• BIST 108.392
  • Altın 143,552
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 30 °C

Tekirdağ Akport Limanı kapatıldı

Tekirdağ Akport Limanı kapatıldı
Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün fahiş kira istemi ve Tekirdağ Liman Başkanlığı’nın limana yanaşan her gemiye ceza yazmasından dolayı Akkök Grubu, Tekirdağ Akport Limanı’nı kapatma kararı aldı.

RECEP CANPOLAT'IN ÖZEL HABERİ

Tekirdağ Akport Limanı kapatıldı

Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün fahiş kira istemi ve Tekirdağ Liman Başkanlığı’nın limana yanaşan her gemiye ceza yazmasından dolayı Akkök Grubu, Tekirdağ Akport Limanı’nı kapatma kararı aldı.

Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne bağlı Tekirdağ Limanı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 1997 yılında Akkök Grup’a kiralandı. Bölgede küçük bir iskele olarak hizmet veren Tekirdağ Limanı Akkök Grubu’na geçtikten sonra 65 milyon dolarlık yatırımla Trakya’nın ana limanı oldu.

Akport, Tekirdağ-Muratlı arasındaki demiryolu hattının Ağustos 2010'da faaliyete geçmesini ve buna bağlı olarak Vagon Ro-Ro gemisinin yanaşacağı yeni demiryolu ve rampa yatırımının tamamlanmasını takiben, Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ne de hizmet verir hale geldi.

Akkök Grubu, Akport Limanı’nın daha rantabıl ve daha verimli çalışması için, denizi doldurarak yıllık 300 bin TEU kapasiteli bir alan oluşturdu. Ancak Maliye Bakanlığı’na bağlı Milli Emlak Genel Müdürlüğü, yeni dolgu alanı için yeni kira istemesi üzerine Akkök Grubu ile Maliye Bürokrasi arasında yeni sorunlar oluştu.

AKPORT’TA LİMAN İŞLETME VE SAHİPLİK BELGESİ VERİLMEDİ

1 Kasım 2010 tarihinde yayınlanan genelge ile Liman İşletmelerine, Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün Sahiplik Belgesini vermemesi ve Denizcilik Müsteşarlığı tarafından da Sahiplik Belgesi olmamasından dolayı Liman İşletme Belgesi’ni Tekirdağ Akport Limanı’na verilememesi krizin ana nedeni haline geldi.

Akkök Grubu Özelleştirilen Tekirdağ Limanı için, sözleşme gereği gelirinin yüzde 30’unu Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne vermesini göstererek, yeni kirayı istemine karşı çıktı. Bunun üzerine Milli Emlak Genel Müdürlüğü, limana yanaşan gemilerin kat irtifakı olmayan kaçak bir limana yanaştığı belirterek, her yanaşan gemi için ceza kesilmesini istedi.

MALİYE BÜROKRASİSİ AKKÖK’LERİ CANINDAN BEZDİRDİ

Akport Limanı’na yanaşan her gemi için ceza ödeyen Akkök Grubu, bu cezaların 4 milyon 500 bin TL’ye yükselmesi ve limanın işletilme özelliğini kaybetmesi üzerine geçen hafta yaptığı Yönetim Kurulu toplantısı sonucu, Tekirdağ Akport Limanı’nın Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na (ÖİB) geri iade edilmesi kararı aldı.

Akport Yönetim Kurulu Tekirdağ Liman Başkanlığı’na yazdığı resmi yazı ile limana yanaşan gemilere, liman hizmeti vermeyeceğini belirterek, Akport Liman İşletmesi’nin süresiz olarak kapatıldığını bildirdi.

TEKİRDAĞ-DERİNCE SEFERLERİ İPTAL EDİLECEK

Tekirdağ Akport Limanı’nın kapatılması ile birlikte, 1 Mart 2012’de faaliyete geçecek olan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın “Hizmet Projeleri”nden biri olan Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ yapılamayacak.

TRAKYA’NIN ANA LİMANI AKPORT

Akport Tekirdağ Limanı, toplam 130.000 m2 alana, 2000 metre rıhtım uzunluğuna, yıllık 3 milyon ton Dökme Yük ile 300 bin TEU Konteyner kapasitesine sahip, çağdaş donanımı ve deneyimli kadrosuyla örnek bir liman kompleksi konumunda.

Türkiye'nin önde gelen sanayi gruplarından Akkök Şirketler Grubu, Tekirdağ Limanı'nı 1997 yılında Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'ndan devralarak 65 milyon dolar yatırımla, o zamana dek küçük bir iskele görünümünde olan tesisi bölgenin ana limanı olarak hizmet veren, yüksek kapasiteli, çağdaş bir konteyner limanı haline dönüştürmüştür.

Akport, Tekirdağ-Muratlı arasındaki demiryolu hattının Ağustos 2010'da faaliyete geçmesini ve buna bağlı olarak Vagon Ro-Ro gemisinin yanaşacağı yeni demiryolu ve rampa yatırımının tamamlanmasını takiben, Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ne de hizmet verir hale gelmiştir. Limanın yılda en az 55 bin vagon hareketine ev sahipliği yapması hedeflenirken, Tekirdağ Akport Limanı’nın Maliye Bürokrasi yüzünden kapatılması ile birlikte, bölge ticaretinin milyon dolarlık zarara uğramasına neden olması bekleniyor.

Haber: Recep CANPOLAT - İstanbul Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com (ÖZEL HABER)

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim