• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C

"TCSG Güven" törenle denize indirildi

"TCSG Güven" törenle denize indirildi
Koç Topluluğu’nun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren tersanesi RMK Marine’in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nin ikincisi olan “TCSG Güven” törenle denize indirildi.

"TCSG Güven" gemisi törenle denize indirildi

Koç Topluluğu’nun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren tersanesi RMK Marine’in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nin ikincisi olan “TCSG Güven” törenle denize indirildi.

Türk özel sektör tarihindeki en büyük muharip gemi projesini üstlenen ilk tersane olan RMK Marine tarafından inşa edilen TCSG Güven’in denize iniş töreni, Milli Savunma Bakanı M. Vecdi Gönül, İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral İzzet Artunç ile Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç’un katılımıyla gerçekleşti. Törene katılanlar arasında Koç Holding Savunma Sanayi ve Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Grubu Başkanı Kudret Önen, çok sayıda komutan ve üst düzey bürokrat da yer aldı.

Milli Savunma Bakanlığı’nın Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın ihtiyacı çerçevesinde açtığı 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nin inşa ihalesini kazanarak, özel sektör tarihindeki en büyük muharip gemi projesini üstlenen RMK Marine, proje kapsamında inşa ettiği ikinci gemi ‘TCSG Güven’i düzenlenen törenle denize indirdi.

16 Mart 2010’da kızağa konan ve bugün düzenlenen törenle denize indirilen ‘TCSG Güven’, 2012 yılının Mart ayında teslim edilecek. RMK Marine proje kapsamında daha önce 9 Haziran 2010’da TCSG Dost’u denize indirmişti. 2011 yılının Eylül ayında teslim edilecek ve açık deniz testleri önümüzdeki hafta başlayacak olan “TCSG Dost”un ardından bu kez de “TCSG Güven” denize indirildi. İhale kapsamındaki diğer iki gemi ‘TCSG Umut’ ve ‘TCSG Yaşam’ gemileri de 2012 yılında Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın hizmetine sunulacak.

Bakan Gönül: "Yerli oranı yüzde 70'lere varmıştır"

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, gemi inşa sektöründe ihtiyaçların karşılanmasında yerlilik oranının yüzde 70'lere ulaştığını belirterek, 'Savunma sanayinin başka bir görevi daha var. Bu yüzde 30'luk kısmı asgariye düşürecek makine, teçhizat ve aktarma organlarının yapılması, böylece yerlilik oranlarının daha da artırılması ve ülkede başka bir teknolojik inkılabın gerçekleşmesi' dedi. Koç Topluluğunun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren Tuzla'daki RMK Marine'nin Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 sahil güvenlik arama kurtarma gemisinin ikincisi 'TCGS Güven', düzenlenen törenle denize indirildi. Milli Savunma Bakanı Gönül, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin gerek jeopolitik konumu, gerekse ulaştığı sosyoekonomik seviyenin savunma ve güvenlik gücünü artırarak, sürdürme mecburiyetini beraberinde getirdiğini söyledi.

Türkiye'nin sahil şeridi uzunluğu düşünüldüğünde, deniz sınır güvenliğine verilmesi gereken önemin aşikar olduğunu ifade eden Gönül, bu bağlamda İçişleri Bakanlığına bağlı olarak görevini ifa eden Sahil Güvenlik Komutanlığının, güçlü teşkilat yapısının günümüz teknolojisiyle bezenmiş teçhizat kabiliyetleriyle desteklenerek, gücünü gün geçtikçe artırmaya devam ettiğini anlattı.

Yeni tip karakol botu, süratli amfibi gemisi gibi projelerle sektörde hissedilir ölçüde gelişme sağlandığını ve gelinen aşamada ihtiyaçların karşılanmasında yerlilik oranlarının yüzde 70'lere ulaştığını belirten Gönül, konuşmasını şöyle sürdürdü:

'Yerli imkanlarla üretilen askeri gemilerde ihracat başarısını da görüyor olmak, sektörün geldiği noktayı göstermektedir. Yurt içi özgün üretimlerle geliştirilmekte olan ekipman ve sistemlerle donatılan teknolojik kabiliyeti yüksek askeri gemilerle ileride uluslararası arenada önemli bir yer tutacağımıza şüphe yoktur. Askeri gemilerimizin, Türk özel sektör tersanelerinde üretilmesine yönelik olarak 2004 yılında şekillendirdiğimiz stratejimiz bugün somut sonuçlar vermeye başlamış, özellikle 2008 krizinden büyük oranda etkilenen gemi inşa sektörümüze bugün önemli bir hayat kaynağı olmuştur. Gemi inşaat sektörü olarak askeri gemilerimizin getirisi 2 milyar dolar civarındadır. Bu hususta 2 noktaya özellikle temas etmek istiyorum. Birincisi, özel sektöre gerek denizcilik alanında gerek Kara Kuvvetlerinde mümkün olduğunca Hava Kuvvetlerinde işi emanet etmemizin arkasında yatan ekonomik sebeplerin yanında en önemlisi bu teknolojisinin bütün mühendislere, halka yaygınlaştırılmasıdır. Diğer taraftan ihtiyaçların karşılanmasında yerlilik oranı yüzde 70'lere varmıştır. Geriye kalan yüzde 30'u makine ve aktarma organları teşkil etmektedir. 15 Aralık Çarşamba günü yapılan İcra Komitesi Toplantısı'nda Başbakanımızın işaretiyle yeni bir proje gündeme gelmiştir. O da teknik tabiriyle power package denilen motor ve aktarma organlarıdır. Savunma sanayinin başka bir görevi daha var. Bu yüzde 30'luk kısmı asgariye düşürecek makine, teçhizat ve aktarma organlarının yapılması, böylece yerlilik oranlarının daha da artırılması ve ülkede başka bir teknolojik inkılabın gerçekleşmesi.' Milli Savunma Bakanı Gönül, projede çalışanları kutlayarak, 'TCSG Güven' gemisinin bahtının açık olmasını diledi.

Rahmi M. Koç: “Savunma Sanayimizin gelişmesi için özel sektör ile yapılan işbirliği ekonomiye büyük katkı sağlayacak”

Törende konuşan Rahmi M. Koç, milli savunma sanayinin geliştirilmesi için özel sektör ile yapılan işbirliğinin ekonomiye büyük katkı sağlayacağını belirterek, “Önümüzdeki hafta 1. gemimiz “TCSG Dost’un” seyir denemelerine başlayacağız. 2011 yılında 3. gemiyi denize indireceğiz ve 2012’de de teslimatlar tamamlanmış olacak” dedi.

TCSG Güven gemisinin denize iniş töreninde konuşan Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç, projeye ilişkin sözleşmenin 2007 yılında RMK Marine ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı arasında imzalandığını ve TCSG Dost’un Haziran 2010’da denize indirildiğini hatırlatarak, RMK Marine’de projenin ikinci gemisi TCSG Güven’in denize iniş töreninde birlikte olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirtti.

İlk gemi “Dost’un seyir denemelerinin önümüzdeki hafta başlayacağını belirten Rahmi M. Koç, konuşmasında şunları söyledi:

“Savunma Sanayimizin geliştirilmesi için özel sektör ile yapılan işbirliği ekonomiye büyük katkı sağlayacaktır. Bunun neticesi olarak silahlı kuvvetlerimizin ihtiyacı yurtiçinden temin edilecek, eğitimli personel yetişecek ve önemli bir katma değer elde edilecek.”

Özel sektöre de önemli görevler ve sorumluluklar düştüğünü belirten Rahmi M. Koç, 2008 yılından beri gemi inşaat sektörünün zor günler geçirdiğini hatırlatarak, “İşte bu noktada askeri gemi inşa projeleri sektöre azımsanmayacak bir nefes aldıracaktır.” şeklinde konuştu. Rahmi M. Koç, sadece iç pazara değil, ihracata da dönük çalışma yapmak gerektiğinin altını çizdi.

Kudret Önen: “RMK Marine bugün kompleks askeri savaş gemi dizayn ve inşa kapasitesine kavuşmuştur”

Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemi projesinin başlangıcı olan 2007 yılından bu yana en önemli hedeflerinin, RMK Marine Tersanesine askeri standartlar altında muharip gemi dizayn, inşa ve test edilebilecek teknolojiyi kazandırmak olduğunu belirten Koç Holding Savunma Sanayi ve Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Başkanı Kudret Önen ise şunları söyledi:

“Bugün sizlere bu hedefi gerçekleştirdiğimize olan inancımı belirtmek istiyorum. RMK Marine bugün kompleks askeri savaş gemi dizayn ve inşa kapasitesine kavuşmuştur. Artık, tüm detay dizaynları kendimiz yapıyoruz, Ayrıca çok güçlü elektrik sistemleri dizayn departmanımız var, tam teşekküllü boru atölyesi kurduk, her şeyden önemlisi elektronik sistemler mühendisliği departmanı kurduk, hem Ankara’da hem de İstanbul’da çalışan ekiplerimiz var. Bugün RMK Marine’in artık ülkemiz ihtiyacı olan kompleks muharip gemi dizayn, inşa ve testleri kapsayan projelerde rahatlıkla çalışabileceğini söyleyebiliyorum.”

Ticari gemi işi ile askeri gemi işini detayda birbirinden ayıran önemli farklıklar olduğunu belirten Kudret Önen, örnek olarak bir askeri gemide 130 km ve 6.000 çeşit kablo döşeneceğini, bunların da 50.000 adet uç bağlantısı yapılacağını ayrıca, 20 km boru döşeneceğini ve 2.900 adet vana kullanılacağını ifade etti. Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral İzzet Artunç da Sahil Güvenlik Komutanlığının vizyonu doğrultusunda isimleri ''Dost'', ''Güven'', ''Umut'' ve ''Yaşam'' olarak belirlenen sahil güvenlik arama kurtarma gemilerinin her yerde, her türlü hava şartlarına rağmen görevlerini yerine getireceklerini söyledi. Soğuk hava ve rüzgar dolayısıyla Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar da konuşmasını kısa tutmak zorunda kaldı. Tersanelerin geldiği nokta ve edindikleri kalitenin kalıcı olmasının önemine işaret eden Bayar, sürekliliğin yanına ihracatın da mutlaka eklenmesi gerektiğini vurguladı.

Konuşmaların ardından Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Milli Savunma Müsteşarı Murad Bayar ve Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral İzzet Artunç'a plaket verildi. Daha sonra 'TCSG Güven' gemisi, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamirel İzzet Artunç'un eşi Esra Artunç'un halatı kesmesiyle denize indirildi.

128 kişilik mühendis kadrosu

RMK Marine, inşa etmekte olduğu 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma gemisi projesi nedeniyle bünyesinde elektronik sistemler mühendisliği departmanı kuran ilk ve tek tersane. RMK Marine 128 mühendisi, 20 uzman, 49 tekniker, 28 teknisyen ile gemi inşasının yanı sıra proje kapsamında komuta kontrol sistemi yazılımı ve donanımı, elektro optik direktör, komünikasyon sistemleri, cayro sistemleri, konsollar gibi önemli askeri sistemlerin yurtiçinde tasarımı ve üretimini gerçekleştirerek silah ve elektronik sistemlerin platform entegrasyonlarını da yapıyor. Ayrıca, bu alanlarda gemi personeline eğitimler veriyor. Gemiler, arama kurtarma görevlerinin yanı sıra karakol, kaçakçılığı önleme, denizde kirlenmeyi önleme gibi konularda da faaliyet gösterecek. Gemiler, helikopterle operasyon kabiliyeti ile üstlenebilecekleri tüm görevleri tam olarak yerine getirebilecek donanıma sahip olacaklar.

RMK Marine hakkında

• Koç Topluluğu'na 1997 yılında katılarak RMK Marine adını alan tersane, Tuzla'da gemi ve yat inşası, bakım, onarımı konularında hizmet sunmaktadır.

• Türkiye'nin en büyük özel tersaneleri arasında yer alan, nitelikli ve katma değeri yüksek projelerde büyümeyi öngören RMK Marine; tankerler, açık deniz hizmet gemileri, römorkörler, askeri projeler ve süper yatların inşasında, bilgi birikimi ve ürün çeşitliliği ile uluslararası sektörde başarı ile rekabet etmektedir.

• RMK Marine, geliştirilen platform ve elektrik dizayn , ve elektronik sistemler bölümleri ile kendi bünyesinde tasarım ve çözüm sağlayan ilk özel sektör Türk tersanesi olmuştur.

• RMK Marine, geliştirilen mobilya atölyesi ile inşa edilen süper yat, ticari ve askeri gemilerin iç donanımının tasarımını ve üretimini yapabilen ilk tersanedir.

• RMK Marine, Kalite Yönetim Sistemi kapsamında Türkiye’deki askeri tersaneler de dahil olmak üzere “AQAP 2110 NATO Tasarım, Geliştirme ve Üretim için Kalite Güvence Gereksinimleri” belgesine sahip iki tersaneden biridir. Bu belge ile dizayn yeteneği sertifikalandırılmış Türkiye’deki ilk özel sektör tersanesidir.

• 154 metre boyu ile kendi türünün dünyadaki en büyük gemisi olan çok amaçlı açık deniz konstrüksiyon gemisi North Sea Giant, 2009’da teslim edilmiştir.

• Temmuz 2007'de Oyster Marine ile Dubois dizaynı Oyster 100 ve 125 feet teknelerinin seri üretimi için anlaşma imzalayan RMK Marine, ilk Oyster süperyatını 2011 senesinde teslim ederek süper yat kategorisinde bilinirliliğini ve pazar payını artıracaktır.

• RMK Marine’nin inşa ettiği Nazenin V, dünya süperyat sektörünün ’Oscar’ları olarak değerlendirilen ’Dünya Süperyat Ödülleri 2010’da ’45 metre Üstü En İyi Yelkenli Yat‘ kategorisinde ‘Jüri Özel Ödülü’nü aldı.

• RMK Marine faaliyet alanlarında gösterdiği başarıyı 2009 yılında elde ettiği ekonomik verilerle destekledi. İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) yaptığı ''Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması''na göre RMK Marine 2009 yılı sıralamasında en büyük 319. şirket oldu.

Fotoğraflar: Merve KORKMAZ - İstanbul Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim