• BIST 9079.97
  • Altın 2324.125
  • Dolar 32.3608
  • Euro 34.9426
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 12 °C

Teşvikteki yeni düzenlemeler ümit verici

Teşvikteki yeni düzenlemeler ümit verici
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün: Teşvikdeki düzenlemeler, Türkiye’ye yeni yatırımların gelmesi açısından çok olumlu.

Ford Otosan Genel Müdürü, yeni teşvik sisteminin Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan tarafından açıklandığı zaman, hem şirketler hem de istihdam açısından çok olumlu bir adım olduğunu söylediklerini hatırlattı.

Açıklanan yeni teşvik sistemini inceleyip değerlendiriklerinde de bazı yatırımları ve istihdamları engelleyecek noktalar olduğunu tespit edip bunları hem kamuoyu ile hem de Ekonomi Bakanı Zafer çağlayan ile paylaştıklarını anımsatan Yenigün, tüm bu değerlendirmeler ışığında geçen hafta teşvik sisteminde otomotiv sektörüne yönelik yeni düzenlemelerin yapıldığını, bu düzenlemeleri de çok olumlu karşıladıklarını kaydetti.

Yenigün, kendilerinin daha önce dile getirdikleri uygulamada ve sistemde problem ya da sıkıntı yaratacağına inandıkları her konuda bir araştırma ve değerlendirme yapıldığına işaret ederek, şunları söyledi: ”Bunların sonunda da ortaya çıkan şey gerçekten geçen hafta açıklandığı şekli ile hayata geçerse Türkiye’ye yeni yatırımların gelmesi açısından çok olumlu olacağına inanıyorum. Hemen her yerli üreticinin zaten elinde birtakım projeler her daim vardır. Bu projeleri hayata geçirmek için çalışırız. Bu teşvik bu şekilde çıkarsa bizim üzerinde çalıştığımız projelerin gerçekleşme ihtimali çok yükseliyor.

Ford Otosan olarak baktığımızda gerek motor gerek aktarma organları komple araç projeleri açısından baktığımızda bunun olumlu etkisi olacağına inanıyorum. Yakın zamanda da bunun gerçekleşmesini de takiben de gerek bizim gerek diğer firmaların bu konuda yeni uygulamaları devreye alacağına inanıyorum. Özetle beklediğimiz şey oldu. Yedi- sekiz aydır karşılıklı değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkan şey gayet olumlu.”

"Yerli projelere büyük ivme kazandıracak"

Haydar Yenigün, hükümetin yeni teşvik sisteminde güzel bir uygulama başlatıp, bölgeleri tarif ettiğini dile getirerek, ”Ancak otomotiv endüstrisi daha çok birinci bölgede hemen hemen tamamı birinci bölgede. Çünkü birinci bölgede yan sanayi var. Bir fabrikayı tek başına bir yere kurmak onun tek başına çalışması için yeterli değil. Ona malzeme getirecek, malzeme sağlayacak imalatçılarını da yanına getirmeniz lazım. Bu tek başına olacak bir şey değil. Dolayısıyla burada çok büyük bir sıkıntı vardı. Değerlendirmelerimizden bir tanesi de buydu. Şimdi Bakanlık çok akıllı bir şekilde yapılacak toplam yatırım miktarına bağlıyor bunun şartını. Yani ’300 milyon liranın üzerinde yatırım yapacaksan’ diyor, ’ben sana bir anlamda bölge şartı aramam’ diyor. Beşinci bölge imkanlarını sunuyor. Bu tabii önemli bir gelişme. Bunun yansıması hemen hemen her şirket için Türkiye’de yerli üreticiler, biz Ford Otosan olarak da bu az önce söylediğim çalışmakta olan projelere büyük bir ivme kazandıracak” diye konuştu.

Ford olarak her on yıllık dönemde Türkiye’nin en büyük yatırımlarını açıklamayı alışkanlık hale getirdiklerini ifade eden Yenigün, 2011 yılında açıkladıkları 1 milyar dolarlık yatırımın zaten Ford Otosan’ı gerek kapasite artışı olarak gerekse etrafındaki imalatçıları ile birlikte gelişmesi olarak gelecekteki 5-10 yıla taşıyacağını kaydetti.

Yenigün, ”Ancak bu yeni teşviklerle teşviklerin düzenlenmiş hali ile önümüzdeki dönemde otomotivin içindeki her bir konu başlığında, motor olabilir veya aktarma organı olabilir, araç projesi olabilir, bu konuda bizim doğrudan çalışmalarımızı revize edip bunların yapılabilirliklerini artırıyor olmamız lazım” diye konuştu.

"Teşviklerin 2023 hedeflerine olumlu katkısı olacak"

Yenigün, teşvik sistemindeki yeni düzenlemelerin, Türkiye’nin 2023 vizyonuna da çok önemli katkılar sağlayacağına işaret ederek, şunları kaydetti: ”Sanayiciler olarak hükümetin açıkladığı 2023 planına sıkı sıkı sarılmış durumdayız. Bu plan gerek otomotiv endüstrisini gerekse Türkiye’nin geleceği açısından çok çok önemli. Rakamlar birçok kişiyi endişelendiriyor. Akıllı projeler ve doğru yönlendirme ile ki bu yönlendirmeye geçen hafta açıklanan teşvik paketi değişikliği de dahil çok çok önemli olduğunu düşünüyorum. Geçen 10 yılda neler oldu diye bakın 150 binlik fabrika kurmuştuk. 400 binlik fabrika telaffuz ediyoruz.

Türkiye’nin şu anda 1 milyon 650 binlik bir kurulu kapasitesi var. 10 yıl içinde bunu 4 milyona çıkarmak gerekiyor üretim olarak. Bu da 3,5 misli bir artış demek esasında. Geçmiş 10 yıla baktığımızda Ford Otosan’ın performansına bu artışı görebildiğimize göre ben diyorum ki doğru projeler ve doğru yönlendirmeler ile önümüzdeki 10 yılda da bu gerçekleştirilebilir bir hedeftir. Bu teşviklerin de çok faydası olacaktır.”

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim