• BIST 9079.97
  • Altın 2324.085
  • Dolar 32.3613
  • Euro 34.9442
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 14 °C

THY ve Kibar Holding'ten üretimde bir ilk

THY ve Kibar Holding'ten üretimde bir ilk
THY, THY Teknik A.Ş. ve Kibar Holding iştiraklerinden Assan Hanil Otomotiv ile uçak koltukları tasarlamak ve üretmek üzere protokol imzaladı. Koltuklar bir ilk olacak...

THY ve Kibar Holding'ten üretimde ilk

THY, THY Teknik A.Ş. ve Kibar Holding iştiraklerinden Assan Hanil Otomotiv ile uçak koltukları tasarlamak ve üretmek üzere protokol imzaladı. Koltuklar bir ilk olacak...

Türk Hava Yolları (THY), THY Teknik A.Ş. ve Kibar Holding iştiraklerinden Assan Hanil Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş, uçak koltukları tasarımı, üretimi, lojistik desteği, bakım-onarım ve modifikasyonu ile satış ve pazarlamasını gerçekleştirmek amacıyla ortak girişim şirketi kurmak üzere protokol imzaladı.

THY Genel Müdürlüğünde gerçekleştirilen imza törenine katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, üretilecek ekonomi sınıfı koltukların, Türkiye'de havacılık sektöründe üretilen ilk nihai ürün olma özelliğine işaret ederek, bu yatırımın prestijli bir sektörde yapılmasının da ülke ekonomisi için önem taşıdığını, tarafların ticari beklentilerini karşılayacak projenin aynı zamanda ülkenin 2023 vizyonuna da katkı sağlayacağını söyledi.

Ergün, Türkiye'nin özellikle dışa bağımlı olduğu bilişim, ilaç, savunma sanayisi gibi alanlarda büyük bir atılım yapması ve geleneksel sektörlerden katma değeri yüksek ve ileri teknolojiye dayalı sektörlere geçiş yapması gerektiğini dile getirdi.

Son 8,5 yılda savunma sanayisinde kaydedilen gelişmelere değinen Ergün, Türkiye'nin kendi imalatı olan Göktürk uydusunun 2012'de uzaya fırlatılacağını, füzenin yanı sıra fırlatma sistemlerinin de Türkiye'de inşa edilebileceği bir noktaya gelindiğini; Anka insansız hava aracı ile Türkiye'nin ABD ve İsrail'den sonra insansız hava aracı üreten üçüncü ülke olacağını; Atak helikopterleri için 2012'de testlere başlanacağını anlattı.

Sivil havacılıkta ise bu tür nitelikli projelerden edinilecek bilgi ve deneyimlerin Türkiye'de uçak üretimine geçişin ilk aşaması olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Ergün, üretim ve ihracatın içinde ileri teknoloji ve yüksek katma değerli ürünlerin payının şu andaki yüzde 5'lik seviyesinden yüzde 20'lere çıkarılması gerektiğini ifade etti.

Bu yönde önemli gelişmeler olduğuna dikkati çeken Ergün, Türkiye'nin 2010 sonu itibariyle marka başvurularında 85 binin üzerinde başvuru ile Avrupa'da en çok başvuru yapan ikinci, endüstriyel tasarımda da 30 bin üzerinde başvuru ile üçüncü ülke haline geldiğini belirtti.

Ergün, sözlerini şöyle sürdürdü:

''THY ve Assan Hanil arasında imzalanan bu protokol, özel sektörün ve ülkemizin geldiği noktayı özetleyen güzel bir örnektir. Bir uçak koltuğu üretimi gerçekleşecek ama bu uçak koltuklarının business olan örnekleri 20-30-40 bin dolarlık rakamlara denk geliyor.

Bir otomobil fiyatına bir uçak koltuğu... Bunun teknolojisi, tasarımı, getirdiği katma değeri hesap ettiğimizde ve bir uçak koltuğunun 20-30 bin dolara tekabül eden bir rakam olduğunu gördüğümüzde, aslında bu ortaklığın nasıl önemli bir ortaklık olduğunu ve nasıl bir gelişme potansiyeli göstereceğini bir kere daha görmüş oluruz. Bu protokol, geldiğimiz yeri değil, ülkemizin gitmesi gereken ve gideceği yeri de temsil etmektedir.''

MHP'DEKİ KASET OLAYLARI

Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ergün, MHP'ye ilişkin kaset görüntüleri konusunda, ''Tehditle, şantajla, insanların bazı yanlışlarını kasete alarak, sonra bunu servis ederek, o insanları partilerin yönetiminden alarak, yerlerine daha uygun gördükleri bazı kişileri getirerek siyaset dizayn edilmez.

Bu sağlıklı bir siyaset olmaz'' diye konuştu. Siyasetin bu tarzda dizayn edilmeye çalışılmasının CHP ile başlayan bir süreç olduğunu savunan Ergün, ''Bunu yapanlar kimse elbette büyük bir yanlışın içindeler. Türk siyasetini bu şekilde tahrip etmeye kimsenin hakkı yok'' dedi.

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin, bu işin üzerine yeterince gitmemesi nedeniyle hükümeti suçlaması konusunda Ergün, hükümetin ancak yayınların neşredilmesini en kısa sürede durdurabileceğini, sonrasının yargının işi olduğunu söyledi.

Türk Hava Yolları (THY) ve THY Teknik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, dünya ölçeğinde uçak koltuğu tasarımı ve üretimi yapmayı, yakıt tüketimini doğrudan etkileyen ağırlık konusunda yoğunlaşarak hafif ve kaliteli koltukları rekabetçi fiyatlarla üretmeyi hedeflediklerini söyledi.

Topçu, THY, THY Teknik A.Ş. ve Kibar Holding iştiraklerinden Assan Hanil arasında uçak koltukları tasarımı ve üretimi amacıyla, ''Uçak Koltuk Üretimi Sanayi ve Ticaret A.Ş.'' adı altında bir ortak girişim şirketi kurulmasına ilişkin protokolün imzalandığı törende yaptığı konuşmada, THY'nin son yıllarda önemli atılımlar gerçekleştirdiğini, son olarak 2008 yılındaki kararlarına istinaden satın aldıkları 91 uçağın 30'dan fazlasını teslim aldıklarını belirtti.

Uçak sayısının yanı sıra eğitimden altyapıya bütün alanlarda büyüyen THY'nin bu kapsamda çeşitli ortaklıklar gerçekleştirdiğini, bu işbirliği ile kurulacak şirket ile THY şirket sayısının 13'e çıkacağını, THY Teknik A.Ş'nin ise 5. iştirakini hayata geçireceğini söyleyen Topçu, şöyle konuştu:

''Hedefimiz, dünya ölçeğinde uçak koltuğu tasarımı ve üretimi yapmaktır. Havacılık sektöründe büyük önem taşıyan ve yakıt tüketimini doğrudan etkileyen ağırlık konusunda yoğunlaşarak hafif ve kaliteli koltukları, rekabetçi fiyatlarla üretmektir.

İlk aşamada ekonomi sınıfı, daha sonra business sınıfı koltuk üretimi planlıyoruz. Kurulacak yeni şirket ile öncelikli olarak Türkiye operatörleri ve Avrupalı havayolu şirketlerine ürün satmayı hedefliyoruz. Şirketin 4 yıl içerisinde diğer koltuk markalarının alt parçalarını üreten onaylı parça üreticisi olmasını da öngörüyoruz.''

Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Topçu, ortaklık yapısının yüzde 50-50 şeklinde gerçekleşeceğini, kuruluş sermayesinin ise 5 milyon dolar olacağını belirtti.

Topçu, uçak koltuğu üretiminin uluslararası sertifikasyona tabi olduğunu, yüzde 100 yerli üretime yakın olmasını hedefledikleri koltuklarla Airbus ve Boeing'in kısa listesine girmeyi amaçladıklarını, bu durumda, bu şirketlerden uçak satın alan herkesin potansiyel müşterileri haline geleceğini anlattı.

Topçu, ''Sertifikasyon sürecini bir yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Daha ince, daha sağlam ve daha rekabetçi koltuklar olacak. Ürettiğimiz an zaten THY bu koltukları kullanacaktır. Uçaklarımızda 1,5-2 yıl içinde kullanacağız'' dedi.

''5 MİLYON DOLAR KURULUŞ SERMAYESİNİN ÇOĞU AR-GE'YE GİDECEK''

Assan Hanil Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da, 2010 yılı sonunda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı onayıyla kurdukları AR-GE merkezinde yüksek katma değerli ürün ve teknolojilerin geliştirilmesine odaklandıklarını ifade ederek, önümüzdeki süreçte deniz ve raylı sistem araçlarına koltuk üretmeyi de hedeflediklerini söyledi.

Assan Hanil tesislerinde yıllık 1 milyon 250 binin üzerinde koltuk üretim kapasitesi bulunduğunu, koltukların yanı sıra araç içindeki çeşitli donanımların da üretildiğini ifade eden Kibar, ''Bu yeni proje ile Türk havacılık sektöründe önemli bir mihenk taşı oluşturmayı hedeflemekteyiz. Yıllık 10 bin adetlik koltuk üretim kapasitesiyle üretime başlaması planlanan şirketin kısa zamanda pazarda önemli yer edinerek önümüzdeki dönemde 100 bin adetlik kapasiteye ulaşmasını öngörmekteyiz'' dedi.

Tam kapasiteyle faaliyete geçildiğinde 100 kişiye doğrudan, 500 kişiye yan sanayide istihdam yaratılacağını söyleyen Kibar, Assan Hanil'deki Koreli ortakları aracılığıyla Asya pazarındaki havacılık şirketlerine ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.

Üretilecek koltuğun tasarımına ilişkin belirli konseptlerin kafalarında oluştuğunu, ancak ortaya yepyeni bir ürün çıkacağını belirten Kibar, kuruluş sermayesinin önemli bölümünün Ar-GE giderlerine ve ürünün teknolojik gelişimine yöneleceğini söyledi. Ali Kibar, 6-7 ay içinde nihai modeli onay aşamasına sunmayı planladıklarını belirtti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim