• BIST 9481.2
  • Altın 2495.998
  • Dolar 32.5975
  • Euro 34.7838
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 20 °C

THY, artık yerli koltuklarla uçacak

THY, artık yerli koltuklarla uçacak
THY, THY Teknik AŞ ve Assan Hanil ortaklığında üretilen ilk yerli koltuklar, bugün Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in de katıldığı törenle THY'ye teslim edildi.
Türk Hava Yolları(THY), THY Teknik AŞ ve Assan Hanil ortaklığında Turkish Seats Industries(TSI), tasarımı Türk mühendisler tarafından yapılan ilk yerli uçak koltuğunu üretti.  İlk yerli tasarım uçak koltukları bugün Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in de katıldığı törenle THY yetkililerine teslim edildi.
Türk Hava Yolları’nın evsahipliğinde Atatürk Havalimanı 2. Hangarda gerçekleşen, TSI tasarımı uçak koltuklarının ilk kez monte edildiği Boeing B737-800 tipi uçağın tanıtım toplantısına, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, THY Genel Müdürü Doç.Dr. Temel Kotil, TSI Yönetim Kurulu Başkanı Doç.Dr.İsmail Demir, TSI Genel Müdürü Fahri Bayır, Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ve Assan Hanil Genel Müdürü Okan Gedik katıldı.
 
TOPÇU: 2023 HEDEFİMİZ 100 BİN KOLTUK
 
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, 2023 yılında 100 bin koltuk üretmeyi ve dünya koltuk piyasasının yüzde 10’luk bölümünü karşılamayı hedeflediklerini söyledi.  THY'nin ekonomi koltuklarının Türk mühendisleri tarafından Türkiye'de üretilen yüzde 100 yerli koltuklardan oluştuğu bilgisini veren Topçu, uçaklara giren tüm teçhizatların yoğun bir sertifikasyon sürecinden geçtiğine değindi. Bugün lansmanı yapılan koltukların kısa mesafeli ekonomi uçuşlarının koltuğu olduğunu belirten Topçu, asıl hedeflerinin ‘business koltuklar’ için de en kısa zamanda dünya sivil havacılığına seçenek sunmak olduğunu kaydetti.
Topçu, “Üretilen koltuklar THY uçaklarına monte edilmeye başlandı. İleriki aylarda Boeing ve Airbus'un koltuk ihalelerinde de yeralabilmeyi amaçlıyoruz, dünyada rekabetçi ortamda bu alanda da söz sahibi olmak hedeflerimiz arasında yeralıyor. TSI da dahil olmak üzere THY iştiraklerinde Ar-Ge ve sonrası ürün çeşitlendirmesine gidilecek” değerlendirmesini yaptı.
THY’nin 2014 yılı bütçesine bakıldığında 1,2 milyar dolar olan cirosunu 16 milyar dolara yükselttiğinin altını çizen Topçu, 2014’de 10 milyon yolcu sayısını 60 milyon yolcu rakamına çıkarmayı planladıklarını kaydetti. THY'nin havacılık yan sanayisinin gelişmesi için Türk sanayicilere destek vermeye devam edeceğini kaydeden Topçu, hükümetin 2023 vizyonunda yerli sivil uçak yapma hedefi bulunduğunu hatırlattı. Topçu, tam da bu noktada uçak yan sanayisinin gelişmesinin yerli sivil uçak yapma hedefinde önemli bir rol arzettiğini söyledi.
 
“GLOBAL DÜŞÜNDÜK, YEREL ÜRETTİK” 
 
Topçu, sözlerine şöyle devam etti: “Tasarımın sloganı olan ‘Global düşündük, yerli ürettik' diyerek, üretilen ilk yerli uçak koltukları, şu anda filosunda 234 yolcu ve kargo uçağı olan Türk Hava Yolları'ndaki tüm uçakların koltuklarıyla değiştirilecek. Türk Hava Yolları'nın 2015 yılı çıkışlı yeni Airbus ve Boeing uçaklarında da Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı'nın (EASA) denetimlerinden olumlu not alan yerli koltuklar kullanılacak".
 
ŞİMŞEK: ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM
 
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise yaptığı konuşmada, THY uçaklarına takılan ilk yerli koltuklar için, “Koltuk deyip geçmeyin. Çok ciddi sertifikasyon isteyen bir emek" değerlendirmesini yaptı. İlk yerli koltuk üretiminin çok önemli bir adım olduğunu belirten Bakan Şimşek, endüstri tasarımında Avrupa'da Almanya ve Fransa'dan sonra üçüncü sırada olduğumuzu kaydetti. Türkiye'nin en büyük kuruluşlarından birisi olan Türk Hava Yolları'nın yakında 5 yıldızlı bir havayolu olacağına inancının sonsuz olduğunu ifade eden Şimşek, “Kendilerini tebrik ediyorum. Ortak çalıştığımız Güney Kore ile  birçok alanda dostluk ilişkilerimiz sözkonusu. Burada emeği geçen herkese teşekkür ediyorum " diye konuştu.
 
“UÇAK 15 YAŞ DAHA GENÇLEŞMİŞ”
 
İlk kez yeni koltuklarla döşenmiş THY'nin Boeing737-800 tipi 'Zonguldak' adlı uçağını gezen Maliye Bakanı Şimşek, koltuk deyip geçilmemesi gerektiğini vurgulayarak, koltukların 2025 yılına kadar üretilip satılması durumunda 700 milyon dolarlık ihracat potansiyeline sahip olunacağının altını çizdi. Bunun önemli bir rakam olduğuna değinen Şimşek, bu koltukların diğer havayollarına da rekabetçi bir şekilde satılabilmesinin oldukça önem arzettiğini vurguladı. Uçak üretiminin böyle parçalarla başladığını söyleyen Bakan Şimşek, “Örneğin uçağın içerisinde mutfak aksamı ve paneller var ve bunlar galeri olarak adlandırılıyor. Bunların üretimini THY, TAİ birlikte yapıyor. Yakın zamanda bunun da lansmanını gerçekleştireceğiz. Uçağımız adeta 15 yaş daha gençleşmiş" dedi.
Assan Hanil Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, TSI'nin 2 yıl devam eden Ar-Ge çalışmalarından sonra  Türkiye'nin ilk yerli uçak koltuğunu üretmesinden dolayı büyük gurur duyduğunu belirtti. Başlangıçta yıllık 10 bin üretim kapasitesine sahip olunduğunu söyleyen Kibar, TSI'ın üretim süreçlerinin yerli mühendisliğin ürünü olduğunu kaydetti. Yerli uçak koltuğu üretmenin hafife alınmaması gerektiğine değinen Kibar, “Modüler üretim hatları talebe göre kapasite artırımına imkan verecek. Üretimde yüksek verimlilik oranları ve yaptığımız çalışmalarla tamamen yerli olarak üretilmesi hedefleniyor. Bu da TSI'a doğal olarak ciddi bir rekabet gücü sağlayacaktır" diye konuştu.
 
thy1.jpg
 
thy11.jpg
 
thy10.jpg
 
thy3.jpg
 
thy4.jpg
 
thy5.jpg
 
thy9.jpg
 
thy13.jpg
 
thy6.jpg
 
HABER VE FOTOĞRAFLAR: SİNAN SAYGI
 
www.ulasimonline.com (ÖZEL HABER)
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim