• BIST 9645.02
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 24 °C

Thomas Cook, Gazipaşa'ya sefere başlıyor

Thomas Cook'un şirketi Neckermann'ın Gazipaşa uçuşlarını başlatacağını belirten Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Başkanı Faik Melih Kaptanoğlu, bu girişimin diğer tur operatörlerini de tetikleyeceğini söyledi.

"THOMAS COOK, GAZİPAŞA'YA UÇACAK"

Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Faik Melih Kaptanoğlu Alanya'da Orta Avrupa Engelliler Birliği ile yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Kaptanoğlu, Gazipaşa Havalimanı'nın da küçük ve orta ölçekli uçuşlar için kullanılabileceğini ve bunun için Thomas Cook'un düğmeye bastığını söyledi. Kaptanoğlu şöyle konuştu:

"Alanya'da alt yapı ve üst yapıyla ilgili herhangi bir sıkıntımız yok. Alanya'yı öne çıkartan yeni projeler geliştiriyoruz. Şimdi çok yeni bir projemiz var:

Alanya'da merkez engelliler için düzenleniyor. 'Engelsiz Şehir Alanya' diye bir sloganla çıkacağız. Kaldırımlar, trotuar geçişleri yolla aynı seviyeye gelerek her şey engelli kullanımına açılacak. Engelli toplu taşıma araçları şehre geliyor. Herkes için turizm ve engelsiz şehir alanları yaratılacak. Alanya Orta Avrupa Engelliler Birliği ile beraber bir çalışma yapıyor. Bu çalışma çok önemli. ALTİD şimdi bir engelsiz plaj yapma çabasında. Oteller engelli oda sayılarını artırmaya ve genel mekânlarını engelliler için düzenlemeye başladılar."

ALANYA'DA ENGELLİLER KÖYÜ KURULACAK

"Biz Alanya Turizm Vakfı olarak 32 fuara katılıyoruz. Fuarlara Alanya'da Ticaret Odası, Belediye ve Otelciler Birliği'nin desteği ile ALTAV olarak katılıyoruz.

Alanya'da çok küçük bütçeler ile bir şeyler yapmaya çalışıyoruz ama kendi yağımızla kavruluyoruz. Devlet şimdi bazı destekler vermeye çalışıyor ama oradaki belli prosedürlerden dolayı biz bunu kullanamıyoruz. Bunların düzeleceğini zannediyorum. Yavaş yavaş bazı şeyler oturuyor. "Engelsiz Kent Alanya, Engelsiz Turizm; Herkes İçin Turizm" sloganıyla gelecek senenin çalışmalarına başladık. Biz 2 senedir bu proje için çalışıyoruz. Orta Avrupa Engelliler Birliği Alanya'da bir engelliler köyü kurmak istiyor. Bunun projeleri hazırlandı ve imzalandı. Bu da hayata geçtiği an Alanya tam teşekküllü bir destinasyon haline gelecek."

"GAZİPAŞA'DAN UÇUŞLARIN BAŞLAMASI ALANYA İÇİN SEVİNDİRİCİ"

Gazipaşa Havalimanı zaten büyük uçakların inebileceği bir havaalanı değildi. Burası küçük ve orta gövdeli, 120 kişiye kadar olan uçakları taşıyabilecek bir havaalanı. Thomas Cook Hollanda'dan 27 Nisan'da ilk uçuşunu yapacak. TAV ile anlaşmalarını imzaladılar. Thomas Cook bunların koltuklarını satın aldı.

Şimdi pazara olan talebi artırmak için reklam çalışması yapıyorlar. Biz de buna destek veriyoruz. Ayrıca bir Alanya broşürü çıkartıyorlar. Tabii Thomas Cook buna başladıktan sonra diğer tur operatörleri de buna sıcak bakmaya başladı. Hollanda'dan Alanya'ya Gazipaşa Havaalanı için şimdi böyle bir talep var. Bu çok sevindirici.

Kaynak: Turizmdebusabah

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.