "Bununla birlikte tüm datanın toplandığı ana üssümüz İstanbul Atatürk Havalimanı. 3 kıtada yer alan 22 havalimanının data yönetimi ile 20 farklı şirkete sunduğumuz bilişim çözümleri Atatürk Havalimanı'ndan yapılıyor. Her terminalde mühendis arkadaşlarımız, çağrı merkezimiz, uygulama geliştirme hizmetlerimiz olmasına karşın merkez burası" ifadelerini kullandı. 

Onaran, havalimanlarında bilişimle ilgili riskleri önceden tespit ederek, olası krizlere karşı proaktif olmaya çalıştıklarını söyledi. 

"Sistem sorununu 1.5 günde atlattık"

Geçen yıllarda dünyadaki havalimanlarında check-in sistemlerinden kaynaklanan bir kriz yaşandığına işaret eden Onaran, "Sistemler arasında yanlış bir bilgi dağıldı ve sistemler çöktü. Yaklaşık bir hafta manuel operasyon yapan havalimanları oldu. Biz bu sistem sorununu 1,5 günde atlatmayı başardık" dedi. 

"Masamızda Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan'daki bilişim ihaleleri var" 

Onaran, 2014 yılında bilişim alanında yaklaşık 1 milyar dolarlık ihaleye katılmayı planladıklarını dile getirerek, "Masamızda Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan'daki bilişim ihaleleri yer alıyor" dedi.

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim