• BIST 97.610
  • Altın 145,173
  • Dolar 3,5733
  • Euro 4,0106
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 12 °C

"TCSG UMUT" törenle denize indirildi

"TCSG UMUT" törenle denize indirildi
Koç Topluluğu’nun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren tersanesi RMK Marine’in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nin üçüncüsü olan TCSG Umut törenle denize indirildi.

"TCSG UMUT" törenle denize indirildi

Koç Topluluğu’nun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren tersanesi RMK Marine’in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nin üçüncüsü olan TCSG Umut törenle denize indirildi.

Türk özel sektör tarihindeki en büyük muharip gemi projesini üstlenen ilk tersane olan RMK Marine tarafından inşa edilen TCSG Umut’un denize iniş töreni, Milli Savunma Bakanı M. Vecdi Gönül, Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral İzzet Artunç ile Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç’un katılımıyla gerçekleşti. Törene katılanlar arasında Koç Holding Savunma Sanayi, Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Başkanı Kudret Önen, çok sayıda komutan ve üst düzey bürokrat da yer aldı.

Törende konuşan Rahmi M. Koç, savunma sanayinin geliştirilmesi için özel sektör ile yapılan işbirliğinin ekonomiye büyük katkı sağlayacağını belirterek, “Bu yıl sonuna doğru bu serinin dördüncü gemisi Yaşam’ı da inşallah denize indirmiş olacağız. Gene aynı zaman dilimi içinde sonbaharda ilk gemi teslimatımız yapılacak. Böylece özel sektörün üstlendiği en büyük muharip gemi inşasının ilk etaplarını başarılı bir şekilde tamamlamış olacağız”dedi.

Milli Savunma Bakanlığı’nın Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın ihtiyacı çerçevesinde açtığı 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi Projesi’nin inşa ihalesini kazanarak, özel sektör tarihindeki en büyük
muharip gemi projesini üstlenen ilk tersane olan RMK Marine, proje kapsamında inşa ettiği üçüncü gemi TCSG Umut’u düzenlenen törenle denize indirdi. RMK Marine proje çerçevesinde 9 Haziran 2010’da ilk gemi TCSG Dost’u ve ardından da 17 Aralık 2010’da ikinci gemi olan TCSG Güven’i denize indirmişti.

İhale kapsamındaki son gemi TCSG Yaşam’ın ise inşası sürüyor. Gemiler, 2012 yılında Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın hizmetine sunulacak. Rahmi M. Koç: “Ülkemiz savunma sektörünün gelişmesi, teknoloji üretmesi ve ihracat yapması sanayimiz için çok önemli.”

TCSG Umut gemisinin denize iniş töreninde konuşan Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç, projeye
ilişkin sözleşmenin 2007 yılında RMK Marine ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında imzalandığını ve TCSG Dost ile TCSG Güven’in 2010 yılında denize indirildiğini hatırlatarak, RMK Marine’de üçüncü gemisi TCSG Umut’un denize iniş töreninde birlikte olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirtti. İlk gemi Dost’un liman kabul testlerinin tamamlanma aşamasında olduğunu ve seyir testlerinin başlayacağını, ikinci gemi Güven’in ise liman kabul testlerinin başlayacağını ifade eden Rahmi M. Koç, konuşmasında şunları söyledi:

“Gemi inşa sektörünün hala zor günler geçirdiği bu dönemde bizler RMK Marine’de kalite ve kapasite yatırımlarımıza devam ettik. RMK Marine’de ülkemizin askeri gemi inşasında, proje üreten, teknoloji yaratan, inşa sonrası ürünlerinin servisini, bakımını üstelenen en büyük tersanesi olma hedef ve vizyonuna her geçen gün daha da yaklaştıştığımıza inanıyorum. LST ve Moship/Ratship projeleri için çok ciddi mühendislik yatırımları yaptık. Benzeri teknolojik ve dizayn yatırımını LPD projesi için de yaptık. “

Savunma sanayiinde özel sektörün gelişiminde kamunun; Türk mühendislerine, Türk teknisyenlerine ve Türk işçilerine güvenmesinin de büyük rol oynadığını belirten Rahmi M. Koç, “ Ülkede katma değer yaratan, araştırma geliştirmeye kaynak ayıran, istihdam yaratan sanayi sektörlerinin desteklenmesi ve büyütülmesinin çok önemli olduğuna inanıyorum.” dedi.

Türk Mühendislerinin Başarısı:

RMK Marine, inşa etmekte olduğu 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma gemisi projesi nedeniyle bünyesinde elektronik sistemler mühendisliği departmanı kuran ilk ve tek tersane. Tersanede; 70 idari personel, 153 mühendis, 81 tekniker ve teknisyen ve 386 işçi görev almakta. Projede 2008 yılı başından bugüne kadar 1 milyon 400 adam/saat işçilik gerçekleştirildi. Bir gemide 6.000 adet elektrik kablosu ve toplam 150 km kablonun yanı sıra 30 km çeşitli çaplarda boru ve 3300 adet vana kullanıldı. Gemiler, arama kurtarma görevlerinin yanı sıra karakol, kaçakçılığı önleme, denizde kirlenmeyi önleme gibi konularda da faaliyet gösterecek. Gemiler, helikopterle operasyon kabiliyeti ile üstlenebilecekleri tüm görevleri tam olarak yerine getirebilecek donanıma sahip olacaklar. Proje kapsamında komuta kontrol sistemi yazılımı ve donanımı, elektro optik direktör, komünikasyon sistemleri, cayro sistemleri, konsollar gibi önemli askeri sistemlerin yurtiçinde tasarımı ve üretimini gerçekleştirerek silah ve elektronik sistemlerin platform entegrasyonlarını da yapıyor. Ayrıca, bu alanlarda gemi personeline eğitimler veriyor.

RMK Marine, barışta ve savaşta ülkemiz donanmasına ciddi katma değer sağlayacak Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) ihalesinde katılan tersanelerden biri. Mayıs 2010’da yayımlanan Teklife Çağrı Dosyası ile başlayan resmi ihale sürecinden çok daha önce teknik çalışmalarına başlayan RMK Marine, ihaleye kendi bünyesinde geliştirdiği özgün tasarımı ile katılıyor.

IDEF 2011’de bu özgün tasarımına ait gemi modelini de fuar izleyicileri ile paylaşan RMK Marine, 150 kişiyi aşan mühendislik kadrosu ile askeri gemi tasarımı konusunda bir dünya oyuncusu olma yolunda ilerliyor.

Bu kapsamda LPD projesine özel önem atfeden RMK Marine, ülkenin kendi dizayn kapasitesine sahip en büyük özel askeri tersane olma yolunda ilerliyor.

RMK Marine hakkında

Koç Topluluğu'na 1997 yılında katılarak RMK Marine adını alan tersane, Tuzla'da gemi ve yat inşası, bakım,onarımı konularında hizmet sunmaktadır.

Türkiye'nin en büyük özel tersaneleri arasında yer alan, nitelikli ve katma değeri yüksek
projelerde büyümeyi öngören RMK Marine; tankerler, açık deniz hizmet gemileri, römorkörler, askeri projeler ve süper yatların inşasında, bilgi birikimi ve ürün çeşitliliği ile uluslararası sektörde başarı ile rekabet etmektedir.

RMK Marine, geliştirilen platform ve elektrik dizayn ve elektronik sistemler bölümleri ile kendi bünyesinde tasarım ve çözüm sağlayan ilk özel sektör Türk tersanesi olmuştur.

RMK Marine, geliştirilen mobilya atölyesi ile inşa edilen süper yat, ticari ve askeri gemilerin iç donanımının
tasarımını ve üretimini yapabilen ilk tersanedir.

RMK Marine, Türk özel sektör tarihindeki en büyük muharip gemi projesini üstlenen ilk tersane olmuş, bu
çerçevede Sahil Güvenlik Komutanlığı için 4 adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisinin inşa ve testlerini sürdürmektedir. Gemiler 2012 yılında Sahil Güvenlik Komutanlığı’na teslim edilecektir.

RMK Marine, Havuzlu Çıkarma Gemisi LPD için Mayıs 2010’da başlayan ihale sürecine davet edilmiş ve ihaleye kendi bünyesinde geliştirdiği özgün tasarım ile katılmıştır.

RMK Marine, Kalite Yönetim Sistemi kapsamında Türkiye’deki askeri tersaneler de dahil olmak üzere “AQAP 2110 NATO Tasarım, Geliştirme ve Üretim için Kalite Güvence Gereksinimleri” belgesine sahip iki tersaneden biridir. Bu belge ile dizayn yeteneği sertifikalandırılmış Türkiye’deki ilk özel sektör tersanesidir.

154 metre boyu ile kendi türünün dünyadaki en büyük gemisi olan çok amaçlı açık deniz konstrüksiyon gemisi
North Sea Giant, 2009’da teslim edilmiştir.

Temmuz 2007'de Oyster Marine ile Dubois dizaynı Oyster 100 ve 125 feet teknelerinin seri üretimi için anlaşma imzalayan RMK Marine, ilk Oyster süperyatını 2011 senesinde teslim ederek süper yat kategorisinde bilinirliliğini ve pazar payını artıracaktır.

RMK Marine’nin inşa ettiği Nazenin V, dünya süperyat sektörünün ’Oscar’ları olarak değerlendirilen ’Dünya Süperyat Ödülleri 2010’da ’45 metre Üstü En İyi Yelkenli Yat‘ kategorisinde ‘Jüri Özel Ödülü’nü aldı.

RMK Marine faaliyet alanlarında gösterdiği başarıyı 2009 yılında elde ettiği ekonomik verilerle destekledi. İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) yaptığı ''Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması''na göre RMK Marine 2009 yılı sıralamasında en büyük 319. şirket oldu.

Fotoğraflar: Şule Dölek - Deniz Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim