• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 18 °C

Tek kuruş borç almadan ‘ray’ döşüyoruz

Tek kuruş borç almadan ‘ray’ döşüyoruz
Yıldırım, Hürriyet Gazetesi yazarı Yılmaz Özdil’in 25 Ağustos’ta yayınlanan ‘Ne ördün filan…’ başlıklı yazısı üzerine yaptığı açıklamada, “Ak Parti Hükümeti döneminde yapılan demiryolları için tek kuruş borç alınmadı.

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hürriyet Gazetesi yazarı Yılmaz Özdil’in 25 Ağustos’ta yayınlanan ‘Ne ördün filan…’ başlıklı yazısı üzerine yaptığı açıklamada, “Ak Parti Hükümeti döneminde yapılan demiryolları için tek kuruş borç alınmadı. Bizim onlar bunlar diye milleti ayrıştırma gibi bir alışkanlığımız yok” dedi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü de (TCDD) yeni demiryolu hatları yapımına son yıllarda azami hız verildiğini belirterek, “2003’ten itibaren tıpkı Cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi demiryolları yeniden devlet politikası oldu” açıklamasını yaptı. Bakan Binali Yıldırım, Erzincan Refahiye’de düzenlenen Kültür ve Bal Festivali’nde şöyle konuştu:

 

MİLLETİ AYRIŞTIRMIYORUZ


“Tek kuruş borç almadan bunların yaptığının dört katı demiryolu yapıldı. Bizim onlar bunlar diye milleti ayrıştırma gibi bir alışkanlığımız yok. Asıl bu tarzda değerlendirmeyle maalesef bir yandan da milletin bunlar ve onlar diye ayıran bir anlayışı burada görüyoruz. Demiryolu projelerine hız verdik. 2000’e kadar demiryolları için talihsiz bir dönemdir. Yarım asırdan fazla. 2002’den sonra biz demiryollarını ve karayollarını ayağa kaldırmak için hem demiryolu projelerine hem de karayolu projelerine hız verdik. Bundan niye gocunuyorsunuz? Cumhuriyetin ilk döneminin performansına erişmişiz. Bundan ancak sevinç duymanız lazım, gurur duymanız lazım, onur duymanız lazım. Ben bu hazımsızlığın nedenini doğrusu anlayamıyorum.”

 

İSPANYA’DAN RAY ALINDI


İspanyadan gelip kullanılan raylar olduğunu da dile getiren Yıldırım,  ama cumhuriyetin kuruluşundan 2004 yılına kadar Türkiye’nin bir santim bile ray yapamadığını hatırlattı. Yıldırım, “Adeta dışarıdaki tekel oluşturmuş ray üreticisine mahkum olmuştu. Dolayısıyla konuların etraflıca araştırılması gerekiyor.  Makinistlerin dışarıda eğitildiği konusu da yanlış. Hızlı tren makinistleri burada eğitildi. Ama zaman zaman başka ülke uygulamaları nasıl oluyor diye bunları gönderiyoruz” dedi.

 

HANGİ DÖNEMDE NE KADAR RAY DÖŞENDİ


-Osmanlı’dan Cumhuriyet’e intikal eden demiryolu; 4 bin 136 kilometre.

-1923–1950 arası: 3 bin 764 kilometre; yılda ortalama 134 kilometre.

-1951–2004 arası: 945 kilometre; yılda ortalama 18 kilometre.

-2004–2011 arası: Bin 76 kilometre; yılda ortalama 135 kilometre.

-2011 itibariyle inşası devam eden hatların uzunluğu: 2 bin 78 kilometre.

-2023 yılına kadar 10 bin kilometre yüksek hızlı tren, 4 bin kilometre konvansiyonel hat yapımı planlandı.

 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim