• BIST 9141.98
  • Altın 2324.028
  • Dolar 32.3552
  • Euro 34.973
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

TOFED’den TEMSA’ya sensor teşekkürü

TOFED’den TEMSA’ya sensor teşekkürü
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) ürettiği otobüslerde yolcu güvenliği adına gerçekleştirdiği çalışmalardan dolayı TEMSA’ya teşekkür plaketi sundu.

TOFED’den TEMSA’ya sensor teşekkürü

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) ürettiği otobüslerde yolcu güvenliği adına gerçekleştirdiği çalışmalardan dolayı TEMSA’ya teşekkür plaketi sundu.

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) tarafından otobüs yangınlarının gündeme gelmesiyle birlikte harekete geçen Temsa Global, fabrika çıkışlı tüm otobüslerine yangın söndürme sistemini uygularken, eski otobüslerine de bu sistemi ücretsiz takmaya başladı. Pazarlama Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Ayhan Dayoğlu, “Hiçbir şey insan hayatından daha fazla değerli değildir. Bu anlayışla da eski yeni tüm otobüslerimize bu sistemi ücretsiz takıyoruz” dedi.

TOFED Başkanı Mehmet Erdoğan ve Genel Sekreter Mevlüt İlgin, Temsa Türkiye ve Afrika – Ortadoğu - Körfez Ülkeleri Pazarlama Satış ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu Direktör Ayhan Dayoğlu’nu ziyaret etti.

TOFED Başkanı Erdoğan, ziyarette Temsa’nın otobüslere herhangi bir zorunluluk olmadığı halde, duyarlı davranarak yangın söndürme sensörleri takmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

TOFED’in konuyla ilgili yapmış olduğu çalışmalardan bahseden Başkan Mehmet Erdoğan, 2008 yılında yangın söndürme sensörlerinin zorunlu hale getirilmesi için dönemin TOFED başkanı ve yönetim kurulu üyelerinin Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na başvuru yaptığını hatırlattı.

Bakanlık tarafından kendilerine gönderilen cevabi yazıdan da bahseden Başkan Erdoğan, “Sanayi Bakanlığı bize Şubat 2009 tarihinde cevabi yazı göndermiş ve gönderilen yazıda şu ifadelere yer veriliyor: ‘İlgili bahsi geçen yazıda otobüslerde çıkabilecek yangınları önleme ve acil müdahale konusundaki öneriniz ilgili otomotiv sektörüyle değerlendirilmiş ve olumlu bulunmuştur. Bahsi geçen konunun yürürlüğe konulabilmesi için ilgili yönetmeliklerde değişiklik yapılması gerekmekte olup, değişiklik çalışmaları başlatılacak.’ Biz ne istiyoruz; Bu motorlardaki yangınların söndürülmesi için sensör koyun diyoruz. Sağolsun Temsa, sektörün sesini duydu ve otobüslere opsiyonel değil, standart yangın söndürme sensörlerini takmaya başladı. Bundan dolayı sektörüm adına kendilerine teşekkür ederim” dedi.

İLKLERİ HEP BİZ YAPTIK!

Temsa’nın sektörde hep ilkleri gerçekleştirdiğini dile getiren Pazarlama Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Ayhan Dayoğlu, yangın söndürme sistemlerini de yine ilk defa zorunlu olmadan kendilerinin takmaya başladığını açıkladı.

Dayoğlu, “Türkiye Euro4 kullanmaya başladı. Euro4 kullanmaya başlayınca en önemli husus motor ısılarının 300-400 derecelere çıkması oldu. Eğer ki işletme sırasında yeterince temiz tutulmazsa ve bir takım konulara dikkat edilmezse oradaki yağlar tutuşmaya mahal verebiliyor. Bu teknik olmayan sebeplerden dolayı, sadece o bölgenin ısınmasından kaynaklanabiliyor. Burada önemli olan bunun önlemlerini almak. Temsa’da biz bir takım yenilikleri, farklılıkları hep yaptık. Sektörde emniyet kemeri zorunlu olmadan ilk defa biz taktık. Gece görüş sistemini 4 sene önce biz koyduk. Kör nokta algılama sensörünü ilk defa biz taktık. Kamera sistemlerini yine biz uyguladık. Şimdi de sektörün hassas olduğu bir konuda buradaki gerekli önlemleri almak üzere bir sistemi, bütün araçlarımıza uyguladık. Şuanda şehir içinde dolaşan araçlarımız ile şehirlerarası otobüslerimizde bu sistem mevcut. Fabrika çıkışlı tüm otobüslerimizde bu sistemi uyguluyoruz. Öte yandan servise gelen Euro4 Safir otobüslerimize de hiçbir ücret almadan bu sistemi yerinde takıyoruz” dedi.

Önemli olanın ortadaki riski asgariye indirmek olduğunu dile getiren Dayoğlu, “İnsan hayatı her şeyden önemli!.. Eğer ki burada bir risk varsa, bu riski minimize etmek son derece önemlidir. Bizimde bütün çalışmalarımız sektöre faydalı olmak. Sektörün bir takım sıkıntılarla karşılaşmasını minimize etmek açısından böyle bir uygulamayı başlattık. Motor odasında bir kg özel sıvı ile 1700 metre küp buhar elde etmeniz mümkün. Motor odasında bir alevlenme olduğunda sistem otomatikman devreye gidiyor ve yangın riskini minimize ediyor. Sistem devreye girdiği anda hemen şoför uyarılıyor ve gerekli önlemlerin ayrıca şoför tarafından da alınması sağlanıyor” diye konuştu.

OTOMATİK YANGIN SÖNDÜRME SİSTEMİ

Fogmaker Yangın Söndürme Sistemi detektör tüp, detektör hortum, söndürücü tüp ve bağlantı parçalarından oluşmaktadır. İçerisi detektör tüpteki basınçlı sıvı ile doldurulan detektör hortumlar yangın riski olan bölgelerden geçirilmektedir. Yangın esnasında detektör hortumun delinmesi sonucu içerisindeki basınçlı sıvı boşalacak, bu sayede yangın söndürme tüpü aktif hale gelecektir. Sonrasındaki söndürücü tüp içerisindeki sıvı belirlenen püskürtme noktalarına paslanmaz borular içerisinden giderek yangın söndürülecektir. Bu süreç toplam 10-15 saniye içerisinde tamamlanmaktadır.

Kaynak: Ulaşım Gazetesi

İSTANBUL HABER AJANSI

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim