• BIST 9766.42
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 28 °C

THY'nin mükemmel uçuş programı var

THY'nin mükemmel uçuş programı var
Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Bea Berke, Türk Hava Yolları'nı öve öve bitiremedi. Geleceğe yönelik planlarını açıkladı.

Almanya Başbakanı Angela Merkel'in, Başbakan Tayyip Erdoğan'a Lufthansa ile Türk Hava Yolları (THY) arasında işbirliği önermesinin ardından herkesin gözleri havadaki bu iki deve çevrildi. THY cephesinden gelen açıklamalar gösteriyor ki henüz görüşmeler sürüyor.

Peki, Lufthansa cephesinde neler oluyor?
 
Lufthansa Türkiye’nin başında 3 aydır görev yapan Bea Berke ile tüm bu konuları görüştük. Gündemdeki Lufthansa THY işbirliği konusu tam olarak nedir? Hisse mi alacaksınız? Ortak şirket mi kuracaksınız? Ne olacak?
 
Bu konuda hiçbir şey söyleyemem çünkü onaylanmış hiçbir şey yok henüz. Ama biz THY ile çok yakın çalışıyoruz. Birlikte kurduğumuz hissedar olduğumuz Sun Express diye bir şirketimiz vardı. İkimiz de Star Airlines üyesiyiz. Ama işbirliği konusunda bir şey söylemek için henüz çok erken. Gelişmeler ne tip bir işbirliği yapılabileceğini bize gösterecek. Türkiye Avrupa’da büyüdüğümüz tek pazar. THY ise 2007’den beri gösterdiği hızlı büyümeyle bir başarı hikâyesi.
 
‘2007’DEN ÖNCE ÇOK FARKLI BİR THY VARDI’
 
Geçtiğimiz yıl çift haneli büyüme yakalayabilen kaç havayolu şirketi oldu dünyada?
 
Bir Turk Hava Yolları var. Belki birkaç tane de Çinli havayolu şirketi var. THY geçmişte yıllarca küçük kaldı. Sonraysa bir anda çok hızlı bir büyüme yakaladı. Oysa Lufthansa zaten büyük bir gruptu. Biz zaten 200’den fazla noktaya uçuyoruz. Bu nedenle yeni destinasyon bulmak bizim için daha zor. THY’nin büyümesi bence bir başarı hikâyesi. 2007’den önce çok farklı bir THY vardı. Şimdi yeni yönetimle birlikte mükemmel servis, mükemmel ürün ile bizce oldukça başarılı oldular. Anlaşılan o ki Lufthansa, THY ile ilgili işbirliğine yönelik henüz yolun başında. Peki Lufthansa’nın Türkiye’deki büyüme stratejisi ne? Türkiye’deki en büyük sıkıntımız slot yokluğu. İstanbul’a üçüncü havalimanı projesi gücümüzü kesinlikle artıracak. 2017-2018’de yeni havaalanı bittiğinde ve kapasite arttığında büyümek daha kolay olabilir. Kapasite artırmak, kâr artırmak istiyoruz. Kâr için çok ciddi hedeflerimiz var.
 
‘ALMAN TAKIMLARINA SPONSOR OLURUZ’
 
Sponsorluklarınız nasıl? THY gibi bir politika mı izliyorsunuz?
 
Biz Alman milli takımını destekliyoruz. Sponsorluklar açısından THY’den farklı bir felsefemiz var. Biz Alman takımlarına sponsor oluyoruz. THY’yi Türkiye’de herkes biliyor. Yurtdışında tanıtıma ağırlık vermesi doğal. Bu nedenle THY daha çok yurtdışında adını duyurabileceği sponsorluklar yapıyor. Bizim ise Avrupa’da tanınırlığımız var.
 
‘BÜYÜDÜĞÜMÜZ TEK PAZAR TÜRKİYE’
 
Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Bea Berke, “Türkiye şu an büyüdüğümüz tek pazar Avrupa’da. Bu nedenle de büyük potansiyel taşıyor. Türkiye’de en zor rakip kesinlikle THY. Çünkü onların mükemmel bir uçuş programı var” dedi.
 
‘Merkel’in ticari konulara girmesi enteresan geldi’
 
Angela Merkel, Başbakan Tayyip Erdoğan’a "Lufthansa THY işbirliği yapsın" deyince siz ne düşündünüz?
 
Angela Merkel’in bu gibi bir konuya girmesine kesinlikle inanamadım. Başbakan olduğu dönem boyunca ilk kez böyle bir konuda görüş bildirdiğini duyuyorum. O ticari konularda kararlara karışmaz, müdahale etmez. Almanya’da bu hep böyledir. Politikacılar sadece politikacıdır. Merkel’in ticari bir konuda yorum yapması ise beni rahatsız etmedi. Sadece bu açıdan enteresan geldi.
 
Birleşme THY markasını geri plana iter mi?
 
Bu konuda söyleyecek hiçbir şey yok. Kristal bir küreye bakmam gerekir. Oysa bu aşamada benim konuyla ilgim yok.
 
‘4 yıl daha buradayım trafiğe çok şaşırdım’
 
Diğer havayollarıyla uçar mısınız; ne sıklıkla uçarsınız?
 
Kesinlikle uçarım. Bence bu değerlendirmek için önemli bir yöntemdir. Belki benim kişisel ihtiyaçlarım göz önünde olduğu için çok objektif olmayabilir. Ama yine de değerlendirebilmemi sağlıyor.
 
Ekonomide de uçarım bu uçuşlarda business’ta. Ve soracağınızı biliyorum, tabii ki THY ile de uçtum. Burada göreve başlamadan önce neler yaptınız?
 
1 Ağustos’tan beri Türkiye’deyim. Ondan önce 4 yıl Çin’de kaldım. Burada çok mutluyum ama Çin’le hiçbir benzer yanı olmadığını söylememe gerek yok herhalde. Beni en çok şaşırtan şey de trafik oldu. Türkiye’de yaklaşık 4 yıl kadar kalacağımı sanıyorum.
 
Lufthansa’nın büyüme hızı sizi tatmin ediyor mu? Hatalarınız oldu mu?
 
Geçen yaz Berlin’e uçuşlarımız başladı. Ama slotlar (uçuş için verilen saatler ve yer kapasitesi) bizim ihtiyaçlarımıza uygun değildi. Müşterilerimizin taleplerine uymadı. Bunun sonucunda da bu uçuşlardan para kazanamadık. Başarısız olduğumuz için devam etmeyeceğiz. Bu uçuşu artık yapmayı düşünmüyoruz.
 
‘5 yıldır slot bekliyoruz AHL bize yetmiyor’
 
Türkiye’de büyümenizin önündeki en büyük engel ne? Uçuşlar için İyi saatler hep THY’de ve rekabet etmek zor mu?
 
Bize artık Atatürk Hava Limanı yetmiyor. THY’nin ihtiyaçları ve uçuşları göz önüne alınınca diğer havayolları için yeterli uygun slot kalmıyor. Sorun bizim filomuz değil, AHL’deki slot yokluğu. Biz AHL’den slot alamıyoruz. Frankfurt için 2007’den beri saat 8 uçuşu verilmesini istiyoruz. Havaalanı dolu. Kapasiteniz yok. Frankfurt ve Münih için de hâlâ dördüncü slotu bekliyoruz.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim