• BIST 9121.68
  • Altın 2324.222
  • Dolar 32.3597
  • Euro 34.9217
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 14 °C

Thomas Cook yeniden "Dalaman" dedi

Thomas Cook yeniden "Dalaman" dedi
Avrupa seyahat pazarında faaliyet gösteren en büyük üç turizm şirketler topluluğundan biri olan Thomas Cook, 2007’de programından çıkardığı Bodrum Dalaman Havaalanı’nı dört yıl aradan sonra 2011 yaz programına aldı.

Thomas Cook yeniden "Dalaman" dedi

Avrupa seyahat pazarında faaliyet gösteren en büyük üç turizm şirketler topluluğundan biri olan Thomas Cook, 2007’de programından çıkardığı Bodrum Dalaman Havaalanı’nı dört yıl aradan sonra 2011 yaz programına aldı.

Thomas Cook yönetimi, geçtiğimiz ay İskandinav pazarından Bodrum’a turist getirmek için Bastıyalı Turizm ile anlaşmıştı. Avrupalı tur operatörlerinin Ege bölgesi ve Bodrum’a ilgisi artarak sürüyor. TUI ve Rewe Touristik ile birlikte Avrupa seyahat pazarının ilk üç büyük turizm şirketler topluluğundan biri olan Thomas Cook, dört yıl aradan sonra Bodrum Dalaman Havaalanı’nı 2011 yaz sezonu için programına aldı.

“Mayorka ve Türkiye’de pazar lideriyiz”

İspanya’nın ünlü tatil destinasyonu Mayorka’da Thomas Cook’un 2011 yaz ürünlerini tanıtan Thomas Cook Almanya tepe yöneticisi Peter Frankhauser, Mayorka ve Türkiye’de yüzde 27 pazar payı ile pazar lideri olduklarını kaydetti. Özellikle Öger Tours’u bünyelerine kattıktan sonra Türkiye’de yeni destinasyonlara açılma noktasında ellerinin güçlendiğini ifade eden Frankhauser, Bodrum Dalaman’a yeniden sefer düzenleyeceklerini bildirdi. Böylece, geçtiğimiz ay da İskandinav pazarından Bodrum’a turist getirmek için Bastıyalı Turizm ile anlaşan Thomas Cook, Bodrum’a ağırlığını koymuş oldu.

Rezervasyon ve cirosu arttı

2009/2010 mali yılına ilişkin rakamları 1Aralık 2010 tarihinde açıklayacağı duyurulan Thomas Cook’un 2010 yaz sezonunda yaklaşık yüzde 1’lik ciro artışı ve yüzde 4’lük bir rezervasyon artışı yakaladığı bildirildi.

Mayorka ucuzladı, Türkiye ve Mısır pahalılaştı

Geçtiğimiz günlerde İspanya başta olmak üzere Türkiye ve Yunanistan gibi Akdeniz destinasyonlarında otelcilere “fiyat indirmeleri” yönünde yaptığı baskılarla gündeme gelen Thomas Cook’un Mayorka fiyatlarının havayolu vergisi gibi giderlere rağmen yüzde 2,5 oranında ucuzladığı, buna karşılık Türkiye ve Mısır gibi destinasyonlarda ise fiyatların yüzde 4 ile 6 arasında arttığı belirtiliyor.

“Kişiye özel ürün”

Öte yandan, 2011’e yeni bir konsept ve anlayışla başlayacağı bildirilen Thomas Cook’un, farklı ürün konseptleri ile pazarlarını çeşitlendirdiği göze çarpıyor. “Tatil zevki” vurgusunun öne çıktığı bugüne kadarki Thomas Cook ürünlerinin aksine, yeni sezonda grubun, yeni pazar eğilimlerini göz önünde bulundurarak “kişiye özel” ürün anlayışı ile hareket ettiği ve 2011 yaz sezonu ürünlerini bu şekilde belirlediği ifade ediliyor. Thomas Cook’un önümüzdeki günlerde piyasaya verilecek 2011 yaz kataloglarında yaş ve ilgi grupları gözetilerek farklı ürünlere yer verildiği belirtiliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim