• BIST 9717.93
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 31 °C

Topbaş’dan damadına özel metro istasyonu

Topbaş’dan damadına özel metro istasyonu
İBB Başkanı Kadir Topbaş'ın damadı Ömer Faruk Kavurmacı'nın dahil olmasından sonra, 'Vadi İstanbul'un 10 yıllık imar sorunu bir anda çözüldü. Üstelik 'özel metro istasyonu' da hediyesi...

 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın damadı Ömer Faruk Kavurmacı’nın projeye dahil olmasından sonra, “Vadi İstanbul”a ait arazinin, yaklaşık 10 yıldır devam eden imar sorunu bir anda çözüldü. Üstelik “Vadi İstanbul”un “özel metro istasyonu” da olacak.
 
EVYAP Sabun fabrikalarına ait Ayazağa Cender vadisindeki araziye yapılacak olan konutlar “Vadi İstanbul” adıyla pazarlanmaya başlandı. İnşaatları Aydınlı İnşaat, Artaş İnşaat ve Keleşoğlu İnşaat firmaları ortaklaşa yapacak. Florya’daki eski SSK arazisine “Koru Florya” konutlarını yapan Aydınlı İnşaat, şimdi Cendere vadisi için reklam kampanyası başlattı. Yaklaşık 300 bin metrekarelik arazi üzerine yapılacak olan inşaatlar “Belgrad Ormanı” kenarında, “Sadabad Deresi” kıyısında ve “özel metro istasyonu” sloganları ile pazarlanıyor. Televizyonlarda “Koru Florya” ile “Vadi İstanbul”a ait konutların reklamların sırayla yayımlanıyor.
 
Projenin sadece “Size özel metro istasyonu” sloganı değil, “Bahçenizde Sadabad Deresi” ifadesi de dikkat çekiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin büyük bir yatırımla, İstanbul Boğaz suyunu Sadabad Deresi’ne pompalaması “Vadi İstanbul” projesi için önemli bir avantaj oluşturdu. Evlerin önünden tertemiz Boğazsuyu akacak.
 
EVYAP 10 YIL UĞRAŞTI
 
Ağaoğlu’nun Ayazağa’daki “Maslak 1453” projesinin yaklaşık bir buçuk kilometre güneyinde, GS’nin Seyrantepe stadının hemen kuzeyinde yapılacak olan “Vadi İstanbul” projesinin arazi sahibi Evyap Sabun Yağ Gliserin San. ve Tic. A.Ş. Arazinin büyük bölümü, yapılan imar düzenlemesi ile yeşil alana alınınca Evyap 2003 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne itirazda bulundu. Ancak bu itiraz Büyükşehir Belediyesi tarafından kabul edilmedi. Evyap, daha sonraki yıllarda da yapılan imar düzenlemeleri ile “mağdur” edildikleri gerekçesiyle Belediyeye itirazda bulunmuştu. 2010 yılında hazırlanan “Seyrantepe Cendere Yolu-TEM Otoyolu Bağlantısı Yol Kavşak Uygulama Projesi”ne itirazda bulunan Evyap, söz konusu projenin uygulanması halinde arazinin kullanılamaz hale geleceğini belirterek, değişiklik yapılmasını istemişti. Ancak bu itiraz da Belediye tarafından kabul edilmedi.
 
2011 yılında, Cendere ıslah çalışmalarının “aciliyeti dikkate alınarak” hazırlanan nazım imar planı ve buna bağlı olarak hazırlanan, 12 Ekim 2012 tarihinde de İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından kabul edilen 1/1000 Ölçekli uygulama imar planı, “Vadi İstanbul”un yolunu açtı. Büyükşehir Belediye Meclisi, CHP grubunun muhalefetine karşın, istenen imar düzenlemesi oy çokluğu ile kabul edildi.
 
Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın damadı Ömer Faruk Kavurmacı’nın şirketi Aydınlı İnşaat’ın, proje içerisinde yer alması imar değişikliğinde etkili olup olmadığı yoruma açık.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim