• BIST 83.048
  • Altın 147,273
  • Dolar 3,7683
  • Euro 4,0468
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -9 °C

THY'nin filosuna iki uçak daha katıldı

THY'nin filosuna iki uçak daha katıldı
Türk Hava Yolları'nın (THY) Airbus firmasından finansal kiralama yoluyla satın aldığı A321-200 tipi iki uçak, törenle filoya katıldı.

THY filosuna iki uçak daha katıldı

Türk Hava Yolları'nın (THY) Airbus firmasından finansal kiralama yoluyla satın aldığı A321-200 tipi iki uçak, törenle filoya katıldı.

Atatürk Havalimanı THY Teknik A.Ş hangarında uçakların filoya katılması nedeniyle düzenlenen törene İstanbul Vali Yardımcısı Ahmet Aydın, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, THY Genel Müdürü Temel Kotil, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, THY Teknik A.Ş Genel Müdürü İsmail Demir ve sektör temsilcileri katıldı.

Törene katılanların uçağı gezmelerinin ardından uçak içinde ve kokpitte hatıra fotoğrafları çekildi.

-180 KOLTUK KAPASİTELİ-

Airbus firmasından finansal kiralama yöntemiyle alınan ve ''Sarıyer'' ve ''Afyonkarahisar'' adları verilen A321-200 tipi uçaklar, 16 Business Class ve 164 Econamy Class olmak üzere 180 koltuk kapasitesine sahip. 89 ton maksimum kalkış ağırlığına sahip olan uçakların maksimum menzili 5 bin 950 kilometre. Kanat açıklığı 34.10 metre olan A321-200 uçaklarının maksimum yakıt kapasitesi ise 30 bin 30 litre. Bugün THY filosuna katılan 2 uçakla birlikte bu ay THY filosuna katılan uçak sayısı 6'ya çıktı.

-''REKABETTE ÖNE ÇIKIYORUZ''-

Törenin ardından basın mensuplarına açıklama yapan Temel Kotil, THY'nin Avrupa pazarında çok etkin bir havayolu şirketi olduğunu ifade ederek, ''Almanya'nın 9 noktasına haftada 250 sefer yapıyoruz. Fransa, İtalya ve diğer Avrupa ülkelerine uçuyoruz. Avrupa pazarı bizim için çok önemli, bu uçaklar daha çok Avrupa pazarlarında çalışacak'' dedi.

Bu pazarda etkinlik sağlamak için yeni bir koltuk konfigürasyonu getirdiklerini ifade eden Kotil, daha önce koltuklar arasındaki mesafe 35 inc iken bunu bir kademe yukarı çekerek 45 ince çıkardıklarını söyledi. Kotil, ''Bu bakımdan Avrupa'dan gelip Uzakdoğu ve Ortadoğu'ya gitmek isteyen yolcuya beklentinin üzerinde bir ürün sunmuş oluyoruz. Biz rekabette öne çıkmayı planlıyoruz ve yolcularımızı şaşırtmayı bekliyoruz. Yolcu videosunda istediği filmi seçip izleyebilecek. Servis kalitesinde ve ikramda Avrupa'yı zaten geçmiş durumdaydık. Bu durumda Avrupa'yı bir kat daha geçiyoruz. Rekabette öne çıkıyoruz, onun için bu iki uçağı çok önemsiyoruz'' diye konuştu.

Temel Kotil, bundan sonra da her ay 2-3 uçağın filoya katılacağını ifade ederek, ''Filoya katılan uçaklarla 450 milyar dolarlık Avrupa uçuş pazarına beklentilerin üzerinde bir ürün sunmuş oluyoruz. Avrupa'da bu konforda bir dizayn yok'' dedi.

-ASİAN HAVAYOLLARI İLE ANLAŞMA-

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Kotil, Güney Kore şirketi Asian Havayolları'nın Seul-İstanbul seferlerine başlamasını nasıl değerlendirdiğinin sorulması üzerine şunları kaydetti:

''Asian'ın Türkiye'ye gelmesi ülkemiz adına çok pozitif bir anlam ifade ediyor. İstanbul tercih edilen bir hup. United Havayolları da İstanbul'a uçmak istediğini belirtti. Hong Kong'dan da bir havayolu gelmek istiyor. Bu şirketler daha önce İstanbul yerine Atina'yı tercih ediyordu. Şimdi Atina yerine İstanbul'u tercih ediyorlar. Çünkü burası bir merkez oldu. İstanbul'un bir hup haline geldiğinin ilk büyük sinyalini Asian vermiş oldu. Biz onları tebrik ediyoruz, zaten Star Alliance içindeyiz, bugün de ortak uçuş anlaşması imzalayacağız. Bu şu anlama geliyor; biz oraya her gün uçuyoruz ama ilave seferde sınırlama var. Biz bunun kalkmasını istiyoruz. Otoban genişleyecek. Bu şu demek, eğer bir yol genişliyorsa üzerinden geçen yolcu sayısı kapasitenin üzerine çıkacak, talep artacak demektir. Asian'ın gelmesi bizim için artıdır. Hem bizim ortağımızdır hem de bu yol genişleyecektir. İnşallah yüz binlerce Koreli buraya gelir. Burada en önemli mesaj İstanbul'un dünyanın hup merkezi olmasıdır. Bunun ilk sinyali budur. İnşallah bütün dünya buraya gelir.''

Bir gazetecinin THY filosunun yaşı konusundaki sorusu üzerine Kotil, ''Uçak filomuz şu anda 6 yaşında. Bunu çok görmeyin, Avrupa ortalaması 17, Amerika ortalaması 25. Biz aslında çıtayı yukarı çıkararak rakiplerimize böyle olun diyoruz'' dedi.

-KUZEY AFRİKA ÜLKELERİNDEKİ KARIŞIKLIK-

Temel Kotil, ''Kuzey Afrika ülkelerindeki karışıklıkların THY'nin uçuşlarını nasıl etkilediğinin'' sorulması üzerine de ''Libya'daki durum çok üzücü, oraya uçuşu kestik ama Mısır kendini toparladı, geçen yaz Kahire'ye günde 2 sefer yapıyorduk bu yaz 3 sefer yapmayı planlıyoruz. Tunus da kendini toparladı. Cezayir'de artış var, Libya'da ticari olarak biz zarar görüyoruz ama orada insanlık dramı var, o bizi üzüyor. Japonya'daki olaylara da çok üzülüyoruz. THY'nin şöyle bir avantajı var, biz dünyanın en büyük havayolu değiliz ama kapsama alanında 8. havayoluyuz. Çok farklı pazarlardayız. Bir pazarda problem çıkınca, hemen başka bir noktaya kayabiliyoruz. Onun için diğer havayollarına göre de şanslı durumdayız'' yanıtı verdi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim