• BIST 9079.97
  • Altın 2299.857
  • Dolar 32.3206
  • Euro 35.0966
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

TCDD, kuruluşunun 154. yılını kutluyor

TCDD, kuruluşunun 154. yılını kutluyor
Kuruluşunun 154. yıldönümünü kutlayan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nda son 7 yılda 70 projeyi hayata geçirildi.

Demiryollarında son 7 yılda yapılanlar

Kuruluşunun 154. yıldönümünü kutlayan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nda son 7 yılda 70 projeyi hayata geçirildi. Kurum, yatırım ve yeni projelerle 60 yılldır enkaza dönen yapısından kurtuldu. İşte yapılanlar:

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, kuruluşunun 154. yıldönümünü kutluyor. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının öncelikli sektör ilan edilmesiyle birlikte önemli atılımlar yaptıklarını ifade ederek, “7 yıl gibi kısa bir zamanda 70 projeyi hayata geçirdik. Demiryolunun 60 yıllık ihmali sona erdi” dedi.

1856 yılında Sultan Abdülmecid tarafından kurulan Devlet Demiryolları, kuruluşunun 154. yıldönümünü kutluyor. İlk olarak 130 kilometrelik İzmir-Aydın hattına vurulan kazmayla başlayan Anadolu topraklarındaki demiryolu girişimi, şimdilerde altın çağını yaşıyor. Süleyman Karaman’ın 2003’te Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü’ne atanmasıyla birlikte başlayan değişim, son hızıyla sürüyor.

DEMİRYOLLARININ ÖLÜ YILLARI: İSMET İNÖNÜ DÖNEMİ

Cumhuriyet öncesinde ağırlıklı olarak Ulu Hakan Sultan Abdülhamid Han’ın hamiliğinde yürüyen demiryolları, Milli Şef İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanlığı yaptığı 1940’lı yıllarda durgunluk dönemine geçti. Demiryolları’nın atılımları, 1940’dan sonra yavaşladı. 1923-1950 yılları arasında yapılan 3 bin 578 km.’lik demiryolunun 3 bin 208 km.’si, 1940 yılına kadar tamamlandı. 1950 yılından sonra karayolu ağırlıklı bir politika izlenmesiyle birlikte, demiryolları unutuldu.

KARAMAN: 7 YILDA 70 PROJEYİ HAYATA GEÇİRDİK

Demiryollarındaki atılımın mimarı olan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Vakit’e yaptığı açıklamada, “Hükümetimizin, 2003 yılından itibaren demiryolunu öncelikli sektör olarak değerlendirmesi ve önemli kaynak ayırması sonucunda, 7 yıl gibi kısa bir zamanda ilk niteliğinde 70 projeyi hayata geçirdik. Böylece, yapım maliyeti ucuz, kullanım ömrü uzun, enerjiyi verimli kullanan, güvenli ve çevre dostu bir ulaşım sistemi olan demiryolunun 60 yıllık ihmali sona erdi” dedi.

Türkiye’nin yüksek hızlı tren işletmeciliğinde Dünyada 8., Avrupa’da 6. ülke konumunda olduğunu dile getiren Karaman, “İlk etapta; Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas arasında çift hatlı, elektrikli ve sinyalli 250 km. hıza uygun yüksek hızlı tren projelerinin yapımı devam ediyor” diye konuştu.

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı tren çalışmalarının bazı etaplarının tamamlandığını; ancak çalışmaların sürdüğünü dile getiren Karaman, Ankara-Konya arası yüksek hızlı tren çalışmalarının da son süratle devam ettiğini söyledi. Projenin hayata geçmesiyle birlikte Ankara-Konya arasının 1 saat 15 dakikaya indirileceğini bildiren Karaman, mevcut sistemin yenilenmesine de ayrıca önem verdiklerini dile getirerek, “Mevcut sistemin yenilenmesi, yüksek hızlı tren projeleri kadar önemlidir. Bu çerçevede, yaklaşık 5 bin km. yolun yenilemesi ve bakımı yapılmıştır. Mevcut sistemin yenilenmesi, hat kapasite ve kabiliyetinin artırılması bakımından çok önemlidir. İhmal sürecinde, tren hızları düşürülmek suretiyle trenin tekerleği döndürülmeye çalışılıyordu. Bazı hatlara 100 yıl el değmemiş, tren hızları 20 km.’ye, hatta 10 km.’ye kadar düşürülmüştü. İşte mevcut sistemi yenileyerek treni normal seyrine getiriyoruz. Bizim hedefimiz, tren hızlarını ortalama 100 km.’ye çıkarmaktır. Bunun anlamı ise tren diğer ulaşım araçlarına göre zaman konusunda daha avantajlı konuma gelmektedir” şeklinde konuştu.

12 LOJİSTİK MERKEZ KURULACAK

Görevde olduğu 7 yıl içerisinde büyük atılımlar yaptıklarını ifade eden Karaman, üç yıllık çalışma planlarını oluşturduklarını söyleyerek 16 adet hızlı tren seti temin edeceklerini belirtti. Karaman, “2010-2012 arasında 173 adet dizel ana hat lokomotifi temin ederek 1811 km.’lik yol yenilemesi yapacağız. Ayrıca 12 adet lojistik merkez kuracağız. Ayrıca, ‘Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu’ taslağının kanunlaşması ile altyapı ile işletmeciliğin ayrılarak demiryolu sektörünün serbest ve adil şartlarda rekabete açılmasını, daha kaliteli ve emniyetli demiryolu hizmetinin daha uygun ücretle kullanıcılara sunulmasını hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

SON 7 YILDA NELER YAPILDI?

* Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir bölümü tamamlandı.

* Hızlı tren setleri ve modern metro araçları üreten fabrika, Adapazarı’nda 2007 yılında kuruldu ve üretime geçti.

* 11 adet Yüksek Hızlı Tren Seti temin edildi.

* 4 bin 840 km. yol yenilemesi ve bakımı yapıldı.

* 44 bin 900 adet ray kaynağı yapıldı.

* Bin 114 adet makas yenilendi.

* Kardemir’de ray üretimine başlandı, Kardemir’den bugüne kadar 179 bin 238 ton ray temin edildi.

* 347 adet gar ve istasyonun yenilemesi ve çevre düzenlemesi yapıldı.

* 3 bin 350 geçitte iyileştirme yapıldı, 500 adet hemzemin geçit ise kontrollü hale getirildi.

* Yük taşımacılığında 2008 yılında 2002 yılına göre % 56.1 artış sağlandı.

* Yolcu taşımacılığında 2008 yılında 2002 yılına göre % 8.3 artış sağlandı.

* Yatırım harcamaları % 225 artarken, gelirler ortalama % 36 arttı. Giderler ise sabit kaldı ve zarar ortalama % 42 azaldı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim