• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 19 °C

THY kurumsal bir koku bulma arayışına girdi

THY kurumsal bir koku bulma arayışına girdi
Türk Hava Yolları kendisine ait kurumsal bir koku bulma arayışına girdi. Yeni koku THY uçaklarından, binalarına kadar her yerde kullanılacak...

 

Türk Hava Yolları’nın (THY) da artık bir kokusu olacak. THY’nin tüm uçakları, binları ve lounge’ları kurumsal kokuya bürünecek. Dünyada hızla yayılan kurumsal koku arayışına THY de başladı.
 
THY kendi ‘imza’ kokusunu oluşturmak için esans üreticisi MG Gülçiçek ile beraber çalışıyor. Edinilen bilgilere göre, THY bu çalışma kapsamında bir de anket yapmış. Ankete katılan grubun içinde kabin ekibinden yolculara, şirket yönetiminden pilotlara yaklaşık 2 bin kişi var. THY’nin yeni kokusu uçaklardan, yönetim binasına markaya ait tüm mekânlarda kullanılacak.
 
Milliyet'in haberine göre, koku seçimi konusuyla da bizzat şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu’nun ilgilendiği ve yeni kokunun içeriği ise henüz netlik kazanmış değil. Hamdi Topçu, "Uçaklarımıza ve salonlarımıza girince aynı duyguyu hissettirecek bir koku istiyoruz. 7 - 8 aydır bunun üzerinde çalışıyoruz. Yasemin, okyanus ya da çam kokusu gibi seçenekler var. Ama henüz netlik kazanmadı. Çok yakında yeni kokumuzu hayata geçireceğiz" dedi.
 
Scent marketing (koku pazarlama) pazarlamanın yeni ve hızla yayılan yöntemlerinden birisi. Dünya çapında pek çok marka, kendi imajına özel ürettiği ortam kokularıyla tüketicilerine ulaşıyor.
 
‘DUYUSAL LOGO’
 
Kurumsal kokunun belirlenmesinde markanın müşteri kitlesi büyük önem taşıyor. Ardından markanın müşteriler için ne çağrıştırdığı ve nasıl kokması gerektiği konusunda araştırmalar yapılıyor. Bu süreçte firmaya özel farklı koku kombinasyonları tasarlanıyor. Bu kokular daha sonra müşteriye, şirket çalışanlarına, yönetime koklatılıp değerlendirmeye alınıyor. Değerlendirmenin sonunda imza koku da belirlenmiş oluyor.
 
Yapılan araştırmalara göre markanın duyusal logosu olarak tanımlanan kokular, marka algılamasını etkilemenin yanı sıra tüketicilerde satın alma davranışını da etkiliyor. Bu nedenle perakende firmalarının yanı sıra oteller, alışveriş merkezleri ve spa merkezleri de özel kokulandırma sistemi tercih ediyorlar. Türk markalarının ağırlıklı olarak çiçek kokularını tercih ettiği belirtiliyor.
 
KOKULU PAZARLAMA CAMİYE DE GİRDİ
 
Scent marketing alanında faaliyet gösteren firmalardan Vavana, son olarak İstanbul’da Süleymaniye Cami’nin kokulandırmasını gerçekleştirdi. Uzun süren laboratuar ve Ar-Ge çalışmalarının ardından, Süleymaniye Cami’sine özel bir koku bulduklarını açıklayan Vavana yetkilileri, “Yüzlerce metrekarelik alanı kokulandırabilen Bubble isimli özel cihazlarımız sayesinde Süleymaniye Cami’nin özel kokusu tüm cami içerisine dağıltıldı” dedi.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim