• BIST 82.340
  • Altın 148,165
  • Dolar 3,7991
  • Euro 4,0618
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 4 °C

THY, Çin'e haftada 28 sefer düzenleyecek

THY, Çin'e haftada 28 sefer düzenleyecek
TÜRK Hava Yolları (THY) Pekin Müdürü Veysel Taş, “20 Mayıs 1999 yılında Pekin’e ilk seferi yaparak Çin’e adım attık. Şimdi ise, 2013 yılında yaz tarifesiyle birlikte Çin’de 4 noktaya haftalık 28 sefer yapacağız” dedi.

 

Uçuş ağını her geçen gün büyüten ve dünyanın sayılı havayolu şirketleri arasına giren Türk Hava Yolları Pekin’de de adından söz ettiriyor. ABD’den sonra dünyanın en büyük ikinci ekonomisine sahip Çin’de 4 noktaya sefer düzenleyen THY, şimdi de kargo taşımacılığında adından söz ettirmeye çalışıyor. Pekin’de Türk gazetecileri ağırlayan Türk Hava Yolları Pekin Müdürü Veysel Taş, THY’nin Çin’deki başarı ivmesini değerlendirdi.
 
GUANGZHOU GÜNLÜK SEFERLER BAŞLAYACAK
 
1999 yılında Pekin’e ilk sefer başlattıklarını hatırlatan THY Pekin Müdürü Veysel Taş, şunları söyledi:
 
 “İlk seferimizi 1999 yılında Pekin’e yaptıktan sonra Çin’de en büyük atılımı 2010 yılı sonu ve 2011 yılı başında yaptık. 2011 yılı başında 5 olan Pekin, Şanghay seferlerini 7’ye seferlereçıkardık. 1 Nisan tarihi itibariyle Guangzhou’ya günlük seferlere başlayacağız. Hong Kong seferlerimiz zaten devam ediyor. Böylece Çin’de 4 noktaya her gün sefer yapmış olacağız. Türk Hava Yolları Çin’de büyük bir ivme kazandı ve bu seferlerde daha da büyümeye devam edecek. Çin'de büyümek istiyoruz. Bununla ilgili çalışmalara başladık ama Pekin Atlanta’dan sonra dünyanın en yoğun ikinci havalimanı. 2012 yılında 82 milyon yolcu kullandı, 557 bin uçak kondu. Burada slot (uçuş izni) almak çok kolay değil. Rakiplerimizden bazıları uçak tiplerini büyütüyor ve Airbus 380’le uçuyor.”
 
YENİ UÇAKLARDA BUSİNESS KOLTUK SAYISI ARTACAK
 
Türk Hava Yolları’nın Çin’de büyük bir büyüme yakaladığının altını çizen Taş, “2010–2012 arasında koltuk olarak söylersek Çin’de yüzde 97, Pekin’de ise yüzde 71’lik bir büyümemiz var. Aşağı yukarı 2010 yılında ne kadar koltuk arz ediyorsak 2012 yılında iki katını şu an Çin’de arz ediyoruz. Önceden Airbus A-340, A-330’larla 270 koltuklu bir uçak tipi kullanırken, şimdi Boeing 777 tipi uçakları kullanıyoruz. Bu bize koltuk sayımızı arttırarak bir avantaj sağlıyor. Business Çin marketinde çok iyi. Biz bunu ileride belki de 2014 yılında gelecek Boeing 777’ler tahminim daha fazla koltuk içerecek ve comfort class’ı kaldırıp yerine 50 Business koltuk olacak. Biz de bununla ilgili girişimlerde bulunduk. Umarım Pekin başta olmak üzere diğer Çin hatlarında bu uçakları kullanabiliriz. Çünkü biz bunu çok istiyoruz” dedi.
 
YENİ UÇAKLAR YÜZDE 10’LUK BİR BÜYÜME SAĞLAYACAK
 
Çin’de THY olarak büyümeye devam etmek istediklerinin altını çizen THY Pekin Müdürü Veysel Taş, şöyle konuştu:
 
"Biz Çin’de hem yatay olarak hem dikey olarak büyümek istiyoruz. Yatay olarak büyümekten kastım Pekin ve Şanghay’da mevcut hatlarımızda frekans artımı istiyoruz. Bununla ilgili çalışmalara başladık ama Pekin, bildiğiniz gibi dünyanın en yoğun ikinci havalimanı. Atlanta’dan sonra 2012 yılında 82 milyon yolcu geldi ve gitti. Burada slot almak çok kolay değil. Sizin büyümeniz aslında slotlarla sınırlı. Onun yerine diğer hava yolları gibi uçak tipini büyütmek gerekir. Şimdi bazı rakiplerimiz Airbus A380’le uçuyor ve daha fazla koltukla uçuyor. Planda bir değişiklik olmazsa belki biz 2014 yılında yeni gelecek uçaklarla beraber belki o uçak tipleriyle operasyonlarımız gerçekleştireceğiz. Bu da bize yüzde 10’luk bir büyüme kazandıracak. Yeni gelecek olan Boeing 777 tipi uçağımız 386 koltuklu olacak. Bu da bize yüzde 10’luk bir büyüme katkı sağlayacak."
 
15 NCİ YILIMIZDA İKİ NOKTAYA DAHA UÇMAK İSTİYORUZ
 
Çin’de Pekin, Şanghay Hong Kong ve Guangzhou’ya sefer yaptıklarını ve yeni uçuşlar için arayışlarının sürdüğünü belirten Taş, “Şu anda THY, Avrupalı taşıyıcılar içinde Çin’de en fazla koltuk sayısı arz eden üçüncü havayolu şirketi. Bizden önce Lufthansa ve Air France var. Lufthansa, eskiden beri Çin’de operasyon yapan bir firma olduğu için daha fazla dominant bir yapısı var. Şu an Çin’de 6 şehre uçuyor. Biz THY olarak burada yatay büyümenin dışında dikey büyüme bu da frekans artımı için yeni noktalar konusunda çalışmalar yapmamızı gerektirdi. Diğer havayollarının Pekin ve Şanghay dışında Çin’in güneyindeki önemsediği çok noktalar var. Avrupalı firmaların güneyde uçtuğu noktalar bizimde gündemimizde ama belirlenmiş bir nokta yok. Bir frekans artışı ön görümüz ve başka noktalara uçma düşüncemiz var. Bu tamamen Çinli otoritelerle müzakere yapılarak sonuçlanacak bir şey. Umarım gelecek sene burada bizim 15 nci yılımız. İki başka noktaya da uçuyor olacağız” diye konuştu.
 
ÇİN’DE THY’NİN KARGO SEFERLERİ
 
Çin’de yolcu taşımacılığının yanı sıra Kargo taşımacılığında da büyük bir yapılanmaya girdiklerinin altını çizen Türk Hava Yolları Pekin Müdürü Veysel Taş, şunları söyledi:
 
“Kargo taşımacılığı gelirimizde büyük bir paya da sahip. Uçak altında her gün 24 tonluk bir kargo kapasite var. Biz bunu en iyi şekilde kullanmak istiyoruz. Daha önce Airbus A330 ve A340’lar 10-12 ton kargo taşırken, şimdi Boeing 777’ler 24 ton kargo bize sunuyor. Ve şu an da Şanghay’da iki kargo uçağına sefer izni aldık. Bir tanesini zaten uçuyoruz diğeri de önümüzdeki günlerde ikinci sefere başlayacak. Böylelikle İstanbul- Şanghay kargo seferlerimizi haftada iki sefer olacak. Guangzhou için de umarım bir değişiklik olmazsa yaz tarifesiyle beraber bir kargo seferi daha yapacağız. Hong Kong’da zaten mevcut 4 kargo seferimiz var. Kargo taşımacılığını 65 ton kapasiteli kargo uçaklarımızla yapacağız.”
 
HEDEF 200 BİN YOLCU
 
Türk Hava Yolları olarak 2012 yılında Pekin’de 190 bin yolcuya hizmet verdiklerinin altını çizen Veysel Taş, “Bu sene frekans ve kapasite artışı olmamakla beraber 200 bin yolcuyu geçmeyi umuyoruz. Bu sene ocak ve şubat ayı rakamlarına baktığımız zaman yüzde 10 yolcuda artış var. Bu bize 200 bin yolcuyu bu sene çok rahat bir şekilde geçeceğimizi gösteriyor. Pekin, THY’nin bütün networku içinde en fazla doluluk bakımından ilk beşe giren bir hat. Bizim uçaklarımızdaki Business, pazardaki en iyilerden bir tanesi. Uçanlarda bunu söylüyor. Uçaklarımızdaki Business koltukları Alman ve Çinli yolcular tercih ediyor”
 
BİLETLERİN YÜZDE 50’SİNİ ÇİN’DEN SATIYORUZ
 
Çin’de yapılan büyük kurumsal anlaşmaların THY’de uçuşlara büyük katkı sağladıklarını belirten Taş, “Şu ana kadar Pekin’de 30’a yakın şirketle kurumsal anlaşma yaptık” diyerek, şöyle konuştu:
 
“Bu da bize yüksek hedefli yolcuyu bize veriyor. Şu anda Türk Hava Yolları networku içinde en çok kurumsal anlaşma geliri olan noktadan biriyiz. Şu an da birim geliri yüksek yolculara yöneliyoruz. Çin’den satılan biletlerin birim geliri çok daha fazla. 2010 yılından itibaren daha çok Çinli yolcuları taşıyalım, diye bir uğraşımız vardı ve bu da sonuç verdi. 2010 yılında İstanbul-Pekin arası uçuş biletlerin yüzde 34’ünü Çin’den satarken, 2012 yılında yüzde 50’sini Çin’den satıyoruz.”
 
TRANSİT YOLCUYA İSTANBUL TURU
 
Türk Hava Yolları’nın Pekin seferlerinde transit yolcunun büyük bir önemi olduğunu ve büyük bir paya sahip olduğunu belirten Veysel Taş, “Pekin seferlerimiz yolcularımızın içerisinde yüzde 65’i transit yolcu geri kalan yüzde 35’lik yolcu dilimi ise Türkiye’ye geliyor. Bundan beş sene önce böyle transit hizmet veremiyorduk. Afrika’ya transit bağlantımız çok iyi olmamasına rağmen Afrika’ya bile yolcu alıyoruz. Uçağımız İstanbul’a indiğinde yolcunun diğer transit uçuşu 6 saat veya daha fazlaysa biz onlara İstanbul turu veriyoruz. Aslında Çin’den gelen bir yolcu Afrika’ya gideceği zaman kısa bir İstanbul turu da yapmış oluyor. Bu da bir tercih sebebi oluyor” diye ifade etti.
 
ALMANLAR ÇİN’DE THY TERCİH EDİYOR
 
THY’NİN her geçen gün büyümesinin Almanların ilgisini çektiğini belirten Taş, “Belki Frankfurt ve Münih’ten de Almanya’dan direkt uçucuların rakibi biziz. Biz Almanya’da önemli 11 noktaya uçuyoruz. Bu da tartışmasız direkt uçucular nezdinde en büyük rakip yapıyor. Bu yüzden Çin’den Almanya’ya gidecek yolcular transit olarak THY’yi tercih ediyor”
 
 ÇİN’DE 72 SAAT PEKİN GEZİSİ
 
Çin’de bu yılın başında yayınlanan yönetmelikle belirlenen 45 ülkeden Pekin ve Şanghay’a gelen transit yolcuların vize almadan Pekin’de kalabileceğini söyleyen THY Pekin Müdürü Veysel Taş şunları söyledi:
 
“ Bir yolcu Bangkong’a, Hong Kong’a, Japonya’ya Kore’ye Moğalistan’a Rusya gidecek ise Pekin’e gelip vize almadan 72 saat durabilir. Üç gün boyunca burada bütün gezeceği noktaları gezer, sonrasında transite gidebilir. Çünkü Çin, dışarıdan gelen anlaşmaya yaptığı 45 ülkenin yolcularına, vizesiz 72 saat Pekin'de durma hakkı veriyor. Bu da turizm açısından Çin’e büyük fırsat sağlıyor. Ama bu 45 ülkenin içerisinde Türkiye yok. Bununla ilgili THY olarak bazı girişimlerimiz oldu ama bu devletlerarası mutabakat gerektiren bir şey. Umarım Türkiye de bu devletler arasına girer.
 
İŞTE O ÜLKELER
 
Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Rusya, Birleşik Krallık (İngiltere), İrlanda, Kıbrıs Rum Kesimi, Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, ABD, Kanada, Brezilya, Meksika, Arjantin, Şili, Avustralya, Yeni Zelanda, Güney Kore, Japonya, Singapur, Bruney, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar. 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim