• BIST 110.248
  • Altın 155,602
  • Dolar 3,8262
  • Euro 4,5259
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 7 °C

Temel Kotil'in hedefi ilk üçe girebilmek

Temel Kotil'in hedefi ilk üçe girebilmek
THY Genel Müdürü Temel Kotil, Şubat ayı sonunda Avrupa Havacılık Birliği trafik rakamları açıklandığında en iyi havayolu şirket değerlendirmelerinde üçüncü sıraya yükselmeyi beklediklerini söyledi.

THY Genel Müdürü'nün hedefi ilk üç

THY Genel Müdürü Temel Kotil, Şubat ayı sonunda Avrupa Havacılık Birliği trafik rakamları açıklandığında en iyi havayolu şirket değerlendirmelerinde üçüncü sıraya yükselmeyi beklediklerini söyledi.

Marmara Grubu Vakfının, Taksim Point Otel'deki 27. dönem 1. toplantısının onur konuğu olan Kotil, THY'nin çok köklü bir kuruluş olduğunu, şu an filolarında 178 uçak bulunduğunu, yeni sipariş edilen 50 uçakla çok büyük bir filoya ulaşacaklarını kaydetti.
 
Kotil, bir ürünün satılması için, kaliteli olmasının birinci, ucuz olmasının ise ikinci koşul olduğunu vurgulayarak, THY'nin yolcularını Avrupa havayollarına göre yüzde 30 daha ucuza uçurduğunu söyledi.
 
Dünya sıralamasında en iyi havayolu şirketi olarak Lufthansa'nın birinci, Air France'ın ikinci, British Airlines'ın üçüncü ve THY'nin dördüncü sırada bulunduğunu kaydeden Kotil, ''Şubat ayı sonunda Avrupa Havacılık Birliği trafik rakamları açıklandığı zaman en iyi hava yolu şirket değerlendirmelerinde üçüncü sıraya yükselmeyi bekliyoruz. Yolcu sayısında da Avrupa'nın üçüncüsü olarak gözüküyoruz'' diye konuştu.
 
Kotil, personel sayısına bağlı olarak yolcunun da arttığını dile getirerek, bir malın her yere gidebilmesi, yani network'unun geniş olması gerektiğini artardı.
 
-''Dünya havayolu yolcusunun yüzde 2'sini taşıyoruz''-
 
THY Genel Müdürü Kotil, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
''Dünyada uçulan nokta sayısında sekizinci sıradayız. Geçen yıl Paris'te yapılan bir yarışta THY birinci oldu. Farklı milletlerden insanların THY'ye bu ilgiyi göstermesi bizleri son derece memnun etti ve yeni hedefler için heyecanlandırdı. 2012'de de karımızı arttırmayı düşünüyoruz. Dünya havayolu yolcusunun yüzde 2'sini taşıyoruz. THY, çok iyi servis sağlayan ve kar marjı çok olan bir havayolu, fakat transit yolcu sayımızı arttırmamız lazım. Transit yolcuda ise hedefimiz, iş adamlarına hitap etmek. Örneğin Mercedes gibi büyük firmalara hitap edebilmek hedeflerimiz arasında.''
 
''Türkiye, havacılıkta altın madeni üzerinde oturuyor'' diyen Kotil, Türkiye'nin, özellikle İstanbul'un, doğunun batısında, batının ise doğusunda yer aldığını, havacılıkta bir köprü başı olduğunu söyledi.
 
Kotil, şunları kaydetti:
 
''Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye gelmek çok kolay, 3-4 saat arasında ve minimum fiyatla gelebiliyorsunuz. Türkiye, yolcu transferi açısından çok büyük avantaja sahip. Gelen yolcuyu Afrika'ya, Ortadoğu'ya ya da Asya'ya rahatça transfer edebiliriz. Gelen yolcu THY'nin leziz yemeklerini yiyebilecek ve parasını bize aktaracak. Bu açıdan transfer yolcu taşımacılığını çok önemsiyoruz. Şu anda yüzde 40 olan transfer yolcu taşımacılığını yüzde 50'ye çıkarmayı hedefliyoruz.''
 
Markanın çok önemli olduğunu ifade eden Kotil, Avrupa'da adından sıkça söz edilir bir marka olduklarını, THY'nin en iyiler arasında anıldığını ve bunda etkili olan faktörlerin, özellikle uçuş ağının genişliği, güler yüzlü hizmet ve leziz yemekler olduğunu söyledi.
 
THY'nin yükselişinin birçok yönü olduğuna dikkati çeken Kotil, teknolojik olarak uçak kalitesinden öte, duygulara hitap etmenin başarılarında önemli bir faktör olduğunu vurguladı.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim