• BIST 9536.14
  • Altın 2474.489
  • Dolar 32.4754
  • Euro 34.5454
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 18 °C

THY Teknik İran pazarına giriyor

THY Teknik İran pazarına giriyor
Türk Hava Yolları'nın uçak bakım şirketi THY Teknik, İranlılarla ortak bakım merkezi kurmak için masaya oturdu.

 Türk Hava Yolları'nın uçak bakım şirketi THY Teknik, İranlılarla ortak bakım merkezi kurmak için masaya oturdu. Uçak filosu yaşlı olan ve büyük potansiyeli bulunan İran pazarına girmek için Lufthansa'nın da görüşmelere başladığı belirtildi.

Nükleer faaliyetlerini sınırlandırması karşılığında ekonomik yaptırımların kaldırılması konusunda Batılı ülkelerle anlaşan İran, teknolojik hamle için de kolları sıvadı. İran, önceliğini hava yolu ve yük taşımacılığına verirken, potansiyel uluslararası markaların da radarına girdi. Bunlar arasında en dikkat çeken ise Türk Hava Yolları'nın uçak bakım şirketi THY Teknik oldu. Şirket, irili ufaklı 10'a yakın havayolu şirketinin olduğu İran'a girmek için kolları sıvadı. THY Teknik, İranlı şirketlerle ortak olarak bakım merkezi kurmak için masaya oturdu.

LUFTHANSA DA PUSUDA

Dünya havacılık sektörünün en önemli 4 organizasyonundan biri olan Birleşik Arap Emirlikleri'nde düzenlenen Dubai Airshow'da (Dubai Havacılık Fuarı) konuşan THY Teknik Pazarlama Müdürü Özcan Baştekin, İran'daki potansiyelin yüksek olduğunu söyledi. Uçak bakım alanındaki deneyim ve birikimlerini İran'a aktarmayı hedeflediklerine dikkat çeken Baştekin, "THY'nin ülkedeki en büyük havacılık şirketlerinden olan Mahan Air ile uzun yıllardır taşımacılık alanında ilişkisi bulunuyor" dedi. Uçak kazalarının sık yaşandığı İran'a, THY Teknik dışında Alman Lufthansa da girmek istiyor. Alman şirketin de görüşmelere başladığı kaydediliyor. İran'ın en büyük taşımacılık şirketi Iran Air'in uçak filosu, ülkede havacılık sektörünün durumunu da gözler önüne seriyor. Kamu şirketi olan Iran Air'in filosunda 13'ü kargo olmak üzere toplam 64 uçak bulunuyor. Bu uçaklar 60 destinasyona uçuş gerçekleştiriyor. Iran Air'in yolcu taşımacılığında kullandığı 51 uçağın yaş ortalaması 23. Filoda en fazla bulunan uçak türü olan 16 adet Fokker 100'lerin yaşı ise 25.

1.5 YILDA BİR KAZA OLUYOR

1979 Devrimi'nin ardından Batı ile sorunlar yaşamaya başlayan İran'ın havacılık karnesi oldukça kötü.1980 ile 2000 arasında 20 yıllık süreçte irili ufaklı bilinen 8 uçak kazası oldu. Ancak asıl kötü performans ise 2000-2014 yılları arasında baş gösterdi. Bu 14 yıllık süreçte 22 kaza oldu. Yani ülkede, dünya ortalamasının üstünde olmak üzere 1.6 yılda bir uçak kazası gerçekleşti.

BEŞ ŞİRKETİN 129 UÇAĞI VAR

Mahan Air: En büyük özel havayolu şirketi. 57 uçağı var. 61 farklı destinasyona uçuyor.
Iran Aseman Airlines: Charter ve hava taksi taşımacılığı da yapıyor. Uçak sayısı 37.
Ata Airlines: 10 uçağı ile 12 destinasyona uçuyor.
Caspian Airlines: 5 uçakla 20 destinasyona uçuyor.
Qeshm Air: Uçak sayısı 20.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim