• BIST 106.711
  • Altın 143,532
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 26 °C

Thermo King'ten radikal değişim

Thermo King'ten radikal değişim
Ürünlerinde radikal değişiklikler yapmamasıyla tanınan Thermo King, iki yıldır bu prensibini rafa kaldırdı.

THERMO KİNG'TEN RADİKAL DEĞİŞİM

Ürünlerinde radikal değişiklikler yapmamasıyla tanınan Thermo King, iki yıldır bu prensibini rafa kaldırdı.

Geçtiğimiz yıl treyler ünitesinde SLX’i geliştiren firma, bu yıl da kamyon grubunda T serisine geçerek, performans artışı ile birlikte, kullanıcısına yakıt tasarrufu keyfi de yaşatacak.

Soğutma sistemleri denilince dünyada iki firma öne çıkıyor: Carrier ve Thermo King. Doğuş Otomotiv’in distribütörlüğünü yaptığı Thermo King’in satış yöneticiliğini yapan Çağlar Bircan, firmalarının soğutma işlemiyle özdeşleştiğini söylüyor. Bunu da şu örnekle destekliyor: “Thermo King, soğutmanın ismi olarak anılır hale gelmiştir. ‘Bizim Thermo King’imiz bozuldu’ diye servise gelen araçlarda diğer markalarla karşılaştığımız çok oldu. Bunun doğal bir sonuç olduğunu düşünüyorum. Çünkü, 1974’te Türkiye’ye giren ilk dizel soğutucu Thermo King. Öte yandan, kayış sistemi ile soğutma yapıldığı için araba tamirinden biraz anlayan bir şoför kayış koptuğunda, bir kadın çorabı ile bile servise gidecek kadar durumu idare edebilir. Böylece ürün de zarara uğratılmamış olur. Servis kolaylığı ve yedek parçanın ucuzluğu nedeniyle en çok tercih edilen olmamız da çok normal.”

T serisinde dizayn da değişti

Geçtiğimiz yıl treyler ünitesinde SLX serisini, bu yıl da kamyon grubunda T serisini pazara sunmuş Thermo King. Ürünlerinde çok sık değişikliklere gitmeyen firmanın bu atağının sonuçlarını da şöyle açıklıyor Çağlar Bircan, “Özellikle kamyon segmentinde birçok alternatif bulunduğundan, gerek kullanıcı, gerekse de satıcılar doğru ürünün tespiti konusunda sıkıntı yaşıyorlardı. Thermo King kamyon ürün grubunda performansları geliştirerek 4’e düşürdü. Ürün çeşitliliği azalmış gibi görünse de, performans maksimuma çıktı. Artan performans ise, kasanın daha hızlı soğumasıyla ürünün daha düzgün taşınmasını ve beraberinde de yakıt tasarrufunu getirdi. Ayrıca dizayn olarak da değişikliğe gidildi. Üniteler genelde yataklı olduğu için yüksek tavanlı oluyordu. Bu da ünitelerin montajında çekici başının öne eğilmesini gerektiriyordu. Ancak, böyle olunca da, çekicinin soğutucuya çarptığı haller yaşanıyordu. Bunun önüne geçmek için eğimi düzelterek çarpmayı engelledik.”

SLX serisinde artık menüler Türkçe

Yeni üründe SLX serisine geçerek TIR serisinde de yeni ürün haklarını kullandıklarını ifade eden Bircan, “Kullanıcılarımızın en çok şikayet ettiği husus, ürünlerde Türkçe’nin kullanılmamasıydı. Biz de Thermo King ile yaptığımız görüşmelerde Avrupa’nın en genç ve en büyük filosuna sahip bir ülke dilinin kullanılmamasını yadırgadığımızı bildirdik. SLX serisinde bu talebimiz dikkate alındı. Bu seride artık Türkçe menü var. İkinci olarak da, güvenlik önlemleri hat safhaya çıkarılarak, şoförün yanlış bir tuşa basmasını imkansız hale getirdik. Data logger sistemiyle hem kasanın, hem de ürünün sıcaklığını takip edebilir hale geldik. Kapı açık kaldığında şoförü uyaran sistemlerimiz mevcut. Performans konusunda tüm rakiplerimizden önde olduğumuzu söyleyebilirim” sözleriyle özetledi, TIR ünitelerinde yapılanları…

Uygun araç seçimi kazandırır

Uygun aracı almanın firmaları batıran ya da kalkındıran seçimler olduğunu savunan Doğuş Otomotiv’in Thermo King’ten Sorumlu Satış Yöneticisi Çağlar Bircan, “Araç alacak kişinin, hangi ürünü, hangi koşullarda taşıyacağını tespit etmesi gerekir. Sürekli donuk ürün mü taşıyacağım, ara sıra taze ürün de mi taşıyabilirim soruları yanıt bulmalıdır. Daha sonra uygun kalınlıkta ve doğru izolasyonlu kasa tercih edilmeli. Son olarak da, uygun soğutucu tespit edilmelidir. Thermo King satış ekibi olarak, müşterimiz istediği ürünü modeline kadar söylüyor olsa bile, mutlaka taşıyacağı ürünü, hangi bölgede taşıma yapacağını, kapının kaç kere açılıp kapanacağını içeren sorularımıza aldığımız yanıtlardan sonra doğru ürünün tespitini yaparız. Yani, ‘istediğiniz ürün bu, ancak tespitlerimize göre bunu almalısınız’ deriz. Kullanıcıların da hem kasa, hem de soğutucu satıcılarını bu yönde zorluyor olması gerekir. Doğru ürün tespitinin anahtarı da, ne istediğinizi bilmekten geçer. Taşımasını yaptığınız ürünün en ağır koşuluna göre aracınızı seçmelisiniz. Donuk gıdayı Antalya’da ve kapının 20 kere açılıp kapandığı bir yerde taşıyor ve buna göre araç istiyorum derseniz, bu oluşabilecek en zor şarttır. Böyle olunca hem kuvvetli bir kasa, hem de güçlü bir soğutucu almalısınız. Ama, sadece Karadeniz’de narenciye taşıyacaksanız, bu boyutlarda bir araç almanız gerekmez” sözleriyle doğru araç seçiminin püf noktalarını açıkladı.

Kaçağın yoğun olduğu Akdeniz’e 120 yeni ünite sattık

Özellikle güney illerimizde yoğun olarak öne çıkan kaçak olgusuna dikkat çektiğimizde Bircan’ın bu tespitimize yanıtı şöyle oldu: “Hatay, Mersin bölgesinden Arabistan’a doğru giden araçların üstü boş çıkıp, dönüşte dolu geldiği doğrudur. Bunun kontrolünün de pek sağlıklı yapıldığı söylenemez. Doğuş Otomotiv’in Thermo King distribütörü olmasıyla bu ticaret tamamen kesilmedi ama minimuma indi diyebiliriz. Çünkü, özellikle o bölgedeki bayimizin uygun fiyatlı ve uzun vadelerle yaptığı kampanyalarla kullanıcılar, türlü zahmetlerle ulaşabildikleri soğutucuların daha da kalitelisi ve ‘sıfır’ olanına uygun fiyatlarla ulaşabileceklerini gördüler. Dolayısıyla kaçağın cazibesini de böylece önlemiş olduk. 10-15 yıldır yeni ünitenin hiç girmediği Akdeniz bölgesine iki yıldır 120 civarında yeni ünite soktuk. Sırada servis boyutu var. Yine aynı bölgeden giren ve orijinal olmayan parçalar bulunuyor. Burada da, kullanıcıya orijinalin önemini anlatıyoruz. Orijinal kullananın daha az para ödediğini ispatlayan kampanyalar yapıyoruz. Kullanıcılar zamanla gerçeği görecek.”

Yıl sonu hedefimizi daha eylül ayında aştık

Sattıkları ünitelerin herkesin bütçesine uygun araçlar olduğunu yaptıkları kampanyalarla ispatladıklarını belirten Bircan, “Kamyon ve TIR ünitesinde geçtiğimiz yıl açık ara liderdik. Bu yıl, bunu daha da pekiştirdik. Bu yılki hedefimiz 200-250 arası bir TIR ünitesi satışıydı. Eylül ayı sonu itibariyle kestiğimiz fatura 300’ü geçti. Takip ettiğimiz kadarıyla rakiplerimiz henüz 3 basamaklı rakamlara gelemediler” sözleriyle de hem başarılarının altını çizdi, hem de rakiplerine gönderme yaptı.

Road Show’lara devam

Bu yıl yeni servis yeri açılışlarının olacağını bildiren Çağlar Bircan, Road Show konvoyunun da, 2011 mart ayından itibaren T serisinin ürün gamını tanıtmak üzere yola çıkacağını söyledi. Her zamanki gibi bunu sektörel bir buluşma olarak gerçekleştireceklerini ifade eden Bircan, “Farklı kasa ve çekici firmalarının ürünleriyle sektörün tüm oyuncularını buluşturacağız. Biz, her kasa firmasına eşit mesafede bir markayız” diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim